Secția specială de investigare a infracțiunilor din Justiție este blamată de cei ce au mâinile murdare și sufletul încărcat. Și se dorește desființarea ei de către cei supuși acestui sistem ce devine pe zi ce trece tot mai odios. Motivația de a nimici secția specială este ascunsă sub prefăcuta luptă pentru apărarea statului de drept. Un pas în față pentru atingerea acestui scop a fost făcut de câțiva liberali, printre care se numără și deputatul clujean Adrian Oros. Aceștia doresc desființarea Secției pentru investigarea infracțiunilor din Justiție, unul dintre motive fiind ”presiunea în plus asupra magistraților”.

În 25 februarie 2019, câțiva deputați PNL au depus un proiect de lege intitulat „Propunere legislativă pentru abrogarea art. 88/1 – art. 88/8 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, a pct. 45 al Art. I si a Art. II, Art. III, Art. VI din Legea nr. 207/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 90/2018 și a punctelor 3 și 4 ale Art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2018”.  Cei 16 deputați care au depus proiectul de lege sunt: Adrian Oros, Raluca Turcan, Cătălin-Marian Predoiu, Florica Cherecheș, Gabriel Andronache, Dănuț Bica, Ioan-Sorin Bumb, Ioan Cupșa, Adrian Matei Dobrovie, Angelica Fădor, Nicolae Neagu, Florin Romeo Nicoară, Diana-Valeria Schelean-Șomfelean, Ioan Ovidiu Sitterli și Cristina Trăilă.

Proiectul PNL a fost adoptat tacit pe 7 mai 2019, după expirarea celor 45 de zile prevăzute de Constituție. În 8 mai, proiectul a fost trimis la Senat, iar pe 28 mai a fost trimisa la Comisia juridică a acestui for legislativ, care are termen pe 19 iunie sa emită un raport. 

PNL vrea desființarea Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție

Prin acest proiect de lege se urmărește desființarea Secției pentru investigarea infracțiunilor din Justiție. De ce? Ne explică liberalii în expunerea de motive:

”Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție are competența exclusivă de a efectua urmărirea penală pentru infracțiunile săvârșite de procurori și judecători, competență  care este extinsă pentru cauzele în care sunt și alte persoane (indiferent care ar fi acele persoane!). De exemplu: militari alături de civil, grup infracțional din crima organizată alături de magistrat,miniștri sau parlamentari care săvârșesc fapte de drept comun alături de magistrat, dar și infractori de drept comun (care săvârșesc fapte mărunte) alături de magistrat și așa mai departe.

Chiar dacă, în acord cu aplicarea principiului specializării, în cursul anilor, au fost înființate Parchete specializate, după calitatea persoanei, așa cum sunt parchetele militare, sau după natura infracțiunii, așa cum sunt DIICOT sau DNA, toate cauzele, (!) indiferent de natura cauzei, vor fi cercetate de această Secție dacă există o participare (la săvârșirea infracțiunii) de orice natură a unui magistrat. (…)

Procurorii Secției trebuie să se priceapă la toate: de la cele mai simple infracțiuni, cele mai comune, până la trafic de persoane, trafic de droguri, terorism, infracțiuni de corupție, proxenetism, infracțiuni economice grave! Principiul specializării nu se mai aplică, fără nicio rațiune, cu o lipsă elementară de logică”

Liberalii mor de grija magistraților

”Procurorii Secției nu pot factotum, nu sunt multifuncționali – așadar, dacă urmărim să avem un act de înfăptuirea justiției de calitate, dacă urmărim drept scop ultim diminuarea fenomenului infracțional, în mod special în ceea ce privește lupta împotriva infracțiunilor grave, trebuie să aplicăm în continuare principiul specializării, în mod special în ceea ce privește specializare urmăririi penale în considerarea naturii infracțiunilor care formează obiectul urmării penale. Criticăm lipsa de specializare și competența extinsă a acestei Secții, încălcarea principiului specializării având efecte negative grave cu privire la felul în care se desfășoară urmărirea penală.

De asemenea, înființarea noii structuri a ridicat semne de întrebare, în special în ceea ce privește motivele înființării Secției. Nu a existat și nu există o justificare suficientă și obiectivă pentru înființarea acestei noi structuri pentru investigarea tuturor infracțiunilor comise NU în cadrul sistemului judiciar, ci de către magistrați (!), adică oricare dintre infracțiuni și nu cele comise în Justiție, adică în legătură cu activitatea pe care o desfășoară magistrații. Nu există o răspândire largă a criminalității în rândul magistraților români. De exemplu: în anul 2017, din 997 inculpați trimiși în judecată pentru infracțiuni de corupție sau asimilate, 6 au săvârșit faptele ca magistrați – trei judecători și trei procurori.

Impactul înființării Secției este unul negativ în ceea ce privește încrederea publicului în sistemul de justiție penală și în sistemul judiciar românesc, judecătorii și procurorii par a fi ținta acestei Secții și că aparența recunoaștere a existenței unui fenomen larg al corupției și criminalității în parchete și instanțe de judecată dăunează imaginii profesiei din România”, se arată în expunerea de motive.

Să curgă o lacrimă pentru Kovesi!

”Această Secție reprezintă o presiune în plus asupra magistraților, așa cum a fost subliniat acest lucru în nenumărate rânduri în organisme naționale și internaționale. Această Secție a și fost folosită de curând într-un mod în care a ridicat semne de întrebare privitoare la momentul și oportunitatea desfășurării activității de urmărire penală a unui magistrat. Coincidența total nefericită a suprapunerii unor acte de urmărire penală cu calendarul activității de selecție a noului procuror general al Parchetului general al UE ridică semne de întrebare privitoare la independența acestei Secții, iar corespondența deplină a demersurilor partidelor parlamentare din coaliția de la guvernare și a ministrului de justiție cu activitatea Secției de investigarea a infracțiunilor din justiție nu par a fi o simplă întâmplare. Așadar, a fost compromisă ideea de independență a acestei Secții, a fost compromisă ideea că ar fi necesară această Secție pentru altceva decât să-i servească interesele ministrului de justiție și, prin el, ale coaliției de la guvernare (…).

De asemenea, s-a subliniat faptul că ”acest organism ar fi supraîncărcat imediat datorită (proiectelor de) dispoziții care prevăd transferul imediat al multor cauze de la alte parchete, în timp ce numărul mic de personal nu este corespunzător pentru soluționarea acestora (…)”.

Mai mult decât atât, se arată că ”această nouă secție va urmări infracțiunile chiar dacă sunt implicate alte persoane, împreună cu magistrații (de exemplu, funcționari publici, oficiali aleși, oameni de afaceri etc.), aceasta ar putea conduce la conflicte de competență cu parchetele specializate existente (DNA, DIICOT, parchete militare).

S-au exprimat și anumite temeri, precum că ”această secție ar putea fi ușor utilizată în mod abuziv pentru a se elimina cauzele tratate de parchetele specializate sau pentru a interfera în cauzele importante sensibile în cazul în care reclamațiile împotriva unui magistrat au fost depuse incidental în acea cauză, deoarece ar intra automat în competența noii secții”.

Prin urmare, liberalii cer desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție, ”precum și reglementarea strictă a activității procurorilor  care își desfășoară activitatea în cadrul Parchetului de pe lângă ÎCCJ, Secția pentru investigarea infracțiunilor din justiție, dar și privind situația dosarelor aflate în lucru, precum și cele aflate în arhivă, la Secția pentru investigarea infracțiunilor din justiție”, se mai arată în document.

Să vă fie rușine!

Dragi liberali, dacă vă pretindeți a fi oameni cu cunoștință, înșirați magistrații corupți sau șantajabili care speră a fi beneficiari ai libertății fără nici un control. Înșirați magistrații care dau soluții sau construiesc dosare după ochii clientului ordine primite sau orientare politică! Înșirați magistrații care au început să-și vadă meseria ca pe o afacere! Înșirați magistrații care au tranzacționat rechizitorii și dosare penale! Înșirați magistrații care au dat raportul la SRI! Înșirați magistrații care execută comenzi!

Sau vă temeți că vine vremea să aflăm ce ”miniștri sau parlamentari săvârșesc fapte alături de magistrat”?

Concluzia este simplă – există două tipuri de politicieni: cei care sunt supuși sistemului ticăloșit sau cei care nu pricep! Nu vă mai faceți că nu pricepeți!

P.S. Să vă fie rușine că încercați să ne prostiți în față!

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.