Ovidiu Silaghi, actualul Ministru al Transporturilor, pare ca nu este cel care controleaza de fapt companiile din subordinea institutiei pe care o conduce. Desi Silaghi a sanctionat costurile ridicate ale centurii ocolitoare a Clujului prin demiterea sefului DRDP Ion Pantelimon, actualul vinovat, Mircea Pop, cel care a proiectat centura de diamant, a fost promovat in loc sa fie sanctionat. Mai precis, el a fost numit sef la CNADNR peste voia lui Silaghi, care ar fi dorit sa taie in sange la Cluj. Pe de alta parte, baronul PSD Liviu Dragnea a reusit sa il impuna pe Mircea Pop la sefia CNADNR, iar motivele sunt favorizarea unei companii in spatele caruia se afla seful CJ Teleorman, conform unor surse social-democrate.
Pe langa faptul ca Mircea Pop a semnat 63 de contracte in primele 23 de zile la sefia CNADNR, acesta a semnat si niste acte aditionale confirmate chiar de oficialii CNADNR in urma unei solicitari a Gazeta de Cluj. Va prezentam ascensiunea lui Mircea Pop la sefia Drumurilor si felul cum acesta a ajuns sa aiba pe mana un buget de 2 miliarde prin intermediul unor relatii pur politice. Mai mult decat atat, cei din PSD Cluj il renega complet si sunt curiosi cum a ajuns acesta sa aiba relatii atat de sus.
Liviu Dragnea, baronul PSD de Teleorman, este cel care l-ar fi ajutat pe Mircea Pop sa preia sefia Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania(CNADNR), conform unor surse din apropierea social-democratilor. Pop s-ar fi infiltrat in cadrul organizatiei social-democrate din fieful lui Dragnea, mai precis in organizatia PSD din Rosiorii de Vede. Cristian Duica, seful organizatiei PSD Rosiorii de Vede, ar fi cel care era in carti pentru a fi numit la sefia lui Dragnea, apropierea dintre cei doi este cunoscuta atat in mediul de afaceri local, cat si la nivelul sefilor PSD. Faptul ca seful organizatiei, Costica Dulca, a castigat primaria Rosiorii de Vede candidand din partea USL l-a facut pe acesta sa se razgandeasca in ceea ce priveste accesiunea la o functie de sef al drumurilor nationale si din acest motiv a intrat in carti roata de rezerva, Mircea Pop. Necunoscut in cadrul organizatiei PSD Cluj, desi majoritatea afacerilor si le-a derulat aici, Mircea Pop este un mister pentru mai marii PSD care se intreaba cine l-a putut sustine pe acesta pentru ca ei nu au pus nicio vorba buna pentru el.
Alo, Teldrum-ul lui Dragnea?
Liviu Dragnea este cunoscut pentru modul in care ajuns presedinte al Consiliului Judetean Teleorman a privatizat societatea Tel Drum Sa, companie detinuta anterior de institutia care o conduce de ceva vreme baronul. De fapt, societatea a ajuns sa fie administrata de apropriati de-ai acestuia. Printre ei, printre administratorii societatii ar fi fost la un moment dat si Cristian Duica, actualul primar din Rosiorii de Vede. Administratorii actuali ai societatii sunt Petre Pitis, Liviu Lucian Dobrescu si Sonia Neagu. Compania a avut in anul 2011 o cifra de afaceri de 193 de milioane, un profit de 10 milioane si datorii de 65 de milioane. Numarul de angajati ai societatii a fost de 754 de oameni. Conform presei, privatizarea societatii Teldrum s-ar fi facut la un pret subevaluat de catre Liviu Dragnea. Mai mult decat atat, Dragnea i-ar fi cerut lui Mircea Pop ca societatea pe care o controleaza din umbra, Tel Drum, sa primeasca contracte cu CNADNR si cu directiile regionale de drumuri si poduri din subordinea CNADNR. Gazeta de Cluj va urmari in continuare toate contractele derulate de catre Mircea Pop.
Relatia Stoica-Pop
O alta persoana foarte importanta din apropierea clanului Pop este nimeni altul decat Valeriu Stoica, cu care fratele lui Mircea Pop, respectiv Liviu Pop, fostul decan al Facultatii de la Drept, ar fi in relatii foarte bune. Prin intermediul lui Valeriu Stoica s-ar fi strecurat in inaltele cercuri ale politici Mircea Pop. Relatiile lui Mircea Pop in judetul Cluj insa se consolideaza pe zi ce trece, seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri(DRDP) Cluj, ar fi in relatii bune cu acesta, conform acelorasi surse. Eugen Cecan, seful de la drumurile din Cluj si nu numai, ar fi de altfel in relatii bune cu familia Morar, al carui cap de familie, Daniel Morar, este insusi seful Directiei Nationale Anticoruptie(DNA) in intreaga Romanie. O alta societatea cu care Eugen Cecan ar fi in relatii bune ar fi Bitunova din Baia Mare, al carui sef, Ioan Dragomir, ar fi nimeni altul decat verisorul dulce al sotiei lui Eugen Cecan, conform unor surse din apropierea mediului de afaceri din domeniul transporturilor. Inceputurile lui Mircea Pop in domeniul drumurilor ar fi fost in societatea Dromet, cu care a lucrat la reabilitarea DN1E Cluj-Zalau-Satu-Mare si unde ar fi operat marcaje rutiere. Asadar, Pop Mircea, ale carui relatii.
64 de milioane din doua acte aditionale
Mircea Pop a reusit in scurta perioada de monitorizare de la sefia CNADNR sa “dedice” doua contracte de aproximativ 65 de milioane de lei unei firme cu care a fost partenera inainte de a conduce drumurile nationale. Astfel, firma Search Corporation a primit doua din partea mai marelui de la drumuri doua acte aditionale pentru reabilitarea podurilor de urgenta in valoare de 65 de milioane de lei. Numai studiile vor costa bugetul roman 65 de milioane de lei, nici nu am putea sa ne inchipuim la ce sume se gandeste Pop sa acorde prietenilor pentru reabilitarea propriu-zisa.
Act aditional nr 4 la Contract de servicii de consultanta pentru reconstructia/reabilitarea de urgenta a podurilor si sectoarelor de drum afectate de inundatii este numele primului contract majorat de catre Mircea Pop. Firmele contractoare sunt Consulgal SA si Search Corporation LTD, iar valoarea contractului a crescut cu 4,5 milioane de euro fara TVA. Ceea ce reprezinta ca aceste doua firme vor primi in total de la noul sef al CNADNR mai bine de 5,5 milioane de euro, respectiv 25,6 milioane de lei la un curs de 4,6 lei/euro.
Un alt contract acordat aceleiasi societati, Search Corporation, a primit in plus prin intermediul unui act aditional 6,9 milioane de lei fara TVA. Respectiv, pentru un alt lot de contract de servicii de consultanta pentru reconstructia/reabilitarea de urgenta a podurilor si sectoarelor de drum afectate de inundatii s-a primit o suma totalizata de 8,5 milioane de euro, respectiv 39,3 milioane de lei.
63 de contracte in 23 de zile
Mircea Pop, seful Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), intareste vorba “iarna nu-I ca vara” si semneaza 63 de contracte in primele sale 23 de zile de mandat, dupa cum v-am prezentat anterior. Nu doar firmele favorite sunt problemele acestor contracte, ci si procedurile care dureaza mai putin de o zi, licitatiile putine si achizitiile directe si cererile de oferte la care participa o singura societate. La urma urmei, Mircea Pop este tatal tunurilor de la sefia drumurilor si va continua sa acorde contracte pe banda rulanta daca nimeni nu il va opri.
Tiberiu Hrihorciuc