În virtutea dreptului la replică și a corectei informări a opiniei publice, în legătură cu articolul „Firmă fantomă băgată în contractele licitate de Spitalul Oncologic Cluj Napoca pe banii femeilor bolnave de cancer”, publicat în data de 15 iulie 2019, vă transmitem spre publicare, în condițiile dispozițiilor art. 49-53 ale Deciziei CNA 220/2011, următoarele precizări:

Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” Cluj-Napoca este o unitate medicală de referință în domeniul oncologic din România, redefinind standardul la nivel național în ceea ce privește calitatea actului medical, tratarea multidisciplinară a pacientului oncologic, activitatea de cercetare, precum și formarea următoarelor generații de medici. Din anul 2017 Institutul a devenit Centru Clinic de Cancer (Clinical Cancer Center), clasificare acordată de către echipa misiunii de acreditare a Organizației Europene a Institutelor de Cancer (OECI).

În mod nejustificat, articolul „Firmă fantomă băgată în contractele licitate de Spitalul Oncologic Cluj Napoca pe banii femeilor bolnave de cancer” reduce și aruncă într-un con de umbră eforturile susținute ale Institutului de a furniza servicii medicale de înaltă calitate pacienților oncologici din România.

Institutul implementează două proiecte co-finanțate din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020, Axa Prioritară 4: „Creșterea capacității instituționale și a competențelor profesionale ale specialiștilor din sistemul de sănătate în scopul implementării Programului Național de screening pentru cancerul de sân”, cod MySMIS 120799 – în cadrul apelului de proiecte 259/4/9 „Fii responsabilă de sănătatea ta – sprijin pentru derularea programelor de prevenție, depistare precoce, diagnostic și tratament precoce al cancerului de sân – etapa I”  și „Integrarea screeningului primar HPV în programul național de screening pentru cancerul de col uterin”, cod MySMIS 120798 – în cadrul apelului 257/4/9 „Fii responsabilă de sănătatea ta – sprijin pentru derularea programelor de prevenție, depistare precoce, diagnostic și tratament precoce al cancerului de col uterin – etapa I”.

Rezultatele acestor proiecte vor contribui la implementarea etapei a doua pentru fiecare dintre cele două apeluri – programe regionale de prevenție, depistare precoce, diagnostic și tratament precoce al cancerului de sân, respectiv col uterin.

Activitatea numărul 1 (respectiv numărul doi în cazul cancerului de sân, după organizarea unui centru de referință), decretată astfel de Ghidurile Solicitantului elaborate de către Autoritatea de Management nu de către Institutul Oncologic Cluj-Napoca, o reprezintă elaborarea unor metodologii pentru programele de prevenție, depistare precoce, diagnostic și tratament al cancerului, urmărind realizarea unui standard unitar pentru toate programele de screening din țară. Celelalte activități obligatorii în cadrul acestor proiecte sunt: furnizarea programelor de informare/instruire profesională specifică pentru specialiștii implicați (elaborarea unei curricule și organizarea de cursuri pentru sute de cadre medicale implicate în derularea programelor) și campania de informare. Alocarea financiară pentru campaniile de informare reprezintă circa 10% din bugetul total al fiecărui proiect.

În aceste condiții, afirmația Firmă fantomă băgată în contractele licitate de Spitalul Oncologic Cluj Napoca pe banii femeilor bolnave de cancer este complet neadevărată.

Contractele de prestări servicii la care se face referire în articol au fost încheiate cu respectarea tuturor prevederilor legale, în urma unor proceduri de achiziție licitație publică deschisă.

Reiterăm precizarea că, în cadrul procedurii de licitație deschisă pentru contractarea serviciilor de publicitate din proiectul „Creșterea capacității instituționale și a competențelor profesionale ale specialiștilor din sistemul de sănătate în scopul implementării Programului Național de screening pentru cancerul de sân”, au fost înscriși doi operatori economici, dar a fost depusă o singură ofertă.

La procedura de achiziție licitație deschisă cu obiectul servicii de publicitate în cadrul proiectului „Integrarea screeningului primar HPV în programul național de screening pentru cancerul de col uterin” au fost înscriși trei ofertanți. Dintre aceste trei oferte, una a fost declarată inacceptabilă, deoarece nu a răspuns solictării transmise de autoritatea contractantă privind încărcarea contractului  de informare și  publicitate într-un proiect de screening în domeniul sănătății publice în ultimii 5 ani – dovada experienței similare (conform art. 134, alin. 5 din HG 395/2016, dacă ofertantul nu transmite în termenul precizat de comisia de evaluare clarificările/completările solicitate, oferta va fi considerată inacceptabilă) și neconformă, potrivit art. 137, alin. 3 lit. a, întrucât nu a satisfăcut în mod corespunzător cerinţele caietului de sarcini privind cantitățile ofertate.

Din punct de vedere financiar, diferența dintre oferta clasată pe prima poziție și următoarea a fost de 50.000 de euro.

Subliniem încă o dată că Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” Cluj-Napoca își desfășoară întreaga activitate în spiritul și litera legii și de bună-credință.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.