Deficitul de specialiști și fluctuația de personal se regăsesc între cele mai mari dificultăți cu care se confruntă companiile din România. Pe o piață a muncii extrem de concurentă, angajatorii sunt obligați să vină cu pachete salariale competitive, care să le asigure profesioniștii de care au nevoie. Reversul poate fi însă un program de beneficii stufos și costisitor, pe care departamentul de HR îl gestionează cu dificultate.

Beneficiile sunt uneori mai importante pentru angajați decât salariul net, atunci când aceștia își caută un nou loc de muncă. O asigurare angajați, fie de sănătate, de viață sau de altă natură, tichetele de tot felul, pensii private, diverse abonamente, decontarea transportului, vouchere de vacanță, program de lucru flexibil sau mai mult timp liber – toate acestea se regăsesc în majoritatea pachetelor salariale plătite de companii angajaților. Iar administrarea unui astfel de pachet de beneficii, mai ales într-o companie mare cu sute de angajați, poate fi o povară atât din punct de vedere administrativ, cât, mai ales, financiar.

Pentru o gestionare cât mai simplă a pachetului salarial, companiile au nevoie de un program de audit al beneficiilor pentru angajați, program care va îmbunătăți atât administrarea, cât și plata acestora. În acest fel, crește rata de atragere și retenție a celor mai buni angajați, iar bugetul alocat poate fi redus considerabil.

Principalele avantaje ale unui astfel de audit sunt reducerea costurilor cu asigurările curente, soluții de îmbunătățire a pachetului de polițe existente și încheierea unora mai potrivite pentru viitor, precum și propuneri de extindere a acoperirilor riscurilor generate de activitatea pe care o desfășoară fiecare companie în parte.

Ce este programul de audit al beneficiilor pentru angajați

Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor de nișă din România și din Europa, a creat un serviciu menit să ajute la administrarea tuturor acestor beneficii, prin intermediul căruia, în urma unui audit, costurile generate pot fi reduse substanțial.

Printr-un nivel ridicat de personalizare a beneficiilor, pentru a le face relevante pentru angajați, și printr-o matrice de eficientizare a costurilor pentru companii, programul de audit al beneficiilor pentru angajați lansat de Leader Team poate ridica rata de retenție cu 20% -25%, și poate salva pentru companie până la 40% din bugetul investit în pachetul salarial.

Auditul are o abordare 360 de grade, în acest proiect fiind implicați avocați, specialiști pe domeniul HR, specialiști pe GDPR și din domeniul fiscal.

De ce au nevoie companiile de un program de audit

Scopul auditului este acela de a identifica punctele forte și pe cele slabe ale unei companii, din punct de vedere al beneficiilor oferite. Prin intermediul acestui instrument, companiile identifică beneficiile existente în momentul de la care se pleacă și care sunt acele beneficii noi pe care ar putea să le implementeze în viitor, pentru a crește productivitatea și performanța angajaților.

Programul de audit al beneficiilor pentru angajați se adresează companiilor cu peste 30 de angajați, iar cu ajutorul acestui instrument se pot revizui și îmbunătăți politicile, procedurile, documentele și sistemele de resurse umane actuale. În cadrul programului de audit, specialiștii Leader Team vor culege informații privind programul de beneficii existent, vor face apoi chestionare de evaluare a satisfacției angajaților și vor realiza auditul propriu-zis, ale cărui rezultate le vor prezenta managementului companiei, împreună cu propuneri de soluții pentru îmbunătățirea acestor servicii.

În contextul în care deficitul de angajați și fluctuația de personal se mențin la niveluri semnificative, fiecare companie ar trebui să-și evalueze beneficiile pe care le acordă angajaților și să creeze pachete adaptate la nevoile lor. Un audit al beneficiilor pentru angajați poate rezolva această problemă și poate scăpa angajatorii de cheltuielile mult mai mari cu care se confruntă în cazul plecării oamenilor cheie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.