Compania de Transport Public (CTP) din Cluj-Napoca se pregătește de un an aglomerat. Are de analizat trei oferte pentru un acord cadru prin care vor fi achiziționate maxim 20 de troleibuze noi, și în același timp a pus o comandă la partenerii săi din Franța pentru zece autobuze noi care să deservească zona metropolitană. În transportul din oraș urmează și marea schimbare: demararea sistemului de ticketing electronic, care a fost anunțat de primarul Emil Boc pentru această lună.

 

Compania de Transport Public din Cluj-Napoca a scos la licitație în luna septembrie un contract pentru furnizarea a 20 de troleibuze noi. La deschiderea ofertelor, în cursă au intrat în mod oficial trei companii. Directorul companiei, Liviu Neag, spune că este vorba despre Astra Bus Arad, Skoda dar și o companie din Cehia, SOR Libchavy, cei care au livrat autobuze electrice pentru municipiul București, scrie Actual de Cluj. Ofertele depuse de cei trei competitori sunt în prezent în analiza la comisia de licitație.

Contractul reprezintă de fapt un  acord cadru pe doi ani pentru furnizarea a maxim 20 de troleibuze articulate noi. Acesta a fost evaluat la 45 de milioane lei, iar comenzile se vor face în funcție de fondurile disponibile. Contractul este la a doua strigare după ce prima procedură lansată în primăvara acestui an a fost declarată nereușită deoarece caietul de sarcini a fost incomplet.

Oferta câștigătoare va fi aleasă în primul rând în funcție de preț, dar și de consumul de energie al vechiculelor oferite, de valoarea raportului dintre masa utilă și masa maximă admisă, capacitatea de transport și perioada de garanție acordată de societate.

Amintim că administrația locală, dar și Compania de Transport Public, au achiziționat în ultimii ani vehicule noi, printre care tramvaie și autobuze din Polonia, de la Solaris, dar și autobuze Iveco, cu bani europeni.

 

Investiții în parcul auto

Cele 10 autobuze noi, achiziţionate de CTP, completează parcul auto al companiei. După ce, la începutul acestui an municipalitatea clujeană a pus în circulaţie 40 de autobuze articulate noi, achiziţionate de la  firma Solaris Bus&Coach Polonia, contra sumei de 49.626.600 lei fără TVA, cu fonduri de la bugetul local, recent CTP Cluj-Napoca a prezentat alte 10 autobuze noi, cumpărate din fonduri proprii de la SC Briaris’Ind  S.A.. Autobuzele sunt marca Iveco-Urbanway, iar costul total al acestei achiziţii a fost de 9,3 milioane de lei.

CTP a mai comandat încă cinci autobuze articulate second-hand de la furnizorul tradițional din Franța, Infitrade, cu care a mai încheiat la finalul verii un contract de 312.000 euro pentru zece astfel de mijloace de transport. Infitrade din Neuily Sur Sein Franţa mai furnizat și în trecut autobuze second către CTP Cluj-Napoca care circulă în prezent în oraș, scrie sursa citată.

În urmă cu scurt timp, compania din subordinea administrației locale a făcut comanda pentru cinci bucăți de autobuze second, urmând ca acestea să ajungă la Cluj-Napoca și să fie introduse în trafic, în special pentru a deservi zona metropolitană pe care compania operează curse. Cele cinci autobuze second costă peste 156.000 de euro. Următoarea comandă se va face în funcție de resursele financiare ale CTP. Un astfel de autobuz mai poate circula în jur de zece ani.

 

Sistemul de plată, schimbat toamna

Sistemul modern de ticketing va intra în funcțiune treptat, începând din data de 9 septembrie 2015, până la sfârșitul lunii octombrie. Noul sistem de eliberare al biletelor și al abonamentelor a costat 26 milioane lei, cu TVA, bani proveniți din fonduri europene. Anunțul intrării în funcțiune a sistemului de ticketing a fost făcut de primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc. Acesta a afirmat că cele 61 de automate vor fi date în folosință treptat.

„Am încheiat recepționarea utilajelor, aparatelor, dotărilor din sistemul de ticketing. În luna septembrie, cele 61 de automate vor fi date în folosință treptat. Primul automat va funcţiona în stația Someșul de pe bulevardul 21 Decembrie, începând cu data de 9 septembrie, iar în zilele următoare se vor pune în funcțiune şi restul automatelor, circa două-trei pe zi, astfel încât pe parcursul lunilor septembrie şi octombrie toate automatele pentru vânzarea biletelor vor fi în funcțiune”, a afirmat Emil Boc. „Aparatele sunt supravegheate video, sper să nu fie vandalizate”, a mai adăugat primarul municipiului Cluj-Napoca.

Odată cu intrarea în funcțiune a noului sistem de ticketing se vor modifica și prețurile biletelor și abonamentelor.  Aceste abonamente se adaugă celor existente deja în cadrul Companiei de Transport Public (CTP) din Cluj. Timp de un an de zile sistemul de ticketing va funcționa în paralel cu cel clasic.

 

Adio abonamentelor clasice

În ceea ce privește cardurile de călătorie, conform primarului Emil Boc, acestea vor putea fi achiziționate de către cetățeni abia în luna octombrie.

„Din luna octombrie, începe şi vânzarea cardurilor nenominale, de la automate. Aceasta înseamnă că o persoană poate să își cumpere un card nenominal pe care să încarce o sumă de bani cu care să circule o oră, două ore, o zi şi să folosească sistemul de card în tot orașul pentru a circula cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul. Din noiembrie se vor deschide toate centrele de vânzare pentru carduri nominale şi care vor înlocui actualele legitimații de călătorie din carton. Aceste centre vor fi în număr de șapte şi vor fi deschise pe parcurs”, a mai spus Boc.

În prezent, pe lângă casele de bilete din stațiile de autobuz, bilete se pot cumpăra și printr-un SMS la numărul 7479 în care trebuie precizat numărul liniei și tipul transportului – urban, metropolitan sau mixt – sau durata curselor. Prin SMS se pot achiziționa și abonamente valabile o zi pe toate liniile de transport urbane și metropolitane ale Companiei de Transport Public (CTP) Cluj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.