Potrivit unor surse judiciare citate de Agerpres, procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) efectuează cercetări în legătură cu presupuse fapte privind influențarea rezultatelor unor licitații de atribuire a unor contracte de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

Sursele citate susțin că sunt nereguli la CNADNR și la Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri — Cluj, Iași, Brașov, Craiova, București și că au fost influențate deciziile privind atribuirea unor contracte privind servicii de reparare și de întreținere a autoturismelor din dotarea DRDP.

Ar fi implicate, potrivit surselor, SC Eurospeed SRL, Sc Ro-Maryo SRL, Sc Rodna Trans SRL, SC Manolo SRL, SC Ram Europe SRL, SC Tig For Serv SRL, Sc Olflav Impex SRl.

1 COMENTARIU

  1. Pe cand Centura de Diamnt
    Centura Vâlcele Apahida a fost o nebuloasă în care banii publici au dispărut mai ceva ca avioanele în triunghiul Bermudelor sau ca lumina şi gravitaţia într-o gaură neagră.
    Ocolitoarea EST Cluj Napoca Vâlcele-Apahida face legătura rapidă dintre DN1-E60 (Vâlcele) şi E576 (Apahida) excluzând astfel traficul auto greu pe relaţia Turda-Dej din Cluj Napoca. Cu o lungime totală de aproape 24 de kilometri, şoseaua ar trebui să fie parcursă în 20 de minute. Numai că, în realitate, până spre finele anului trecut, drumul se parcurgea în aproape dublu, 40 de minute, şi în condiţii grele, alunecările de teren şi lucrările de consolidare fiind în desfăşurare.
    La mijlocul unii noiembrie a anului trecut ministrul Şova a inugurat într-un final apoteotic drumul de 24 de kilometri. Lucrările fuseseră demarate în 2006, iar Centura fusese inaugurată o dată de premierul Emil Boc. Deşi era departe de a fi gata.
    Ctitoria PDL evaluată la 40 milioane euro şi a fost adjudecată la licitaţie cu suma de 65 milioane euro. După ani şi ani de lucrări şi de reproiectări, de consolidări şi refaceri, suma finală a ajuns la peste 170 milioane de euro. Adică un cost de 7 milioane de euro per kilometru. Practic, clujneii ar trebui să aibă o autostradă, nu o banală centură de ocolire. Asta pentru că preţul standard al unui km de autostrdaă în România este stabilit la 5-6 milioane euro. Şi chiar realitatea este sub preţul centurii de la Cluj: pe Bucureşti-Ploieşti s-au plătit 7,2 milioane de euro per km (fără noduri rutiere sau intersecţii denivelate), iar pe A3, secţiunea Cernavodă-Medgidia, şi 5,3 milioane de euro. Nici măcxar megaTunul Bechtel (Gilău-Turda) nu a fost departe de preşul centurii de diamant: 500 milioane de euro pentru circa 52 km, respectiv 9,6 milioane de euro/km. În Europa, SUA sau Canada, preţul mediu per km de autostradă este de 2,5 milioane euro / km pentru o autostradă nouă cu două benzi pe sens (inclusiv lucrări artă) sau 4 milioane de euro pentru o autostradă cu patru benzi/sens. Aşadar, dragi clujeni, la 7 milioane euro per km ar trebui să avem pe Vâlcele Apahida autostradă cu 8 (OPT) benzi pe sens! Dar nu avem aşa ceva, ci avem un Tun de 130 milioane euro, normal, din bani publici.
    În aceste condiţii, la câtzeva luni dela inaugurare şi la mai bine de doi ani de la speudoinaugurarea lui Boc, într-un final apoteotic, DNA a început să ia pulsul evnimentelor. Zilele trecute, DNA a descins la sediul DRDP Cluj (Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, unde a efctuat o percheziţie şi a ridicat câţiva saci de documente. Deocamdată nici o declaraţie oficială din partea DRDP şi nici un comunicat al DNA. Potrivit unor surse însă, este vorba de un dosar complex, care ajunge până în vârful piramidei, adică la fostul director CNADNR, Mircea Pop, acţionar la SC DP Consult, firma care a proiectat tunul Vâlcele Apahida. Nu este uitat nici fostul director de la DRDP Cluj, Ioan Pantelimon, director DRDP Cluj: APRILIE 2005 – MAI 2007, IANUARIE 2009 – IUNIE 2012 – de profesia inginer mecanic şi nici iţele prin care SC. KELLER GEOTEHNICA SRL a preluat contractele in data de 30.08.2012 avand calitatea de sustinator financiar si logistic al ASOCIERII NEMZETKOZI VEGYEPSZER Kft – SC DIFERIT SRL.
    Persoanele direct implicate in implementarea proiectului au fost
    1. Ing. Mircea Pop – actionar al societatii S.C. D.P. CONSULT S.A. CLUJ – NAPOCA care a incasat mai mult de 2 milioane de euro din proiectarea acestei lucrari– Proiectantul lucrarii – numit in iunie 2012 Director General Adjunct CNADNR – din septembrie 2012 Director General CNADNR cu preluare de atributii pana in septembrie 2013, in preZent membru in CA al CNADNR
    2. Ing. Ioan PANTELIMON – Director DRDP Cluj :APRILIE 2005 – MAI 2007, IANUARIE 2009 – IUNIE 2012 – de profesia inginer mecanic
    3. Ing. Eugen CECAN – Director DRDP Cluj : MAI 2007 – IANUARIE 2009, IUNIE 2012 – PREZENT – de profesie inginer mecanic
    4. Ing. Teodor Gorcea – Director Adjunct DRDP Cluj – de profesie inginer constructii cai ferate, drumuri si poduri
    5. Ing. Violeta Alexa – Sef Serviciu DRDP Cluj – de profesie inginer constructii civile
    6. Ing. Ambrozie Fodor – Sef Serviciu DRDP Cluj – de profesie ofiter
    7. Ing. Florin Alexa – fost Sef Serviciu DRDP Cluj – de profesie inginer constructii civile, singurul care a fost schimbat din functie
    Descinderea DNA vine şi după ce în vara lui 2012, înainte de alegerile locale, pe atunci deputatul PNL Horea Uioreanu, în preznt preşdintel Consiliului Judeţean Cluj, a depus la Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj o plângere penală prin care solicită tragerea la răspundere a persoanelor care se fac vinovate de săvârşirea infracţiunilor ce vor reieşi în urma cercetărilor ce se vor efectua, în legătura cu realizarea obiectivului Centura de ocolire Est Vâlcele-Apahida.
    Plângerea lui Uioreanu viza o serie de aspecte precum
    – Modul de întocmire a Studiului de Pre Fezabilitate şi a Studiului de Fezabilitate pentru investiţie
    – Modul de aprobare a investiţiei
    – Modul de atribuire a lucrărilor de realizare a acestui obiectiv
    – Modul de realizare a studiilor de impact asupra mediului şi a studiului geo-tehnic al structurii solului
    – Modul de realizare a proiectului tehnic şi în special dacă s-a ţinut cont de necesitatea relocărilor unităţilor în zonelor afectate de contruirea obiectivului
    – Modul în care s-au obţinut aprobările privind scoaterea din circuitul silvic a terenurilor afectate de acest obiectiv
    – Cauzele care au generat triplarea preţului acestui obiectiv faţă de preţul aprobat la începerea lucrărilor
    – Respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, cu privire la atribuirea unor lucrări către societatea Vegyepszer, societate aflată în insolvenţă la momentul atribuirii acestor lucrări
    Plângerea respectivă a fost o perioadă pasată între Parchet şi Poliţie, iar după deschiderea zăgazurilor din fişetele Poliţiei clujene, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul Tower, ancheta a demarat în trombă.
    Acum poate vom afla cine se face vinovat de faptul că la doi paşi de Cluj avem o amărâtă de centură ocolitoare pentru care contrbuabilii au plătit preţul unei autostrăzi cu OPT benzi pe sens, diferenţa de 130 milioane de euro neevaporându-se ci ajungând în unele buzunare şi/sau campanii electorale!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.