Un proiect de hotărâre de guvern privind concediul de odihnă anual şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică şi din unităţile bugetare a fost publicată pe site-ul Ministerului Muncii. Printre prevederile stabilite prin proiectul de hotărâre se numără modul de acordare a concediilor de odihnă anuale, stabilirea duratei concediului de anual suplimentar şi stabilirea faptului că durata concediului de odihnă anual nu este diminuată de concediul medical.
Pe lângă zilele de concediu de odihnă anual, salariaţii din administraţia publică şi din unităţile bugetare, care prestează munci grele, periculoase sau vătămătoare, ori lucrează în locuri de muncă în care există astfel de condiţii au dreptul în fiecare an calendaristic la un concediu de odihnă suplimentar cu o durată cuprinsă între 3 şi 10 zile lucrătoare.
Conform proiectului de hotărâre, se stabileşte faptul că salariaţii din administraţia publică şi din unităţile bugetare, care deţin calitatea de funcţionari publici sau personal contractual, după caz, vor avea dreptul în fiecare an calendaristic, la concediu de odihnă anual plătit, cu o durată de 21 – 25 de zile lucrătoare, în raport cu vechimea în muncă. Pentru o vechime în muncă de până la 10 ani, durata concediului va fi de 21 de zile lucrătoare. Pentru o vechime în muncă de peste 10 ani, durata concediului de odihnă va fi de 25 de zile lucrătoare.
Instituţiile care nu iau măsurile necesare pentru ca salariaţii să efectueze, în fiecare an calendaristic, concediile de odihnă anuale la care angajaţii au dreptul vor fi sancţionate cu amendă de la 10.000 de lei la 30.000 de lei.