După ani de cercetare, Dosarul Bechtel a fost instrumentat de procurori până la clasare. Astfel, afacerea în care statul a plătit peste 1,4 miliarde de euro pentru 52 de km de drum s-a finalizat fără niciun vinovat.

Celebrul contract Bechtel nu a fost găsit și dosarul penal a fost închis fără ca vreun vinovat de pierderea sau distrugerea lui să fi fost identificat. Motivul: faptele penale, dacă au existat, s-au prescris.

În urma contractului semnat cu Bechtel în 2003, statul român a plătit peste 1,4 miliarde de euro însă americanii au realizat doar 52 de km, iar autostrada a rămas nerealizată nici până astăzi, nici după ce contractul a fost reziliat.

„Este uluitor ce s-a întâmplat şi încă se întâmplă cu acest dosar unde statul român a fost extraordinar de bleg în toate reacţiile. Nu vorbesc de ticăloşia cu care a fost semnat contractul şi absurditatea ideii de a plăti o distanţă atât de mică cu o sumă atât de mare. Dincolo de asta, impactul Bechtel a fost devastator pentru multe alte segmente, nu doar pentru bugetul de stat. Bechtel a avut zeci de subcontractori care au intrat în faliment, oamenii au ajuns în şomaj, au apărut probleme sociale”, a explicat jurnalistul Dan Bucura la Realitatea TV.

Potrivit acestuia, toate procesele intentate americanilor au fost finalizate cu pierderi din partea statului, unele dintre ele chiar prin neprezentare.

„Am pierdut de la Bechtel tot ce se putea pierde. Şi dacă le ceream 100 de lei daune morale, nici asta nu câştigam. Până şi contractul l-am pierdut. Dacă am vrea să contestăm în instanţă, nu am avea ce. Când te întreabă judecătorii de la CEDO care a fost înţelegerea, noi nici asta nu mai ştim, ştim doar ce a scris presa, ce s-a dat pe surse”, a mai spus Bucura.

Contractul cu Bechtel a fost asumat „în orb” şi fără licitaţie, în anul 2003, de guvernul condus de Adrian Năstase, fără ca anexele şi prevederile sale concrete să fie prezentate în şedinţa Executivului. De asemenea, nu a existat un studiu de fezabilitate care să stea la baza acestui contract.

În 2003, cu mare rapiditate, guvernul PSD condus de Adrian Năstase, în care Miron Mitrea era ministru al Transporturilor, a emis mai multe acte normative prin care a pregătit intrarea în vigoare, de la 1 ianuarie 2004, a contractului de proiectare şi construire a Autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel, în asociere cu partenerul lor de tradiţie, cu care mai construise şi alte autostrăzi – compania turcească Enka.

Autostrada Transilvania a fost declarată „lucrare care priveşte siguranţa şi securitatea naţională”. Valoarea contractului, conform Bechtel: 2,2 miliarde de dolari.

1 COMENTARIU

  1. Si dupa o perioada cand aia s-au miscat ca melcul, a venit Base si guversnul PNL+PDL si le-au mai dat bani in plus celor de Bechtel, au dublat valoarea contractului, ca deh, s-au scumpit toate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.