O învățătoare de la Școala nr. 79 din București este acuzată de mama unei fetițe că își umilește și jignește constant elevii. Acuzațiile sunt susținute și de o serie de înregistrări care arată atitudinea halucinantă pe care dascălul o are în fața elevilor, ridicând tonul la copii și făcându-i „analfabeți” sau „mincinoși”.

Învățătoarea, care se află în ultimul an înainte de pensionare, spune că nu are un comportament nepotrivit, iar directoarea școlii o scuză că are doar „un timbru impunător”. Ceilalți părinți o apără, de asemenea. 

Școala Gimnazială nr. 79 din București, ora de limba și literatura română, clasa a IV-a. Învățătoarea Mihaela Radu verifică temele copiilor. Una dintre eleve citește cerința cu voce tare, apoi dă răspunsul. „- De ce l-a trezit mama pe Nică mai devreme? – Mama l-a trezit pe Nică mai devreme ca să-i spună câtă treabă are”. – Ca să-i spună «am multă treabă, culcă-te la loc»?! Așa ai înțeles tu?! Ia dă încoace caietul!” Continuă, cu ton ridicat: „«La trezit»?! Așa se scrie? Și așa mi-ai spus?! Cum mi-ai citit mie răspunsul!? Că am auzit că te bâlbâiai… cum trebuia să-mi răspunzi? (…) Ia uite, și «la rugat», fetițooo! Ești clasa a IV-a, analfabetă, scrii «l-a rugat, l-a chemat» fără cratimă?! (…) Nu ți-e rușine? Cum ai ajuns, fato, în clasa a treia? Măi fetiță, măi! (…) Vai, vai, vai”.

„Vă trebuie școală, nenică! Ce să faci cu înotul!?”

Pe măsură ce găsește mai multe greșeli de ortografie în caietul elevei, învățătoarea țipă și mai tare și decide să-i dea „Insuficient” la temă. Fetița începe să plângă.  „Du-te la loc, hai, lasă boceala, lasă boceala! Ce să-ți povestesc… Unde te duci tu în fiecare zi? La înot? Da!? Du-te la înot și-o să ai notele… să înoți. Foarte slabă ești în ultimul timp! Uită-te și tu hal de temă, ție nu ți-e rușine?! Vă trebuie școală, nenică! Ce să faci cu înotul!? Ce să spun…”, continuă învățătoarea. Pe fundal se aude plânsul elevei. 

„Ia-ți caietul, ești varză! Pune mâna și învață ortograme. Și pune mâna și fă-ți temele cu seriozitate, nu în bătaie de joc! Du-te de aici, să nu te mai văd!”, își încheie învățătoarea discursul, apoi continuă să-i verifice pe elevi la teme. 

Dialogul este dintr-o înregistrare audio a unuia dintre părinții care au copil în clasa învățătoarei Mihaela Radu, de la Școala Gimnazială nr. 79. Instituția de învățământ se numără printre cele mai bune din Capitală. 

Într-o altă înregistrare se înțelege cum învățătoarea, enervată de faptul că unul dintre elevi nu a subliniat cuvintele necunoscute din text, începe să țipe și să-i facă mincinoși pe copii.  

„Cine nu a mai auzit că trebuie să subliniați?! Nu vă e, mă, rușine? Vreți să promovați, vreți să evoluați, vreți să luați calificative bune… cum vreți, mă, dacă nici nu mă auziți când vorbesc în clasă?? Ești în prima bancă, ce faci, dormi?! Prima dată ai zis că n-ai avut timp. Ai văzut că nu-ți merge, acum ai zis că n-ai auzit! Câte minciuni mai vrei să spui? (…) Nu ți-e rușine?! Stai jos și dormi până n-oi mai putea! Mincinoși ce sunteți, vă iese minciuna pe gură!”, este discursul învățătoarei. 

La un moment dat, învățătoarea adaugă, adresându-se unuia dintre elevi: „Acum o să-mi înregistrezi și orele! Nu numai că suntem filmați pe camere ca să vadă că nu vă agresez, că nu vă lovesc, că nu dau cu voi de pământ… o să fiu înregistrată și audio!”.  

Școala Gimnazială nr. 79 se numără printre cele mai bune din Capitală  Acuzată de abuz verbal și psihic  „Copilul meu nu vrea să mai meargă la școală. Din punct de vedere psihologic, este un abuz. S-a întâmplat inclusiv să-i lovească pe copii cu cartea în cap”, spune, într-un dialog cu Libertatea, mama unuia dintre elevi, singura care a și reclamat comportamentul cadrului didactic. 

Citeşte întreaga ştire: „Analfabetă! Hai, lasă boceala!” Înregistrare audio cu o învățătoare de la Școala nr. 79 din București țipând la elevi

Citește și: Monstrul care și-a violat fiica de 12 ani rămâne după gratii! Judecătoria Dej a respins cererea de liberare condiționată


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here