Studiul de prefezabilitate al metroului de la Cluj este gata: magistrala de metrou va avea peste 14 kilometri, va costa aproape un miliard de euro și va fi gata în 11 ani. Marți, 27 octombrie, studiul de prefezabilitate urmează să fie supus aprobării în Consiliul Local.

Primarul Emil Boc a transmis noi detalii despre acest subiect la Digi24.

„Termenul de 11 ani este pentru întregul proiect finalizat, evident că primele stații vor fi gata mult mai repede”, a declarat Emi Boc. „Evident că va depinde foarte mult de licitații”, spune edilul.

Metroul va fi finanțat cu fonduri europene.

„Ceea ce este important este că există resursa financiară în acest moment, pentru că este prins în Planul de reziliență al României cu Comisia Europeană, iar Uniunea Europeană susține foarte mult toate modalitățile de transport alternative la mașini și mai ales orice mijloc de transport verde, nepoluant. Asta este marea noastră șansă, pentru că din 2008 n-a mai fost niciodată vreo șansă în istoria UE când țările pot depăși limita de deficit de 3 la sută și acest Plan de reziliență, care se adaugă la proiectul de buget european 2021-2027 asigură resursa financiară”, a subliniat Emil Boc.

Marți, studiul de prefezabilitate va fi supus aprobării

„Acum mingea este în terenul nostru: să terminăm la timp proiectele, pentru ca banii europeni să fie atrași. De aceea, eu marți voi supune deja aprobării în Consiliul Local studiul de prefezabilitate”, a punctat primarul municipiului Cluj-Napoca.

Emil Boc a detaliat calendarul proiectului:

„Până în 31 decembrie 2022 trebuie să parcurgem etapa studiului de prefezabilitate, licitația de proiectare și execuție și atunci, în 2022, dacă avem până în 31 decembrie semnat contractul, suntem eligibili pe fonduri europene, după care urmează acest interval de timp maxim, de 128 de luni, pentru realizarea proiectului”, a spus Emil Boc la Digi24.

Metroul va asigura viitorul Clujului și va face să existe locuri de muncă bine plătite

Potrivit primarului Emil Boc, metroul nu va fi doar un mijloc de transport rapid, ci va asigura viitorul Clujului și, de asemenea, locuri de muncă bine plătite.

„Acest proiect face parte din strategia și din planul orașului pentru a-și putea menține în continuare atractivitatea, locurile de muncă bine plătite și o calitate a vieții. Practic, proiectul va ajuta ca întreaga zonă metropolitană a Clujului să se dezvolte. Actuala reformă administrativă a țării noastre e din 1968, de pe vremea lui Ceaușescu. În condițiile în care nu se face de la nivel național reforma administrativă, practic, noi prin acest proiect integrăm în dezvoltarea economică toate zonele limitrofe: Gilău, Florești, Cluj-Napoca, astfel încât să putem avea în continuare locuri de muncă bine plătite, investiții, să menținem atractivitatea Clujului. De aceea este un proiect care pregătește viitorul Clujului, pregătește de asemenea conexiunea cu Spitalul Regional de Urgență care se va construi și de asemenea, pregătește conectivitatea cu gara și aeroportul din Cluj-Napoca prin integrarea proiectului cu trenul metropolitan. Celelalte două proiecte pe care le avem în derulare, centura metropolitană, conectivitatea Clujului la autostradă, vor asigura pe termen lung locuri de muncă bine plătite la Cluj”, a arătat Emil Boc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.