Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj anunță astăzi, 22 februarie 2021, lansarea zborurilor regulate către Lisabona (Portugalia), destinație operată în premieră pe Aeroportul Internațional Cluj de către compania aeriană HiSky, începând din sezonul de vară 2021. Compania aeriană va opera de asemenea zboruri regulate directe către Dublin (Irlanda), precum și alte zboruri charter turistice.    

Noua companie aeriană HiSky aduce noutăți în rețeaua de rute a Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, prin operarea în premieră a zborurilor spre capitala Portugaliei, răspunzând astfel necesităților de conectivitate ale pasagerilor pe segmentul de trafic leisure și turistic. Zborurile spre Dublin vor suplimenta frecvențele existente deja pe această rută, oferind noi opțiuni atractive de călătorie spre Irlanda.  

Iulian Scorpan, Director General HiSky a declarat cu această ocazie: „Am decis să deschidem baza operațională la Cluj pentru că există cerere, inclusiv din partea agenților comerciali locali. Vom opera atât curse regulate cât și curse charter, iar noua abordare cu care venim în fața pasagerilor, ne face să credem că vom reuși să-i fidelizăm pe toți cei care vor ajunge la bordul aeronavelor noastre. Avem deja mai multe parteneriate agreate, aici în Cluj, iar în scurt timp urmează să facem și alte anunțuri importante”, a subliniat comandantul Iulian Scorpan.”   

Directorul General al Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, domnul David Ciceo, a precizat la rândul său: „Având în vedere criza fără precedent generată de pandemia SARS-CoV2, sunt îmbucurătoare veștile privind un nou operator aerian care anunță bazarea unei aeronave la Cluj și deschide noi zboruri, îmbogățind oferta de călătorie disponibilă de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj. Zborurile regulate spre Lisabona vor fi operate în premieră de pe Aeroportul Internațional Cluj și vor stabili noi legături comerciale și turistice între aceste regiuni.  

HiSky s-a lansat pe piața aviației în luna februarie, 2020 și pune la dispoziția pasagerilor bilete spre mai multe destinații importante din Europa. Serviciile HiSky se regăsesc în patru clase de rezervare: basic, classic, premium și premium plus. Prețurile, serviciile sau orice alte informații despre HiSky pot fi consultate pe site-ul www.hisky.aero  

Tarom are pe masă un plan de restructurare prin care numărul de salariaţi ar trebui să scadă cu 700 din 1.500 până la finalul verii.

Tarom, operatorul naţional aerian deţinut în continuare de statul român, discută un plan de restructurare care face parte din programul de ajutor de stat de 190 mil. euro obţinut anul trecut, care a menţinut compania pe linia de plutire, potrivit Hotnews.

Proiectul de restructurare include patru etape estimate să se deruleze pe 25 de săptămâni, prin care numărul de salariaţi să scadă cu 700, de la 1.492 în februarie 2021.

În 2000 Tarom avea 2.900 de angajaţi, în 2009 – 2.517 angajaţi, iar în iunie 2020 – 1.753 de angajaţi. Tarom opera la mijlocul anului trecut cu 1 şef la 9 angajaţi, iar la începutul anului se ajunsese la 1 şef la 11 angajaţi. Ţinta este să se ajungă la 1 şef la 16-20 de angajaţi, cum se întâmplă într-o companie competitivă similară.

Tarom a luat anumite măsuri pentru reducerea cheltuielilor: trimiterea în şomaj tehnic a 1.000 de angajaţi prin rotaţie, reducerea activităţii de la 5 zile lucrătoare la 4 zile, cu scăderea corespunzătoare a salariilor, ceea ce a dus în luna decembrie la o economie de 1,425 milioane de lei. Reducerea costurilor cu trainingul angajaţilor, a mai adus o economie de 100.000 de euro.

Din reducerea numărului de ore de zbor din anul 2020 s-a realizat o economie de 13 milioane de euro, iar amânarea unor deplasări externe a adus un minus de 1,654 de milioane de euro.

Tarom a început să renunţe la o parte din spaţiile închiriate şi a trecut la restructurarea agenţiilor din străinătate şi chiar închiderea lor, proces care se va finaliza în mai 2021. Sunt vizate agenţiile din Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria.

Datorită vânzărilor online a biletelor, închiderea agenţiilor de pe teritoriul României a devenit o necesitate, mai ales că ponderea în vânzări a ajuns la 10% din total. Într-un raport care circulă pe piaţă, referitor la planul de restructurare, Tarom menţionează apetitul scăzut al băncilor pentru finanţarea companiei, chiar dacă împrumuturile sunt garantate de stat, potrivit ZF.

“O consultare a pieţei, efectuată în vara lui 2020, arătase un interes scăzut pentru finanţarea Tarom, singura ofertă neangajantă, primită de la Unicredit, a plasat costurile de finanţare în zona de ROBORĂ 2,75%. De asemenea, ajutorul de salvare obţinut în aprilie 2020 direct prin Ministerul Finanţelor a avut o dobândă semnificativă de 9,13% la lei, care a fost însă transferată în costuri de restructurare, odată cu depunerea planului către Comisia Europeană.”

În aceste condiţii, Tarom a apelat la o finanţare în euro, care avea o dobândă fixă de 0,9% pe an, oferită de Banca Transilvania, cu 24 de luni perioadă de graţie. Procesul de restructurare este mai amplu, iar Tarom a decis să facă această schimbare “prin paşi mici, implementând soluţii punctuale, ce pot creşte productivitatea muncii şi scăderea timpului de lucru, dar şi preîntâmpinarea pierderii de informaţii încercând eliminarea fluxurilor greoaie de informaţii, existente în companie”.

Din cauza pandemiei care a închis graniţele şi a limitat drastic deplasările, companiile aeriene din întreaga lume s-au trezit într-o situaţie fără precedent, fiind ameninţate tot timpul cu falimentul. Germania şi-a salvat compania naţională Lufthansa printr-un ajutor de stat de aproape 10 miliarde de euro, iar KLM-Air France a fost în aceeaşi postură. În România, guvernul a salvat Tarom şi operatorul Blue Air.

Citește și: La Cluj ajung azi peste 20.000 de doze de vaccin în cea mai mare tranșă din România

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.