Comisia Europeană a aprobat o investiție de aproape 900 de milioane de euro pentru prima fază a construcției autostrăzii Sibiu – Pitești.

Proiectul ar trebui să fie finalizat până în 2026, potrivit Comisarului European pentru Transporturi și ar urma să lege centrul și vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi. Vestea bună este că lucrările la primul lot, dintre Sibiu și Boița au început în martie și sunt destul de avansate. Specialiștii în infrastructură spun, însă, că mai este nevoie de nenumărate verificări pentru a duce la bun sfârșit acest proiect și că va fi cu siguranță nevoie de mai mulți bani.

Autostrada Sibiu – Pitești, un proiect despre care s-a vorbit de nenumărate ori în ultimii ani, are acum o şansă în plus. Comisia Europeană a aprobat o investiţie de aproape 900 de milioane de euro, de la Fondul de Coeziune.

Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi: “Previziunea este ca proiectul să fie gata în 2025. Comisia Europeană acordă o foarte mare importanță acestei finanțări pentru că asta înseamnă să închidem un tronson lipsă pe coridorul pe care îl avem lipsă, pe coridorul de rețele de transport europene în România. Avem siguranța rutieră, traficul de mărfuri, calitatea vieții. Toate aceste lucruri care sunt extrem de importante pentru completarea acestui tronson. Este una dintre cele mai dorite autostrăzi, poate chiar și cea mai necesară. De ce a durat atât de mult? Este pentru prima dată când se cere finanțare europeană. Cred că ceea ce s-a întâmplat până acum este că România a încercat întotdeuna să găsească alternative financiare, care în cele din urmă nu s-au finalizat.”

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de kilometri și va fi împărțită în cinci loturi: Sibiu – Boița, Boița – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeș și Curtea de Argeș – Pitești. În plus, va avea și opt noduri rutiere și nouă tuneluri, fiind prima autostradă din România care va traversa Carpații.

Ionuț Ciurea, ProInfrastructura: “Este o veste bună că ne-au aprobat această primă tranșă, dar, din păcate, nu o să fie suficientă. Va fi nevoie să mai vină și alți bani. Nu știm exact cât de greu va fi să ducem autostrada prin creierii munților și pentru că nu știm lucrul ăsta, implicit și finanțarea și aprobările aferente de la minister întârzie și atunci mai durează ceva timp până când câți bani o să bagăm în autostradă. Până nu intrăm cu buldozărele și punem asfaltul nu o să ne dăm seama cât o să ne coste.”

Lucrările la primul lot al autostrăzii, de 13,17 kilometri, dintre Sibiu și Boița au început în luna martie a acestui an. Valoarea contractului de proiectare şi execuţie pentru acest lot se ridica la peste 612 milioane de lei, fără TVA. Cea mai dificila porţiune este cea care traversează munţii, pentru că trebuie construite mai multe tuneluri.

Ionuț Ciurea, ProInfrastructura: “Vorbim aici doar de 13 km, între Sibiu și Boița, până la intrarea în defileu. După aceea mai avem aproximativ 30 km pentru secțiunea 5, de la Pitești la Curtea de Argeș.Vorbim de 30 + 13 km din 123 km. Secțiunea 4 este în continure în chinurile facerii, în licitație, nu avem constructor, iar restu de 70 km, de departe cei mai dificili, în creierii munţilor, secțiunile 2 și 3, sunt în plop.”

În acest moment, în România, sunt în lucru 164 de km de autostradă și drumuri expres. Dacă toate termenele vor fi respectate, în 6 ani, am putea merge între Sibiu și Pitești pe autostradă. Dar specialiștii în infrastructură spun că proiectul ar putea fi gata mult mai târziu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.