Municipalitatea consideră, probabil, că una dintre problemele oraşului este participarea la târguri de proiecte imobiliare din Europa. Călătoriile la preţuri exorbitante ale angajaţilor primăriei sunt considerate de aceştia a fi ”un bun prilej de promovare a proiectelor de partaneriat public-privat ale Primăriei municipilui Cluj-Napoca în rândul investitorilor europeni”. Însă, să nu uităm că zecile de mii de euro alocaţi în fieccare an pntru plimbăile în străinătate ale delegaţiilor sunt alocaţi din bugetul local, scopul oficial fiind acelaşi în fiecare an – promovarea imaginii municipiului în strănătate.

 

Aleşii locali vor lua din banul public 40.000 euro ca să meargă în luna octombrie la cel mai mare târg de proiecte imobiliare din Europa care va avea loc în Germania. Potrivit proiectului de hotărâre, închirierea standului costă 31.000 de euro, designul şi execuţia materialelor la stand costă 18.000 de euro, broşurile, materialele promoţionale şi de protocol se ridică la suma de 7.000 de euro, iar transportul şi logistica costă alte 8.000 de euro.

Evenimentul este completat de o conferinţă în cadrul căreia 400 de speakeri vor vorbi despre trendurile actuale şi despre inovări în domeniul investiţiilor, imobiliarelor şi a pieţei de capital. La târg sunt aşteptaţi peste 36.000 de participanţi din 68 de ţări şi peste 1700 de expozanţi.

„Pentru o prezenţă a zonei Cluj cu vizibilitate şi impact a fost creat conceptul Transyilvania Evolution sub egida căruia participă autorităţi ale administraţiei publice locale, precum şi firme private. Raţiunea creării acestui concept este şi una financiară, în sensul în care participarea Primăriei Cluj-Napoca în mod individual necesită un buget între 25.000-40.000 de euro, pe când participarea în cadrul Transylania Evolution reduce costurile la 88.000 de lei (19.500 de euro). Considerăm că participarea la târgul de la Munchen este un bun prilej de promovare a proiectelor de parteneriat public-privat ale primăriei în rândul investitorilor europeni. Participarea la acest eveniment se înscrie în eforturile municipalităţii clujene de a contura imaginea Clujului de lider a regiunii Transilvania, respectiv pol de stabilitate şi atractivitate investiţională. Participarea la acest eveniment se înscrie în eforturile municipalităţii clujene de a contura imaginea Clujului de lider a regiunii Transilvania, respectiv pol de stabilitate şi atractivitate investiţională, prin implicarea administraţiei publice ăn sprijinirea mediului de afaceri”, se explică municipalitatea.

 

O căruţă de bani pentru trei zile în Munchen

Astfel, pentru un eveniment care durează doar trei zile din 4-6 octombrie 2017, atât Consiliul local, cât şi Consiliul Judeţean vor aloca câte 88.000 de lei pentru participarea Clujului a târgul Expo Real organizat în Munchen. Cele două instituţii vor avea un stand comun pe o suprafaţă de 32 mp.

Concret, Primăria vrea să se laude în faţa străinilor cu imaginea Clujului, prezentând oraşul drept un lider în Transilvania pe piaţa imobiliară, un magnet pentru investiţii. Ca să facă reclamă municipiului şi să se plimbe în Germania, Consiliul Judeţean şi Primăria nu se uită la bani şi vor lua din bugetul public suma de 40.000 euro.

Cheltuielile pentru această călătorie, luate defalcat, înseamnă 31.000 euro pentru închirierea standului, 12.000 euro pentru taxe logo co-expozanţi, 7.000 de euro pentru broşuri, materiale promoţionale, protocol. Pentru biletele şi legitimaţiile de intrare s-au alocat  3.000 de euro, iar pentru coordonare, design, execuţie materiale stand 18.000 de euro. De asemenea, numai transportul şi logistica până la Munchen îi costă pe delegaţi 8.000 de euro, o căruţă de bani. O fi cel mai mare târg imobiliar din Europa, dar se pare că pentru delegaţii locali e şi cel mai scump.

 

Nepăsare pe bani publici

Reprezentarea municipiului la astfel de conferinţe şi târguri au costat în anii 2015 şi 2016 peste 60.000 euro. În 2016, au avut loc 27 de deplasări în străinătate ale angajaţilor Primăriei Cluj-Napoca, scopul fiind acelaşi – intensificarea relaţiilor cu alte oraşe.

Şi în 2015 au avut loc tot 27 de deplasări, evident, scopul oficial fiind acelaşi, de a reprezenta municipiul Cluj-Napoca pe plan internaţional. Însă, aceste călătorii nu au fost deloc ieftine, în 2015 s-a cheltuit din bugetul local aproximativ 126.237 lei şi în 2016 126.282 lei.

În anii trecuţi, de multe ori administraţia publică evita să spună ce au făcut angajaţii lor în străinătate cu anumite ocazii şi nu ne-au arătat şi demonstrat cât de utile sunt aceste deplasări de zeci de mii de euro în fiecare an.

Câteva din deplasările care au avut loc anii trecuţi sunt cam anonime, nici măcar pe internet nu se găsesc informaţii despre aceste evenimente: ”Term Opening Ceremony”/Pecs (2016) sau “A Cup of Europe/Budapesta” (2015), de exemplu.

Municipalitatea nu ne-a comunicat despre utilitatea acestor deplasări sau cât de mult este ajutat municipiul prin astfel de deplasări. Spre exemplu, în 2015, angajaţii primăriei au fost în Torina la “Conferinţa internaţională organizată de către Asociaţia Oservazzione – tema: problemele romilor”. Tot în Italia, o delegaţie s-a deplasat pentru “reprezentarea municipiului Cluj-Napoca pe plan internaţional”.

În 2015 reprezentanţii municipiului au participat şi la “Conferinţa Educaţie şi Planul de Investiţii pentru Europa”, participarea la cea de-a 52 ediţie a Festivalului Cultural Suwon Hwaseong. Angajaţii primăriei au fost şi la Universitatea de Stat din Arizona, participând aici la un proiect de dietă sănătoasă.

Tot în 2015 s-au intensificat “relaţiile de colaborare/Definitivare Înţelegere Colaborare-Republica Moldova” şi a avut loc o “vizită de lucru-dezvoltarea relaţiilor de colaborare pe domenii strategice IT/ Israel”. În Polonia, la o conferinţă fără nume, o delegaţie a Primăriei a cheltuit bani publici ca să reprezinte oraşul: „Conferinţă europeană/ reprezentare municipiul Cluj-Napoca pe plan internaţional/Polonia”.

1 COMENTARIU

  1. Păi e „doar” banul public, de ce nu? Vina e a noastră că permitem aceste abuzuri crase. Ar trebui să ne îmbuzlim la viitoarea ședință a primarului și să-i strigăm în față „Așa nu!”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.