Înmatriculările de vehicule noi au crescut, în august, cu 3,32%, până la peste 7.800 de unităţi, comparativ cu cifrele consemnate în intervalul similar din 2012, arată datele Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicate marţi.
Astfel, în august 2013, din totalul de 7.820 de unităţi noi înmatriculate, autoturismele au înregistrat cel mai important salt, cu 6.319 unităţi, în creştere cu 25,28%, faţă de august, anul trecut, când erau consemnate 5.044 unităţi. Un alt rezultat pozitiv a fost înregistrat la vehiculele comerciale medii şi grele de peste 3,5 tone şi până la 16 tone (autoutilitare) – cu 23 unităţi (+109,09%).

La polul opus se situează tractoarele (12 unităţi, scădere de 62,50%), autovehiculele cu destinaţie specială (26 unităţi, -60%), autobuzele şi microbuzele (35 unităţi, -58,33%), autovehiculele transport mărfuri (706 unităţi, -49,46%), semiremorcile (95 unităţi, -42,77%) şi mopedele şi motocicletele (115 unităţi, -27,22%).

Cea mai vândută marcă auto a rămas, şi în august, Dacia, cu 2.499 unităţi (creştere de 145,72% faţă de august 2012), urmată de Volkswagen – cu 526 unităţi (-30,15%), Ford – cu 446 unităţi (+27,43%) şi Skoda – cu 405 unităţi (-29,44%).

Potrivit datelor DRPCIV, în august, cele mai rare mărci nou înmatriculate au fost: Alfa Romeo (trei exemplare), Infiniti (două unităţi), Cadillac, Caterham şi Maserati (câte o unitate).

La sfârşitul anului trecut, parcul auto naţional era de 4.485.148 unităţi, dintre care 31,6% aparţinea mărcii Dacia, urmată de mărcile germane Volkswagen şi Opel, reiese din statistica DRPCIV.

Practic, în intervalul 2008-2012, s-a înregistrat o creştere de 27% a parcului auto din România, media anuală fiind de 6%.

Din totalul consemnat, mai mult de jumătate dintre maşini (55%) erau mai vechi de 10 ani, în paralel observându-se un proces de învechire continuă a parcului auto (de la 10 la 12 ani).

Oraşul cu cele mai multe maşini mai vechi de zece ani în parcul auto este Bucureşti, cu peste 400.000 de unităţi.AGERPRES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.