Conform unor informaţii din cadrul sucursalei clujene a CFR Călători, directorul Vasile Secară a intrat forţat într-un concediu medical pentru a nu da ochii cu reprezentanţii unui corp de control venit de la CFR SA. Conform surselor respective, motivul controlului ar fi un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj şi SC Energobit care a fost prelungit de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitaţie, iar cei de la Energobit ar fi ocupat mai mult decât terenul respectiv. În momentul de faţă, înlocuitorul lui Secară la sucursala clujeană a CFR Călători este Gelu Dârgău, care a confirmat controalele care au avut loc la CFR Călători Cluj.

Conform unor informaţii din cadrul CFR Călători Cluj, directorul acestei regionale are calitatea de a fi foarte bine înfipt în funcţia pe care o ocupă de mulţi ani, fiind unul dintre cei mai longevivi directori clujeni. Vasile Secară a fost numit în această funcţie tocmai de Miron Mitrea, pe vremea când era ministru al Transporturilor, iar printre calităţile lui Secară se poate lua în considerare şi faptul că provine din aceeaşi comună cu liderul PSD Ioan Rus.

Conform informaţiilor respective, CFR Călători Cluj, prin intermediul directorului Vasile Secară, a încheiat în 2008 un contract de închiriere pe cinci ani cu firma clujeană Energobit pentru un teren aflat în Jibou.

După expirarea celor cinci ani, contractul a fost prelungit pentru încă alţi cinci, fără ca Secară să mai ceară aprobarea SNTFC Bucureşti şi fără a mai face o licitaţie pentru terenul respectiv. Problema s-a “îngroşat” atunci când cei de la Energobit şi-au extins halele şi pe o parte de teren care nu intra în contractul de închiriere. Când juriştii CFR au început procedurile de întăbulare a terenului respectiv, lucrurile s-au complicat pentru că o parte din teren era ocupat de firma clujeană, lucru posibil cu acordul şi diligenţele făcute de Vasile Secară la şefii CFR din zona Jiboului.

 

Controale în cascadă

 

În asemenea cazuri, apar şi scurgeri de informaţii, astfel că acţiunile lui Secară au avut ecouri la CFR SA, iar şefii bucureşteni au trimis un corp de control la Cluj. Pentru a mai amâna eventualele repercusiuni şi pentru a apela la o serie de “pârghii”, Vasile Secară a intrat, brusc, în concediu medical. Pentru o perioadă, nimeni nu i-a ocupat, interimar, postul, astfel că salariaţii CFR Călători Cluj ar fi putut să nu îşi mai primească salariile pentru că în cadrul regionalei clujene nu mai avea nimeni specimenul de semnătură. Însă lucrurile s-au rezolvat când în locul lui Secară a fost numit, pe o perioadă de interimat, Gelu Dârgău. El confirmă faptul că la regionala de călători au avut loc o serie de controale, însă nu poate spune motivele care au dus la aceste verificări.

“Este o anchetă internă a celor de la CFR Călători SA şi nu vă pot dezvălui care sunt motivele sau rezultatele pentru că se află în derulare această acţiune. Într-adevăr, corpul de control a venit între 9 şi 10 mai, însă vom mai avea încă un control şi aşteptăm şi un audit”, a declarat Gelu Dârgău, locţiitorul lui Vasile Secară.

Conform aceloraşi informaţii, Vasile Secară ar fi apelat la serviciile senatorului liberal Marius Nicoară pentru ca acesta să îi pună, în această perioadă grea, o vorbă bună la Relu Fenechiu, ministrul liberal al Transporturilor.

Secară a infirmat această informaţie şi nu a dorit să comenteze faptul că în acelaşi timp în care a venit corpul de control, el a intrat în concediu medical, iar senatorul Marius Nicoară nu a răspuns apelurilor telefonice pentru a spune dacă a fost rugat sau nu să facă lobby pentru şeful regionalei clujene a CFR Călători.

 

Milioane de euro “trimise cu naşul” la CFR Cluj

 

Însă, aceste probleme, pentru care regionala condusă de Vasile Secară este cercetată de oficiali din cadrul CFR SA, nu au apărut acum. “Învârtelile” mai mici sau mai mari făcute de şefii clujeni ai acestei instituţii se ştiu de ani buni însă, se pare, ordinul de schimbare a venit abia acum.

Spre exemplu, conform unui raport oficial al Curţii de Conturi, se ştia că la CFR Cluj se fac afaceri cu terenuri. Conform raportului respectiv, la CFR Cluj, prejudiciul a fost constatat prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.

“La SRCF Cluj Curtea de Conturi a depistat plăţi nelegale pentru lucrări neefectuate, cheltuieli indirecte şi cota de profit aferentă acestora  la obiectivele “Reparaţie pasaj trecere la nivel km. 12 + 908, linia CF Apahida-Dej, între staţiile Jucu-Bonţida” şi “Reparaţie pasaj trecere la nivel km. 8 +582, linia CF Apahida-Dej, între staţiile Jucu-Bonţida”.  În timpul controlului prejudiciul constatat a fost recuperat  şi virat în contul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”. Tot la CFR Cluj, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit că managerii nu au evaluat şi  nu au înregistrat în evidenţa contabilă terenurilor în suprafaţă de 167.453 m.p.

La nivel naţional s-a descoperit că cei de la CFR au cheltuit ilegal 13,4 milioane de euro. La CFR Cluj, prejudiciul a fost constatat prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.

CIFRĂ

13,4 milioane de euro este cifra fraudată la nivelul CFR

 

Răzvan Robu

 

 

 

 

3 COMENTARII

    • SMECHERI DE SMECHERI LA TRANSPORTURI, BINE CA LE MERGE.
      “Pentru Relu Fenechiu, managementul privat înseamnă ca aceia care au devalizat ani la rând sistemul feroviar românesc, cum este cazul directorilor Micu, Dorobanțu sau Ghibu, trebuiesc promovaţi ca manageri privaţi, dar remuneraţi împărăteşte. Astfel, devalizatorul de ieri, este de astăzi managerul de succes şi, ca atare, trebuie plătit cu mii de euro pe lună. Practic, Fenechiu continuă campania de distrugerea cu bună ştiinţă a căilor ferate… Cea mai elocventă caracterizare pentru DOROBANTU constă în descrierea făcută de Honore de Balzac: „Parvenitul se târăşte de-a buşilea în faţa celor ce-i pot fi de folos şi este obraznic cu cei de care nu mai are nevoie, aidoma paiaţei dintr-un balet, pare marchiz dacă-l priveşti din spate, dar este bădăran dacă-l priveşti din faţa”.

    • Doi foşti directori ai CFR Călători au fost condamnaţi de Tribunalul Braşov, într-un dosar de şantaj. Vasile Secară, fost director în cadrul societăţii, a primit doi ani şi jumătate de închisoare cu suspendare, iar fostul şef al Regionalei CFR Braşov Gheorghe Rădulescu trei ani şi jumătate cu executare.
      Gheorghe Rădulescu este acuzat de şantaj, fals intelectual şi uz de fals. Potrivit anchetatorilor, cei doi ar fi constrâns un fost director al CFR Braşov să renunţe la un proces împotriva societăţii.
      Lor li se alatura si Berindean Nicolae , actual sef oficiu juridic CFR Calatori Cluj ,condamnat la doi ani si jumatate cu suspendare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.