Proiectul de hotărâre privind majorarea tarifelor la bilete pe mijloacele de transport în comun a fost unul extrem de controversat deoarece a iscat un mic ”scandal” între consilierii locali. Ce i-a deranjat cel mai tare pe aceștia a fost faptul că reprezentanţii CTP au susţinut la începutul anului că preţurile la bilete vor rămâne la fel în acest an, dar după 5 luni compania a venit şi a cerut noi preţuri. În continuare vă vom prezenta cum a decurs conversația dintre consilierii locali și Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca.

Consilierul Drăgoescu l-a întrebat pe directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca ce anume a determinat față de luna februarie a acestui an, creșterea prețurilor și tarifelor. Acesta a mai susținut că a primit asigurări că nu vor fi scumpite prețurile și tarifele, iar acest lucru nu s-a respectat.

Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca a arătat că prețurile pentru transportul în comun nu au mai fost schimbate de peste cinci ani, perioadă în care inflația, prețul euro, al carburanților, al energiei, al pieselor sau al materialelor au crescut  și a susținut că Primăria, compania și Consiliul Local au făcut în ultima perioadă eforturi extraordinare pentru dezvoltarea rețelei de transport în comun.

Un alt argument a fost fapul că societatea CTP în momentul de față, potrivit unei analize a serviciilor realizată de A.N.R.S.C.,  reprezintă la nivel național un etalon de evaluare în ceea ce privește calitatea serviciului public. Neag a mai subliniat că au fost achiziționate troleibuze și autobuze noi; „este în fază premergătoare livrarea celor încă 60 de autobuze Mercedes, pe care, la momentul votării bugetului, nu știam dacă aceste autobuze vor veni în anul 2018…”, a declarat Liviu Neag.

Boc s-a enervat

Primarul Emil Boc i-a cerut lui Neag să treacă la subiect și a ținut să îi reamintească faptul că s-a opus majorării acestui tarif timp de 4 luni, dar până la urmă a fost nevoit să accepte. Primarul i-a solicitat lui Liviu Neag să precizeze punctual dacă din punct de vedere legal acest lucru se justifică sau nu.

„Domnul director, treceți la subiect – 2013-2018 – știți bine că m-am opus majorării acestui tarif și v-am ținut de patru luni pe la uși. Până la urmă, cadrul legal mi-a spus că trebuie să fac acest lucru. De ce ați scris în referatul din martie un lucru, de ce veniți azi și spuneți altceva, răspuns pragmatic, direct, vă rog”, a declarat Emil Boc

Liviu Neag s-a apărat și  a declarat următoarele: „deci carburanții, creșterea, 2017-2018, de la un an la altul, a fost de 34,2% – sunt lucruri pe care noi nu le puteam controla; vă informez că majorarea la carburanți, în ultimele patru luni de zile, a fost de peste 7,5%, ceea ce înseamnă în bugetul companiei foarte mult; au apărut problemele, de asemenea, în ce privește consumurile celelalte energetice, pentru că noi, între timp, am sporit numărul de linii în oraș; de la ultima majorare, domnul primar, am înființat – bineînțeles, cu aprobarea primăriei și a Comisiei de circulație – zece linii noi în oraș; deci toate acestea au indus costuri după ele, costuri care, la rândul lor, au adus în spate cheltuieli, atât în ce privește partea de cheltuială materială, cât și partea de cheltuială cu munca vie; deci, per total, această preliminare noi nu puteam s-o vedem exact în luna noiembrie-decembrieianuarie, când noi am lucrat, efectiv, la buget; v-aș putea răspunde că motivarea făcută de către colegul meu, Miron, de la Termoficare, în mare parte rămâne valabilă; a mai apărut la noi încă un plus: criza acută de personal; la ora actuală, ne confruntăm cu o criză de personal, începând de la femei de servici, șoferi, controlori de bilete și tot ce vreți, specialiști care sunt pe mentenanță; cresc de la o lună la alta…”.

 

Liviu Neag: în următorii doi ani nu vom umbla la preţuri

Consilierul Morar l-a întrebat pe Neag cât timp vor rămâne neschimabate prețurile, iar aceasta a răspuns că în următorii doi ani vor rămâne așa.

“Nu vă pot garanta nimic, dar în următorii doi ani nu vom umbla la preţuri. În următorii doi ani o să încercăm să supravieţuim. Dar dumneavoastră îmi daţi garanţia că preţul carburantului nu va fi 7 lei în decembrie? Dacă va ajunge 7 lei nu vom rezista nici 6 luni cu aceste preţuri. Transportul public nu se mai poate face cu bani mărunţi, o să ajungem Cenuşăreasa Clujului cum eram înainte”, a mai spus directorul CTP Cluj-Napoca.

 

Noile prețuri

Bilete

Bilet o călătorie – 2,5 lei
Bilet două călătorii – 5 lei
Bilet transport noapte – 4 lei
Bilet urban 30 minute – 2,5 lei
Bilet urban 60 minute – 5 lei

Abonamente

Abonamente zilnice pentru o zi toate liniile – 14 lei
Abonamente zilnice pentru trei zile toate liniile – 23 lei
Abonamente lunare o linie – 70 lei
Abonamente lunare două linii – 95 lei
Abonamente lunare toate liniile nominalizat – 138 lei
Abonamente lunare toate liniile nenominalizat – 168 lei
Abonamente săptămânale o linie – 20 lei
Abonamente săptămânale două linii – 32 lei
Abonamente săptămânale toate liniile – 45 lei
Abonamente pentru studenți (taxă) reduse pe bază de card, maxim două linii – 70 lei

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.