Astaldi Construction Corporation (ACC), constructorul celui mai mare lot din Autotrada Transilvania, ar putea fi salvat de la faliment de o companie concurentă tot din Italia.

Prin subscrierea la majorarea de capital, Salini Impregilo va obține o participație de 65% în Astaldi, care va utiliza câștigurile obținute pentru a-și achita datoria, conform portalului Club Feroviar.

Salini a precizat că oferta este condiționată de încheierea unui acord între Astaldi și creditorii săi, dar și de găsirea unor investitori pe termen lung care să subscrie la majorarea de capital și de obținerea unui împrumut de la bănci de către Astaldi pentru stabilizarea situației financiare și a operațiunilor constructorului italian.

ACC a anunțat că board-ul său a aprobat propusul acord cu creditorii și oferta Salini. În octombrie, agenția de evaluare financiară S&P Global Ratings a coborât ratingul acordat Astaldi de la “CCC minus” la “D”.

Retrogradarea vine după ce Astaldi a cerut în septembrie unui tribunal din Roma protecție față de creditorii săi, în urmă întârzierii vânzării podului din Turcia. Astaldi a precizat că a solicitat protecție față de creditori “cu rezervare”, o modalitate folosită în Italia pentru a permite unei firme să-și continue afacerile.

ACC spera să vândă cel de-al treilea pod peste strâmtoarea Bosfor (Istanbul) pentru a-și întări nivelul lichidităților și a-și reduce datoria, care se ridica la 1,26 miliarde de euro la finalul anului trecut.

În România, Astaldi are contracte de miliarde de euro încheiate cu administrațiile centrală și locală. Numai pentru 2019, are angajamente pentru finalizarea unor lucrări de construcție de 400 milioane de euro, conform declarațiilor fostului ministrul al Transporturilor, Lucian Șova.

ACC are în execuție și cea mai mare porțiune din Autostrada Transilvania (A3), Câmpia Turzii – Târgu-Mureș: lotul 2 din tronsonul Ogra – Câmpia Turzii, de 18 km, contract de 437 milioane de lei.

Cu CFR SA Astaldi are contracte de 3,45 miliarde de lei pentru modernizarea a 81 km de cale ferată, iar cu Primăria Capitalei, un contract pentru finalizarea Pasajului Ciurel. Cel mai important proiect în derulare este finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou, între stațiile Eroilor și Râul Doamnei.

Asociaţia Pro Infrastructură (API) a publicat imagini de pe șantierul lotului Iernut – Chețani al A3, zona Luduș – Bogata. „Situația financiară a Astaldi este foarte complicată (un fel de insolvență), mobilizarea în teren având mult de suferit spre sfârșitul lui 2018, după ce progresul în prima parte a anului trecut a fost consistent.

E greu de crezut că își va putea reveni în timp util pentru a mări ritmul execuției și a finaliza proiectul în 2019. Dacă nu se vor rezolva rapid problemele, va trebui să așteptăm până în 2020 ca să circulăm de la Luduș până la Aeroportul Târgu-Mureș”, potrivit API. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.