Media Hub Digital Community Icon

Tehnologia, cu cele mai noi trenduri ale ei, reprezintă o componentă semnificativă a vieții noastre. Și fără să ne dăm seama, trăim concomitent în universul palpabil și de asemenea, în universul intangibil – cel digital.

Toate acțiunile și interacțiunile noastre se întrepătrund cu lumea digitală, pe cele mai diversificate planuri de activitate. Fie că vorbim de propria locuință, în care suntem înconjurați de dispozitive smart, fie că vorbim despre locul de muncă și de enterprise software, suntem în mijlocul unui amalgam invizibil de date care circulă wireless în jurul nostru la viteze inimaginabile. 

Companiile care au ca activitate principală dezvoltarea software, în special companiile de IT outsourcing investesc cantități uriașe de resurse pentru a conduce societatea la un alt nivel. Iar acest lucru, cum ar fi posibil, dacă nu, prin digitalizare? 

Ce este digitalizarea?

Digitalizarea este o acțiune atât de cuprinzătoare, încât nu i-am putea oferi o definiție clară. Cu toate acestea, ii putem atribui, cu siguranță, calitatea de a ne ușura munca. În esență, digitalizarea reprezintă procesul prin care anumite operațiuni sunt realizate automat, cu ajutorul tehnologiei și a programelor software. Procesul de digitalizare poate fi aplicat la scara larga, pe majoritatea liniilor de afaceri, de la cele mai simple, până la cele mai complexe operațiuni. 

Să nu uităm, totuși, că înainte de digitalizare, trebuie să ținem cont de digitizare. 

Așadar, cum se diferențiază digitalizarea de digitizare și transformare digitală?

Digitalizarea – al doilea pas spre transformarea digitală 

După cum am spus anterior, digitizarea este operațiunea preliminară digitalizării. Aceasta reprezintă transpunerea datelor din format analog, în format digital. De exemplu, scanarea documentelor, imaginilor și convertirea acestora în format digital. 

După ce informațiile sunt accesibile în format digital, este posibilă digitalizarea operațiunilor de afaceri. Acest proces implică un cantitate mai mare de resurse, deoarece apelează la computere și sisteme software mai complexe. După ce datele au fost convertite, digitalizarea se ocupă de procesarea informațiilor. Astfel, este posibilă crearea unui mediu de lucru complet digital. 

Cumulând toate criteriile, putem ajunge astfel la transformarea digitală. Această transformare se extinde de la sfera de activitate, la cultura companiei, la modul de lucru și de gândire. În acest stadiu, totul se realizează pe plan digital. 

Viitorul constă în afaceri complet digitale

Conform celor menționate, ne dăm seama că cerințele pieței sunt în continuă creștere, iar potențialul oamenilor este limitat. Însă, potențialul tehnologiei este încă nedeterminat și a fost exploatat abia într-o proporție foarte mică. 

Oamenii, prin puterea lor, conferă putere tehnologiei și valoare mediului digital, simplificând astfel viața de zi cu zi. Digitalizarea este unul dintre cele mai importante procese în evoluția și dezvoltarea tehnologică. Totuși, este important să realizăm că întregul potențial de transformare a unei afaceri este atins abia după ce toate cele trei concepte menționate anterior: digitizare, digitalizare și transformare digitală sunt aplicate. 

Pentru că, dincolo de conversia datelor și automatizarea proceselor, este necesară o strategie și perspectivă digitală. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.