Strada furată se numește, în mod ironic, Nicolae Steinhardt, din care transmitem următorul citat: „Dacă ai un singur bloc de marmură și-l folosești pentru o caricatură, de unde să mai poți sculpta o Minerva?”

Funcționarii publici implicați: primarul Emil Boc, arhitectul-șef Pop Daniel Claudiu, directorul executiv Corina Ciuban, fostul arhitect-șef Ligia Subțirică.

Materialul este făcut pentru toți cetățenii de rând care, în fața unei solicitări de a monta o reclamă publicitară de 0,5 m x 0,5 m, sunt tratați ca și cum ar încerca să fraudeze bugetul Primăriei, sub motivarea arhicunoscută a presiunii și riscurilor la care au fost supuși funcționarii publici de-a lungul timpului prin mii de reclamații false privind presupuse fapte de corupție.

Aceiași funcționari publici au fost și sunt implicați într-un alt dosar clasat de către DNA pentru fapte de corupție și în cercetare pentru fapte de înșelăciune, fals și uz de fals.
În acest dosar, aceiași funcționari au fost implicați, în folosul acelorași persoane, în aprobarea nelegală a unei documentații de tip PUD prin care s-a modificat PUG și, ulterior, prin emiterea unei autorizații de construire cu încălcarea flagrantă a legislației privind urbanismul, în folosul lui Mohamed Emad.
Ordonanța de clasare este pe rolul Tribunalului Cluj-Napoca.

Scurt istoric

Istoricul unei documentații PUZ aprobată în condiții dubioase în anul 2007, moartă definitiv în anul 2011, înviată în perioada 2015-2016 în urma unei proceduri care este un cumul de infracțiuni, tranzacționată în folosul lui Emad si Neag pentru suma de peste 10 milioane de euro + TVA, fără ca aceștia să construiască nimic.

În anul 2007, Neag Nicoleta obține un PUZ pentru realizarea unui turn de 20 de etaje, CUT 4,9, introduce un nou UTR = H în condițiile în care CUT mai mare de 4 se poate impune doar prin PUG. Prin PUZ nu se pot adăuga noi UTR-uri la PUG. Întreaga documentație a dispărut, existând doar „anumite” planșe, deși, în ipoteza că aceasta ar fi trebuit să parcurgă o procedură de revizuire, beneficiarul, în lipsa arhivării obligatorii de către emitent, ar fi trebuit să facă dovada existenței ei.

Anexa 1: PUZ Nr. 605 din 25 septembrie 2007.
Întâmplător, documentația nu avea precizat un termen de valabilitate, tot întâmplător a fost aprobată fără nici o procedură obligatorie de consultare a populației. De asemenea, propunea o amplasare fantezistă, care prevedea inclusiv o bandă de decelerare pentru accesul din Calea Turzii, în condițiile în care nu există drum de acces. Neag Nicoleta nu a deținut niciodată terenul și nici acordul pentru realizarea accesului de la proprietarul terenului (a fost falsificat în procedura din anul 2018 de emitere AC „acces”), iar terenul privind banda de decelerare aparține OMV.

Anexa 2: Planșă Reglementări regim tehnic, PUZ.
Deoarece, la acel moment, au fost falsificate mai multe date în vederea aprobării PUZ (arhitect-șef la acea dată era… chiar Iancu Adrian), documentația a fost lăsată în așteptare (similar cu alte cazuri având aceiași beneficiari: PUZ Florești, PUD Racoviță, PUZ Sarmisegetuza).

În 2011, Consiliul Local Cluj-Napoca emite o hotărâre prin care încetează valabilitatea tuturor documentațiilor de urbanism pentru care, până la acel moment, nu s-au realizat în teren accese prin dezmembrarea suprafețelor necesare și schimbarea categoriei de folosință în drum și pentru toate cazurile în care este imposibilă punerea în aplicare a prevederilor acestora.
Acest HCL 387 din 18 octombrie 2011 a fost emis cu scopul de a „curăța” toate abuzurile comise până atunci prin adoptarea nelegală a unor documentații de urbanism având la bază fie încălcarea legislației, fie falsificarea documentației de aprobare.

Anexa 3: HCL 387/2011

Perioada 2013-2015 coincide și cu perioada în care, în cadrul Comisiei CTATU din Primăria Cluj-Napoca, s-au propus mai multe terenuri în vederea exproprierii pentru realizarea unui parc în cartierul Zorilor. Acest teren, la acea dată, se putea achiziționa cu o sumă modică, cu atât mai mult cu cât, așa cum susținea Neag Nicoleta într-un proces cu Piraeus Bank, fiind traversat de magistrala de gaz, nu avea nicio valoare.

Ulterior, Primăria a expropriat un alt teren, similar ca mărime, pentru care, în urma unui proces, a fost obligată să plătească către o societate din Satu Mare suma de peste 20.000.000 de euro.

Deși arhitectul care se prezintă drept expert în drept urbanistic, Iancu Adrian, sfătuitorul de încredere al primarului Emil Boc, avea cunoștință de existența acestui teren, în calitate de șef al Comisiei CTATU a avut grijă ca acesta să nu fie luat în discuție, deși suprafața era similară cu cea necesară și expropriată ulterior.

Anexa 4: Articol din ziar apărut în urma deciziei Tribunalului Bistrița-Năsăud de a obliga Primăria Municipiului Cluj-Napoca la plata unor despăgubiri de 23,2 milioane de euro.

În anii 2012-2015, acest teren era urmărit de mai multe bănci în vederea executării silite pentru datorii de peste 4 milioane de euro.

Anexa 5: Desfășurarea procesului de revocare a donației – Piraeus Bank și Credit Gulf Limited vs. Neag Nicoleta, Neag Alexandru. Sentința civilă 303/2015.

Cum au ajuns beneficiarii de la datorii de peste 4 milioane de euro în anul 2015 la active de peste 20 de milioane de euro în anul 2024?

Implicarea fostului arhitect-șef al orașului, Ligia Subțirică (cea mai bună prietenă a lui Iancu Adrian), împreună cu directorul executiv Corina Ciuban, în falsificarea unor documentații, urmată de folosirea acestora pentru prejudicierea domeniului public în folosul personal al următoarelor persoane: Iancu Adrian, Neag Eugenia, Neag Nicoleta, Mohamed Emad, Rațiu Dorina, Neag Alexandru și topometristul Bondrea Mircea (asociat cu Neag Nicoleta în societatea comercială Vile de Top SRL).

Pe lângă beneficiul nelegal obținut în urma tranzacționării unor autorizații de construire obținute prin falsificarea mai multor documentații care au stat ulterior la baza aprobării PUZ, domeniul public a fost fraudat prin furtul unei suprafețe de peste 2000 mp aferente realizării străzii Nicolae Steinhardt, suprafață autorizată și tranzacționată contra unor sume de bani de peste 2 milioane de euro.

Operațiunea s-a întins pe parcursul mai multor ani, între 2015 și 2020. Suprafața de străzi și trotuare astfel sustrasă din patrimoniul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca este de peste 2000 mp. Această pierdere poate fi calculată exact din planșe.

În anul 2015 (an marcat de aprobarea în decembrie 2014 a noului PUG), Neag Nicoleta solicită, prin intermediul arhitectului Iancu Adrian, revizuirea unei documentații PUZ inexistente. Această procedură s-a desfășurat în cadrul mai multor acțiuni obscure ale funcționarilor publici din Primăria Cluj-Napoca, conduși de arhitectul-șef Ligia Subțirică și directorul executiv Corina Ciuban, cu încălcarea oricăror norme legale și prin falsificarea mai multor documente.

Nu există și nu a existat un acces al Companiei de Drumuri Naționale în Calea Turzii; nu a fost solicitat un aviz în acest sens. Procedura s-a desfășurat fără parcurgerea etapei obligatorii de informare și consultare a publicului, în cel mai mare secret. Avizul arhitectului-șef nr. 361971/02.10.2015 a fost emis în lipsa avizului consultativ al Comisiei CTATU, care nu putea fi emis în lipsa avizului de oportunitate.

Rezultatul a fost aprobarea PUZ nr. 403 din 4 noiembrie 2015.
Anexa 6: HCL 403/2015.

PUZ-ul ar fi fost “revizuit” în vederea aplicării servituților de utilitate publică, ceea ce ar fi însemnat modificarea profilului străzii Nicolae Steinhardt de la 12 m (așa cum a fost propus și aprobat prin PUZ 2007) la o lățime de 16 m, adică Profil III E, conform PUG 2014.

În vederea aprobării acestui PUZ, printre altele, s-au falsificat următoarele documente:

  • În lipsa unui drum de acces (condiție obligatorie în vederea aprobării PUZ), s-a falsificat extrasul CF cu nr. 302476, deținut de către RMB Inter Auto SRL, în sensul în care nu aveau un drept de servitute înscris și nu au avut acordul RMB Inter Auto SRL.
  • S-au falsificat planurile topografice, inclusiv cu viza și participarea OCPI Cluj (instituție unde a lucrat anterior topometristul Bondrea Mircea), în sensul în care, deși în realitate lățimea acestui drum a fost și este de 2 m, acesta a fost modificat, grafic și scriptic, în mod fals, la 9 m.

Terenul este încadrat la categoria de folosință extravilan, cu o suprafață de 118 mp. Situația reală a acestei parcele în teren este detaliată în Anexa 6.

Anexa 7: Extras CF 302476 și situație reală teren.
În vederea aprobării documentației de urbanism PUZ Calea Turzii, anexez o planșă din care rezultă nivelul de competență al expertului Iancu Adrian, care, printre altele, falsifică existența accesului din Calea Turzii.

Anexa 8: Plan situație revizuire locală PUZ.
Deoarece nu existau căi de comunicație/drumuri, beneficiarul era obligat să asigure suprafața de teren necesară realizării acestora în vederea aprobării noului PUZ. Aici intervin arhitectul-șef Ligia Subțirică și directorul executiv Corina Ciuban. Acestea certifică în mod fals, prin diverse note interne, fără a avea nicio dovadă atașată, că suprafața propusă a fi amenajată și trecută în domeniul public, cu funcția de drum public, corespunde suprafeței obligatorii reglementate prin PUG 2014.

În acest sens, Ligia Subțirică și Corina Ciuban întocmesc și semnează împreună o “informare” nedatată și o trimit către Direcția Generală de Urbanism (aflată în subordinea lor), prin care certifică “asigurarea” servituților de utilitate publică instituite prin PUG, adică strada Nicolae Steinhardt se realizează la profil tip III E – 16 m.

Anexa 9: Informare Subțirică-Ciuban.
Conform prevederilor CU, autorizațiile de construire se puteau emite doar după realizarea și recepționarea străzilor de către investitor, reglementare cu caracter obligatoriu care nu putea fi modificată.

Anexa 10: Prevedere CU.
Având în vedere graba de a încasa bani a beneficiarului Neag Nicoleta, aflată în executare silită, se emit toate autorizațiile de construire cu încălcarea oricărei proceduri urbanistice, fără a se mai întocmi măcar PUD pentru a se studia amplasamentul blocurilor și accesele. Nu mai discutăm de lipsa acordului băncii pentru grevarea imobilului-teren de orice sarcini. Vorbim de un ansamblu de peste 500 de apartamente.

Anexa 11: Extras CF parcelă Calea Turzii.
Pasul următor a fost Acordul Comisiei Operative în vederea emiterii AC, comisie din care face și făcea parte expertul în drept urban Iancu Adrian. Acest acord este emis sub mai multe numere de înregistrare, semnat de către primarul Emil Boc, Ligia Subțirică și Corina Ciuban, și certifică asigurarea suprafețelor de drum necesare realizării străzilor.

Anexa 12: Acord Comisie CO.
În mare grabă, se donează două parcele Primăriei Cluj-Napoca, fără ca drumurile să fie realizate la strat de uzură și fără ca suprafețele să fie suficiente pentru realizarea lor. Suprafața cedată este de 660 mp și 1575 mp. Suprafața necesară realizării drumurilor, conform PUG, este mai mare, în total cu aproximativ 2300 mp.

Primul aspect: A fost cedată o suprafață de pământ fără ca drumurile să fie realizate.
Al doilea aspect: În regim de urgență, se eliberează un număr de 10 autorizații de construire fără a avea asigurată niciun fel de utilitate (drum de acces, energie, apă). Acestea încep imediat să fie comercializate de către Neag Nicoleta.

Încercarea de “intrare în legalitate”

Intrarea în legalitate s-a desfășurat cu asocierea funcționarilor publici din cadrul Direcției Urbanism. Odată emise autorizațiile de construire și tranzacționate pentru sume importante de bani, acestea aveau o perioadă de timp de aproximativ 2 ani să intre în legalitate, deoarece urmau să se realizeze construcțiile și nu existau utilități.

În această perioadă, la Direcția de Urbanism au intervenit următoarele modificări:

  • Inspectorul Pop Daniel (cel care a autorizat cele mai importante două blocuri din ansamblu, situate lângă magistrala de gaz, unde Neag Alexandru a dobândit spațiile comerciale) a fost recompensat cu funcția de arhitect-șef în urma unui concurs unde a candidat singur și a rămas repetent la prima etapă.
  • Arhitectul-șef Ligia Subțirică a devenit “inspector de specialitate”. Nu este clar ce presupune această funcție față de cea de “inspector”.

Această procedură reprezintă un nou concurs de infracțiuni în folosul acestui grup, de această dată sprijinit de arhitectul-șef Pop Daniel. Rezultatul s-a numit AC 738/2017, emisă în favoarea beneficiarului Municipiul Cluj-Napoca.

Anexa 13: Copie AC 738/2017.
Această autorizație de construire, emisă pentru “realizare acces conform revizuirii locale PUZ”, este semnată de aceiași funcționari, Ligia Subțirică semnând în calitate de “inspector de specialitate”.

Autorizația de construire modifică PUG 2014. Aceasta nu putea fi emisă pentru realizarea unei străzi care nu îndeplinește nici măcar jumătate din condițiile minime ale profilului stradal reglementat. Autorizația este emisă în baza unui CU solicitat pentru “acces branșamente”, cu modificări adăugate manual ulterior.

Certificatul de Urbanism nr. 5930 din 9.12.2016, solicitat în scopul “realizare acces branșamente rețele publice apă, gaz, electrică și racorduri branșamente 10 imobile”, prevede clar la punctul 1 regimul juridic al profilului stradal.

Neputând solicita, după emiterea AC, un certificat de urbanism în scopul realizării drumurilor, și nici neavând suprafața necesară, în complicitate totală, probabil sfătuiți de “titularul catedrei de drept urban” a Facultății de Arhitectură din cadrul UTCN, s-a completat o cerere de emitere a AC în baza acestui certificat de urbanism solicitat în cu totul alte scopuri.

Cererea înregistrată în vederea emiterii AC este o caricatură, modificată manual ulterior, fără a se putea identifica cine, când sau cum a realizat modificările, deoarece documentația nu poartă viza obligatorie “spre neschimbare”.

Anexa 14: Copie CU.
Anexa 15: Copie cerere emitere autorizație de construire.

Cel mai probabil, modificările au fost făcute în anul 2024, în urma deciziei instanței care a obligat să comunice către Inter Invest Grup SRL întreaga documentație. Sentința se află, la această dată, în executare silită.

Inter Invest Grup SRL a suportat peste 20% din costurile de realizare a acestor lucrări.
Pentru că nu a fost niciodată autorizat în mod legal un acces din Calea Turzii (la această dată accesul se face în mod nelegal, fără nicio reglementare, în urma unei complicități cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca).

Ca dovadă a complicității și premeditării tuturor acțiunilor, în procedura de autorizare, același grup a recurs la falsificarea unei declarații notariale, în care l-au atras inclusiv pe reprezentantul legal al OMV România, Atanassov Vladislav.

În declarația dată de acesta, este menționat în fals că OMV ar fi proprietarul suprafeței CF 302476 (parcela aparținând RMB Inter Auto SRL, falsificată de expertul Iancu Adrian și topometristul Bondrea Mircea în folosul lui Mohamed Emad, ca având lățimea de 9 m.l., în locul lățimii reale de 2 m.l.), fără a fi depus și extrasul CF.

Este greu de crezut că notarul care a autentificat declarația nu a verificat veridicitatea documentelor care au stat la baza autentificării declarației.

Anexa 16: Declarație notarială Atanassov Vladislav.
Beneficiu realizat nelegal documentat: peste 2 milioane euro + TVA, calculat la nivelul anului 2019.

Pseudo-recepția străzii Nicolae Steinhardt a fost făcută în luna decembrie a anului 2019, pe ninsoare, strada fiind acoperită de zăpadă.
Nu am reușit să intru în posesia documentației până la această dată.

Cuantificare beneficiu nelegal rezultat în urma unor fapte de corupție, în folosul grupului Mohamed Emad, Rațiu Dorina, Iancu Adrian, Neag Nicoleta, Neag Eugenia, Neag Alexandru, Bondrea Mircea.

Această suprafață de teren, suprafață care nu a mai fost cedată primăriei, astfel obținută, a fost autorizată conform indicilor urbanistici aprobați prin PUZ pentru zona respectivă, rezultând o suprafață nelegal autorizată și tranzacționată ulterior de aproximativ 6.000 mp. Suprafața astfel rezultată a fost tranzacționată contra sumei de aproximativ 2.000.000 euro + TVA, în folosul acelorași persoane.

Sumele obținute pot fi documentate din contractele de vânzare-cumpărare încheiate; prețul mediu de tranzacționare a fost, la acea vreme, de aproximativ 300 euro/mp construit + TVA.

În același fel, tot în beneficiul lui Neag Nicoleta, Neag Eugenia, Neag Alexandru și Mohamed Emad, s-a obținut și un beneficiu de peste 200.000 euro + TVA, calculat la nivelul anului 2019, rezultat din contravaloarea lucrărilor de sistematizare, amenajare, asfaltare a suprafeței străzii Nicolae Steinhardt, lucrări pe care ar fi trebuit să le autorizeze și execute înainte de solicitarea autorizațiilor de construire.

În fotografia de mai jos, pentru ilustrare, strada Nicolae Steinhardt, așa cum este ea realizată, are o lățime ce variază între 6,5 m și maximum 8 m, fapt care se poate constata la fața locului. Alăturat se regăsește, pentru comparație, profilul stradal III E, conform prevederilor din PUG 2014.

Lățimea unui camion este de 2,5 m.

În anul 2022, în cadrul unei solicitări către Primăria Municipiului Cluj-Napoca, aceasta confirmă prin adresă de răspuns că nu a fost emisă autorizație de construire pentru această stradă. În consecință, lucrările efectuate sunt ilegale și strada nu există!
Anexa 17: Adresă de răspuns 765306/2022.

Cuantificare prejudiciu rezultat în dauna Primăriei Municipiului Cluj-Napoca

Prejudiciul domeniului public este, în acest moment, o întreagă stradă. Pentru realizarea acesteia, la prețurile actuale, Primăria ar trebui să exproprieze o suprafață de aproximativ 3.000 mp, să realizeze lucrări de construire pentru refacerea suprafeței și să asfalteze la strat de uzură o suprafață de cel puțin 5.000 mp.

Singura variantă ar fi exproprierea terenului de la RMB Auto SRL (sau, în eventualitatea unei reconversii, să i se impună să doneze o suprafață pe care, în mod normal, ar fi putut să o construiască). La o valoare de tranzacționare actuală de aproximativ 6-700 euro/mp și un CUT de 3, ar rezulta o valoare de aproximativ 5,4 milioane euro + TVA.

Acestor costuri s-ar mai adăuga cel puțin 600.000 euro pentru realizarea lucrărilor.

În același sens, Primăria ar trebui să se constituie parte civilă atât împotriva funcționarilor publici implicați, cât și împotriva beneficiarilor.

Prejudiciu loc de joacă nerealizat

În cadrul PUZ 2007, a fost aprobat, sub condiția realizării, un parc și un loc de joacă de 2.000 mp, conform planșei vizate spre neschimbare, anexă la PUZ.

Și această suprafață a fost autorizată și tranzacționată în dauna Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, la aceleași valori menționate mai sus.
Anexa 18: Planșă PUZ 2007, parc/loc joacă.


Legătura Iancu – Subțirică

Arhitectul Iancu Adrian este cel care se prezintă ca fiind expert în urbanism și, pompos, “titularul catedrei de gestiune drept urban”, în condițiile în care dreptul se studiază la o cu totul altă instituție, iar specialitatea de drept urbanistic există, până în acest moment, doar la Facultatea de Drept din București.

În cadrul dosarului clasat de către DNA, niciunul dintre funcționarii publici nu a fost audiat. În cadrul aceluiași dosar, Iancu Adrian și Subțirică Ligia erau preocupați de unde aș fi aflat anumite informații.

În cadrul aceluiași dosar, Iancu Adrian, într-o convorbire telefonică cu Subțirică Ligia, o îndeamnă pe aceasta să nu declare tot ce știe sau ar putea ști.

În data de 10.08.2023, după ce au fost invitați la sediul DNA Cluj, în discuția dintre expertul în drept urbanistic Iancu Adrian și Ligia Subțirică, aceștia repetă strategia pentru a doua zi. Iancu Adrian vrea să se asigure că Ligia Subțirică nu își mai amintește nimic și îi repetă ce trebuie să declare:
Anexa 15: Convorbire Iancu Adrian – Subțirică Ligia.

IA: „Da, tu poți să vorbești cu avocatul înainte și să-i zici «Măi, eu nu mai țin minte. Ce se întâmplă dacă eu nu țin minte? Pot să dau declarație și acum.»”


PUZ Sarmisegetuza 11-13

Pe malul lacului Gheorgheni, procedura a fost similară: PUZ asupra unei suprafețe fără acces.

Teren în suprafață de 1.200 mp, cumpărat cu 300.000 euro în anul 2018, este acum la vânzare ca aparthotel sau clădire birouri/restaurant, cu panoramă unică, pentru suma de numai 2,8 milioane euro + TVA. Se vând 2.500 mp utili, deși, legal, clădirea propusă ar fi trebuit să aibă 2 subsoluri.

Procedura descrisă mai sus demonstrează:

Cum se poate obține, prin coordonarea în grup, un profit de peste 2 milioane de euro + TVA, fără a se muta o cărămidă!

Exemple similare, cu aceleași personaje implicate:

  1. PUZ Calea Turzii – profit necuantificat obținut prin aprobarea nelegală;
  2. PUD Emil Racoviță 29, tranzacționat contra sumei de aproximativ 5 milioane de euro;
  3. PUD Trifoiului, bl.

Anexa 19: Ofertă vânzare, randare Sarmisegetuza.

Scris de către Victor Nebunu

1 COMENTARIU

  1. Nu se poate fura terenurile statului fără acordul tacit al unor funcționari. Punct. Și după ce se închid ochii, se trezesc ca n-au teren de parc și iau cu japca de la amărâți , transformă intravilanul bun de construit și foarte valoros în parc iar extravilanele și pășunile se fac ca nu există în posesia statului.
    Există teren de 50 ha în jurul Clujului a unei singure persoane decedate, șef mare din serviciul siguranța națională de după al doilea război mondial, fără moștenitori, pe care mafia a pus ochii și deja mare parte acaparat “ de cine trebuie” și cine știa. Oare cine ? Ghici?
    A fost drum în Apahida necadastrat care s-a furat cu ochii închiși și jebul plin de către un privat prin PUZ pe lângă alte falsuri. Pe Șerpuitoare 1 , s-a închis ochii la o suprafață intabulată ilegal, juristul uitând să achite taxa de timbru în ultima cerință și care acum e propusă pt despăgubire. În Hajongard din cauza suprafețelor furate de bandiți s-au dat 3 titluri de proprietate pe aceeași bucata și porcul e mai mare decât cotețul, adică nu are de unde să-i pună în posesie pe cei care au dreptul. În Făget s-au făcut schimburi cu nemiluita, statul le dă teren valoros și ia la Baisoara un rahat șefilor din poliție de pe vremuri. Terenurile bune se dau spre vânzare sau concesionare mafioților , toată pădurea din Baisoara , Belis , Tarnița ale statului s-a dat și s-a tăiat și parcelat pt vânzare și drumul e îngust ca sula și nu există o parcare sau un loc pe marginea drumului. S-a dat pe Caraiman teren cu destinație piața la șef milițian , a fost mare bătălie. Cetățuia clujenilor a fost luată pe bani de zacuscă de către “ apropiați” care acum sunt despăgubiți cu de 10 ori sumele date în timp ce statul avea preemtiune. Și nu cred ca NEBUN E VOCTOR ȘI NICI CA-I singurul …

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.