Gabriel Silagyi, baronul PDL din Turda, este vizat într-un nou dosar DNA în care s-a început urmărirea penală in rem, adică împotriva faptei. Este al treilea dosar în care procurorii îl cercetează pe afaceristul turdean fără că asupra acestuia să se ia vreo măsură până în prezent. Primul dosar în care a fost vizat acesta este legat de ”afacerea patinoarul” despre care a scris GSP, un alt dosar este cel al fostului președinte al Consiliului Județean Horea Uioreanu, iar culmea al treilea este un caz în care Uioreanu l-a denunțat la DNA. Firma lui Gabriel Silagy, MBS Group, ar fi făcut lucrări neconforme la proiectul finanțat european pentru construcția drumului Răchițele-Ic Ponor și acum procurorii DNA au început urmărirea penală in rem în cadrul dosarului 24/p/2014.
Ziaristul Cătălin Tolontan de la Gazeta Sporturilor scria în 2010 pe blogul său că Gabriel Silagyi a câștigat contracte de 70 de milioane de euro cu statul. Menționăm că în anii 2010-2013 societatea afaceristului turdean a declarat o cifră de afaceri de aproximativ 161 de milioane de lei, aproximativ jumătate din cei 308 milioane de lei care ar reprezenta valoarea contractelor cu statul. Oare unde sunt restul banilor? Între timp, firma lui Silagyi a intrat în insolvență în 2013. De atunci firma baronului PDL și-a diminuat activitatea și încearcă să se salveze din insolvență.
Citește interviul fabulos cu Gabriel Silagyi pentru tolo.ro:
DECLARAŢIA ANULUI. SILAGYI, DUPĂ CE A PRIMIT LUCRĂRI PUBLICE DE 70 DE MILIOANE DE EURO: „NU E PROFITABIL CU STATUL”
Vezi documentul prin care DNA arată urmărirea penală in rem asupra lucrărilor la drumul Răchițele-Ic Ponor, care trebuia construit de MBS Group- firma lui Silagyi. Actul EXCLUSIV pe www.gazetadecluj.ro mai jos:
IC PONOR DNA urmarire penala
Ce spuneau procurorii despre Gabriel Silagyi în dosarul Mită la CJ Cluj
”Există indicii că, în contextul elaborării proiectului ce a stat la baza HCJ 210 din 28 august 2012 pentru modificarea şi completarea HCJ 225 din 22.11.2007 privind aprobarea cofinanţării proiectului „Modernizarea infrastructurii de acces în zona turistică Răchiţele – Prislop – Ic Ponor”, proiect aflat în derulare la nivelul instituţiei judeţene, suspectul Teaha Mihai, avocat în Baroul Cluj şi consilier apropiat al preşedintelui CJ Cluj, i-a propus acestuia ca în cadrul cheltuielilor decontate din sumele acordate de CJ Cluj de la buget pe partea de participare la cheltuielile neeligibile să fie alocată în plus suma de 101.449,62 lei, ce urma a fi justificată fictiv prin emiterea unor facturi către antreprenorul MBS Group SRL de către societatea Desk Impex SRL Sighişoara, societare ce aparţine numitului Băicoci Gheorghe, tatăl lui Băicoci Alin, apropiat al avocatului Teaha Mihai şi al preşedintelui CJ Cluj.
Fiind de acord cu propunerea făcută, suspectul Uioreanu Horea Dorin a întreprins demersurile necesare şi finalizate la data de 28 august 2012 când a fost adoptată HCJ 210 pentru aprobarea cofinanţării proiectului ”Modernizarea infrastructurii de acces în zona turistică Răchiţele – Prislop – Ic Ponor”, prin care s-a alocat de la bugetul CJ Cluj suma totală de 12.311.229,89 lei fără TVA.
Ulterior, la înţelegere cu Băicoci Alin şi cu tatăl acestuia, SC Desk Impex a emis un număr de 3 facturi fiscale în valoarea totală de 101.449,62 lei ce au atestat fictiv închirieri de utilaje către antreprenorul MBS Group SRL. Facturile au fost încasate la finele anului 2012 şi începutul anului 2013. După achitarea taxelor datorate la bugetul de stat aferente facturilor, reprezentantul SC Desk Impex a trimis preşedintelui CJ Cluj în două tranşe, suma totală de 33.675 lei, din care 20.000 lei prin intermediul avocatului Teaha Mihai şi 13.675 lei prin intermediul consilierului Pop Răzvan Marius”, scriau procurorii anticorupție în cererile de arestare preventivă a lui Horea Uioreanu.
Acele indicii ori nu s-au concretizat ori Răzvan Pop, Mihai Teaha și Gabriel Silagyi au fost uitați de procurorii anticorupție. Și încă o întrebare care ca ziariști suntem obligați să o punem: câte faptă de corupție i-au iertat procurorii DNA lui Răzvan Pop în total? Pentru că dacă le enumerăm doar noi pe cele despre care am scris nu am avea suficiente degete la o mână.
Citește mai multe despre implicațiile acestui caz în dosarul ”Mită la CJ Cluj” în ediția următoare din Gazeta de Cluj.
[…] Gabriel Silagyi, baronul PDL din Turda, este vizat într-un nou dosar DNA în care s-a început urmărirea penală in rem, adică împotriva faptei. Este al treilea dosar în care procurorii îl cercetează pe afaceristul turdean fără că asupra acestuia să se ia vreo măsură până în prezent. Primul dosar în care a fost vizat acesta este legat de ”afacerea patinoarul” despre care a scris GSP, un alt dosar este cel al fostului președinte al Consiliului Județean Horea Uioreanu, iar culmea al treilea este un caz în care Uioreanu l-a denunțat la DNA. Firma lui Gabriel Silagy, MBS Group, ar fi …read more […]
„Miron Mitrea(in puscarie), Anca Boagiu, Ludovic Orban, Ovidiu Silaghi, Dan Şova, Relu Fenechiu(in puscarie) şi în sfîrşit, ultimul pe listă, adus cu mari sacrificii de la Cluj pentru a completa galeria de incompetenţi de la transporturi, Ioan Rus ,au vînturat românilor hărţi cu Masterplanul de la Transporturi .
De fiecare dată, COMISIA EUROPEANĂ le-a dat cu hărţile în cap, etichetîndu-i ca fiind incompetenţi…
Rezultatele , pe masura !
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor:
Prejudiciu de 5 milioane de euro !
Insa, prejudiciul real spun meseriasii, se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la mai multe firme dar si la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui Vasile Secara si a lui Szentes Iosef , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana(decedat intre timp?), era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, acestia din urma fiind artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.
Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”
PS:
„Când vei constata că, în scopul de a produce, trebuie să obţii aprobarea de la acei care nu produc nimic, când vei observa cum banii se scurg spre cei care nu activează în bunuri, ci în favoruri, când vei înţelege că o mulţime de oameni se îmbogăţesc prin luare de mită şi influenţa lor e mai eficace decât munca lor, că legile nu te protejează contra lor, ci dimpotrivă, ei sunt cei care sunt protejaţi impotriva ta, când vei descoperi că este răsplătită corupţia iar onestitatea devine un sacrificiu de sine, atunci vei putea spune fără teamă de a greşi, că soarta societăţii în care trăieşti, este condamnată.”