Firma SC AMPRENTA ADVERTISING SRL a fost obligată la plata unor taxe pentru un panou care nu deține autorizație de construire/aviz de publicitare temporară prevăzute de legislația în vigoare. Societatea respectivă a depus o plângere prin care solicită anularea taxelor pe motiv că panoul respectiv nu e în proprietatea lor, ci în proprietatea altei firme aflată în insolvență, dar care a fost deținută tot de către Cotoc.

Panoul publicitar de tip LED amplasat pe domeniul public al Municipiului Cluj-Napoca, Piața Mihai Viteazu, în fața Restaurantului McDonald’s nu deține autorizație de construire/aviz de publicitare temporară prevăzute de legislația în vigoare. Reținând constatările Direcției Generale Poliția Locală-Serviciul Control urbanism și disciplină în construcții, prin care s-a menținut că S.C. AMPRENTA ADVERTISING S.R.L. nu a desființat mijlocul publicitar din acea zonă, s-a instituit taxa de ocupare fără titlu.

În februarie 2019, SC AMPRENTA SRL a fost înștiințată că s-a instituit taxa de ocupare fără titlu a terenului aferent panourilor publicitare începând cu data de 1 ianuarie 2016 și până la eliberarea terenului. Cuantumul taxei datorate pentru panouri publicitare amplasate fără autorizație de construire sau pentru care nu se deține contract în valabilitate este de 15 lei/mp/zi pentru anii 2016, 1017, 2018, iar pentru anul 2019 este de 300lei/amplasament/zi.

SC AMPRENTA SRL susține că panoul nu e în proprietatea lor

În urma taxelor impuse firmei Amprenta, aceasta a solicitat revocarea taxei în ceea ce privește taxa zilnică pentru panouri publicitare sau de alte tipuri de mobilier publicitar care sunt amplasate fără autorizație de construire sau pentru care nu se deține abonament în valabilitate.

Societatea Amprenta Advertising susține în plângerea adresată Consiliului Local și Primăriei Cluj-Napoca că panoul din față de la Mc Donald’s nu a fost niciodată în proprietatea firmei lor “în realitatea, aceste panouri au aparținut societății Amprenta SRL, societate care a fost însă radiată în data de 08.10.2013 (fiind denumită la data radierii, ca urmare a închiderii procedurii insolvenței DMC INDEPENDENT MEDIA SRL)”, se arată în plângere.

De menționat e faptul că firma Ampranta SRL (DMC INDEPENDENT MEDIA SRL) este fosta firmă a lui Decebal Cotoc care deține acum AMPRENTA ADVERTISING.

Astfel, Cotoc a încercat să beneficiaze de pe spatele fostei firme prin publicarea unor reclame pe panouri fără autorizație de construire/aviz de publicitare temporară prevăzute de legislația în vigoare. Acesta nu a luat în calcul că deși acele panouri nu aparțin actualei firme taxele pentru acestea vor trebui suportate tot de el fiind în proprietatea fostei firme, Amprenta SRL care a fost administrată tot ce acesta.  

Cotoc spune că nu cunoaște situația firmei

Contactat de reporterul Gazeta de Cluj, Decebal Cotoc a susținut că nu e la curent cu această situație, și nu poate acorda un punct de vedere referitor la ceva ce nu știe.

“Nu știu despre ce taxă e vorba și nu știu de nici o plângere. Am 50 de angajați, eu nu mă ocup de aceste aspecte. Dacă doriți un răspuns puteți trimite un mail să vedem despre ce e vorba”, a declarat Decebal Cotoc.

Reporterul Gazeta de Cluj a solicitat un punct de vedere reprezentanților Amprenta Advertising, însă până la momentul redactăriiacestui material, nu am primit niciun răspuns.

Cotoc a încercat să șteargă de pe fața pământului fosta firmă

Amprenta SRL, firma de bază a grupului de companii controlat de Decebal Cotoc, a dispărut discret în 2012, înglodată în datorii. Ca să își lustruiască imaginea, Cotoc a înființat o firmă nouă, cu nume asemănător, Amprenta Advertising.

După ce a strâns datorii de milioane de euro, patronul Amprenta, Decebal Cotoc, și-a spălat imaginea fiscală, a îngropat o firmă și a înființat alta, cu aproape același nume. Deși înregistrează profit, noua Amprenta pare să meargă pe același drum, cu datorii de aproximativ 1 milion de euro în 2018.

După o activitate aparent profitabilă întinsă pe un deceniu, Amprenta SRL a dispărut de pe fața pământului. Sau, cel puțin așa a crezut Decebal Cotoc, după o jonglerie fiscal-juridică, menită să ascundă falimentul de creditori și de partenerii de afaceri.

Până în 2010, Amprenta SRL a acumulat datorii de milioane de euro. La presiunea creditorilor și pus în imposibilitatea de a mai participa la licitații și achiziții publice din cauza bilanțului dezastruos, Cotoc a decis la finalul anului 2011 să îngroape datoriile odată cu firma.

Amprenta SRL a dispărut la Cluj și a apărut la Alba, cu un alt nume

În 26 septembrie 2011, asociații Amprenta SRL, Decebal Cotoc, Mirela Vancea și Codruța Kali, au decis schimbarea denumirii societății comerciale în DMC Independece Media SRL, apoi, în 6 decembrie 2011, mutarea sediului firmei în Alba Iulia și desființarea punctului de lucru din Cluj.

După sărbătorile de iarnă, în 31 ianuarie 2012, la Tribunalul Alba a fost depusă o cerere de deschidere a procedurii simplificate de insolvență, iar în 5 martie, o lună mai târziu, aceeași instanță decide deschiderea procedurii simplificate de faliment.

Actele pare că au fost pregătite din timp, iar insolvența și, ulterior, falimentul societății DMC Independence Media SRL au mers șnur, astfel că, în 8 octombrie 2012, Tribunalul Alba a pronunțat hotărârea de închidere a procedurii de faliment cu radierea societății din Registrul Comerțului.

O nouă Amprenta, cu aceleași însemne

Pentru că Amprenta SRL era numele prin care partenerii de afaceri și mai ales politicienii făceau legătura cu numele Cotoc, acesta nu a lăsat grupul de firme fără „amprentă”.

În septembrie 2013, Registrul Comerțului emite un certificat de înregistrare pentru Amprenta Advertising SRL, schimbând numele unei firme înființată în 2010. Astfel, cu o firmă nouă, curată, cu un nume asemănător, Decebal Cotoc s-a întors la același business.

Businsess care pare să meargă pe același drum cu al vechii Amprente, pentru că, datele de la Ministerul Finanțelor arată că datoriile se apropie vertiginos de un milion de euro.

De ce Amprenta?

Decebal Cotoc avea nevoie de numele Amprenta pentru că sub acesta este cunoscut pe piața de publicitate și a intereselor politice și pentru că, sub numele Amprenta, a participat la licitații și a obținut contracte cu instituții publice și societăți și regii subordonate acestora. Numele Amprenta înseamnă relații cu lumea politică și cu directorii de regii, dar înseamnă și țepe și promisiuni neonorate. Care îl ajung din urmă pe Cotoc.

Emil Boc si-a pus Amprenta pe trotuare cu bannere

În aprilie 2013, Amprenta Advertising a câştigat contractul pentru publicitate cu Primăria Cluj-Napoca. În mai bine de un an, compania a reuşit să tragă focul la oala sa, promovându-şi evenimentele şi plasând comenzi de publicitate la propriile canale media. După aceea ambiţiile expansive ale Amprenta au luat avânt şi au aterizat în stradă, unde nu poţi trece de pe o parte pe alta fără să vezi vreun panou mobil al acesteia.

În data de 5 aprilie 2013, Primăria Cluj-Napoca şi Amprenta Advertising au semnat un acord-cadru de prestări servicii pentru publicitatea municipiului. Contractul a fost adjudecat pentru 96.280 de lei fără TVA, pe o perioadă de 24 de luni calendaristice. În urma acestui acord, Amprenta urma să subcontracteze o serie de societăţi (pe care, în ciuda solicitărilor depuse la Primărie, biroul mass-media le ţine la secret) mass-media, care să presteze serviciile necesare administraţiei locale, la capitolul promovare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.