Dacă te-ai hotărât să consumi mai puțin, să poluezi mai puțin, să te miști mai mult și, poate, să ajungi mai repede la birou, probabil că te-ai hotărât să-ți iei bicicletă. Dacă e prima, există câteva lucruri la care să fii atent. Întâi și întâi, aruncă un ochi la comercianți și vezi ce oferte sunt. De exemplu, poți să-ți iei bicicleta în rate de la Altex.Apoi, îți dai seama cum vrei să arate bicicleta ta, piesă cu piesă. 

Cadrul 

Tradițional, cadrul bicicletei era din oțel. De asta rezista o bicicletă decenii la rând și era lăsată moștenire. O variantă mai modernă și mult mai ușoară este aluminiul. Un cadru din aluminiu 100% ar fi destul de ușor, dar e și destul de rar. Mai întâlnite sun aliajele, care vin la cele mai mici prețuri. Dacă poți să plătești în plus pe un cadru din carbon de calitate, îți vei mulțumi mai târziu. Este cea mai ușoară variantă. Și vei fi surprins cât de des ești nevoit să-ți cari bicicleta. 

Mecanisme

Poate mai importante decât cadrul sunt componentele care se montează pe el. De obicei, diferențele mari de prețuri sunt date de calitatea mecanismelor. Dacă alegi un grup de mecanisme no-name, vei petrece o mare parte din timp cu cheia franceză și șurubelnița în mână. Dacă, pe de altă parte, mergi pe branduri precum Shimano, poți să fii mai mult ciclist și mai puțin mecanic. 

La numărul de foi și pinioane, nu trebuie să-ți bați capul prea mult. Probabil că un consilier din magazin te poate îndruma spre cea mai bună combinație, în funcție de terenul pe care vei circula (rampă, asfalt, teren accidentat). 

Frânele tradiționale încă se mai găsesc, dar majoritatea producătorilor fac tranziția către discurile de frâne, care sunt mai eficiente, mai ales pe asfalt umed. Dacă reușești să dai mai mult pe ele, o să prindă bine cu siguranță.

Roți și cauciucuri

Când ești în căutarea bicicletei, verifică și roțile cu atenție. Un set de roți performante poate să-ți crească serios cheltuielile. Așa că e bine să le alegi bune din prima. Pentru că influențează foarte mult cum se mișcă bicicleta. De regulă, roțile mai ușoare sunt ceva mai rapide și le „simți” mai bine din ghidon. Adică răspund mai bine la manevrele tale. 

Pe de altă parte, la cauciucuri poți să mai umbli și ulterior. Cel mai probabil, bicicleta va veni din magazin cu standardul de 23 mm. Dar variantele de 25 sau 26 mm sunt mai confortabile și chiar mai rapide. Și aici sunt niște cifre la care să fii atent, cum ar fi rezistența la rulare. Dar poți să rogi un specialist din magazin să te ghideze. 

Oricum ar fi prima bicicletă, meriți felicitări pentru alegerea unui mijloc de transport care ajută mediul și te ajută și pe tine să fii în formă. Dacă vei folosi un card de cumpărături precum CardAvantaj, meriți felicitări în plus pentru modul în care-ți gestionezi bugetul. Pentru că e mai bine să dai mai mult pe o bicicletă de calitate, pe care s-o plătești treptat, în rate fără dobândă*.

*Dobanda zero se aplică dacă se achită lunar suma totală de plată, astfel cum este evidențiată în extrasul de cont emis de către Bancă. Pentru o limită de credit de 5.367 lei, dobânda fixă este de 28%/an, rata lunară de plată este de 512,57 lei, iar dobânda anuală efectivă (DAE) este de 38,94%, fiind calculată pentru suma menţionată mai sus retrasă în întregime în prima zi de la un ATM Credit Europe Bank (România) S.A. şi rambursată în 12 rate lunare egale. Valoarea totală plătibilă este de 6.307,27 lei incluzând dobânda, comisionul anual de administrare cont curent de card în valoare de 49 lei şi costul de utilizare a mijlocului de plată în valoare de 107,69 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.