CNAIR vrea să cheltuiască 2 milioane lei pentru a angaja o firmă care să păzească grinzile de beton destinate autostrăzii Transilvania și abandonate de Bechtel.

Două tronsoane din judeţul Bihor ale Autostrăzii Transilvania vor avea servicii de pază în loc să fie date în circulație. CNAIR a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice că este interesată să încheie un contract de 2 milioane lei pentru pază la depozitul de grinzi de la viaductul Suplacu de Barcău, aflat pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, precum și pentru patrulare pe cei 55 km aferenți atât acestui lot, cât și lotului Chiribiș – Biharia, transmite Economedia.ro

Conform publicației citate, care a consultat caietul de sarcini pregătit de CNAIR, pentru serviciile de pază la punctele fixe „depozit grinzi de la Suplacu de Barcău”, „depozit de agregate de la Abram”, „depozitul Chiribiș” și „depozitul Salard” sunt prevăzute patru posturi fixe, iar pentru patrulare două echipaje.

Ofertele firmelor de pază interesate să patruleze de la Suplacu de Barcău și până la Biharia, cale de 55 kilometri, pot fi depuse până pe data de 5 februarie, iar contractul are o durată de 12 luni. 

În luna decembrie s-a deschis circulația pe Lotul Chețani-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3). Acești 15,7 km deschiși astăzi se adaugă celor 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău, pe care se circulă încă din septembrie. Municipiul Târgu Mureș are astfel legături directe pe autostradă până în apropierea municipiului Cluj Napoca (nodul Gilău), dar și cu municipiile Turda, Sebeș, Sibiu și Deva.

”Cu excepția celor 13 km ai secțiunii Margina-Holdea (aflată în construcție), municipiul Târgu Mureș are de astăzi conexiune de mare viteză inclusiv cu municipiile Timișoara și Arad, dar și cu Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, la desciderea lotului Chețani-Câmpia Turzii din A3. 

Amintim că lucrările la autostrada Transilvania au început în 2003, când lucrarea era atribuită Bechtel, una dintre cele mai mari firme de construcţii din SUA. Cum statul a decontat cu întârziere lucrările, compania a avansat lent şi a oprit aproape în totalitate investiţia în 2011. În 2013, după ce cheltuise 1,4 miliarde euro, CNADNR i-a reziliat definitiv contractul și a despăgubit firma cu 37 de milioane euro. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.