Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) cere Comisiei Europene ca, în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, să investigheze TikTok și să solicite o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea sa în România, după turul 1 al alegerilor prezidențiale.

Candidatul independent Călin Georgescu a înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Această evoluție a fost atribuită în mare parte unei campanii desfășurate pe TikTok, bazată pe coordonarea unor conturi care au promovat activ conținut electoral, fără marcaje adecvate.

Potrivit lui Jucan, aceste acțiuni au ridicat suspiciuni de manipulare a opiniei publice „printr-o utilizare inadecvată a platformei Tik Tok și lipsa transparenței în gestionarea conținutului politic”.

În aceste condiții, CNA se adresează Comisiei Europene, Direcției Generale pentru Rețele de Comunicare, Conținut și Tehnologie (DG CONNECT), care, în temeiul Regulamentului (UE) 2022/2065 privind serviciile digitale (DIGITAL SERVICE ACT – DSA), ar trebui să inițieze investigație.

Citește și: Frica de moarte a clasei politice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.