Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a descoperit că 21 de drumuri şi tronsoane de autostradă în construcţie n-au autorizaţie de siguranţă rutieră, iar avizele pe care le au nu sunt bune.
Auditurile de siguranţă rutieră au fost contractate şi executate în temeiul Specializării (nu atestării) profesionale, conferite de Certificatul de absolvire obţinut în anul 2004, printr-un program Phare, eliberat de către Universitatea Bauhaus din Weimar, Germania şi nicidecum în baza atestatului de auditor de siguranţă rutieră eliberat de Autoritatea Rutieră Română. Respectivul Certificat nu asigură competenţă legală pentru efectuarea auditului de siguranţă rutieră în temeiul Legii 265/2008 şi al Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, se arată în Raportul de control, citat de Digi24.ro.
Au fost analizate contracte încheiate începând din 2003 până în prezent.
Drumuri construite fără aviz de siguranţă rutieră, potrivit Corpului de control:
– Autostrada Nădlac – Arad
– Autostrada Sibiu – Orăştie (Sibiu – Sălişte)
– Autostrada Sebeş – Turda (Pârâul Iovului – Decea)
– Autostrada Timişoara – Lugoj (Sanoviţa – Izvin
– Autostrada Braşov – Bucureşti
Totodată, sunt vizate contractele privind construirea centurilor Caracal, Braşov, Bacău şi Târgu Mureş, precum şi două contracte de modernizare: DN6 şi DN5.
Inspectorii Corpului de control au constatat că aceste avize de siguranţă rutieră nu au fost date de ARR, ci de către persoane private, deşi procedura spune că trebuie încheiate contracte între CNADNR şi ARR. Autoritatea ar fi trebuit să desemneze un auditor.
Totodată, procedura prevede că un inspector de siguranţă rutieră trebuie să fie independent de cel care realizează lucrarea. În unele cazuri, acei auditori aveau calificare, dar nu şi certificare ARR.