
Deputatul clujean de la USR, Radu Molnar, a precizat că primul pas în teren în vederea construirii centurii Clujului va fi unul dezastruos.
„Studiind proiectul, colegul meu Horațiu Cosma (Secretar de Stat în Min. Transporturilor în mandatul lui Drulă) a sesizat ca Primăria Cluj a decis să facă fix opusul logicii și prioritizează lucrari de lărgire a drumului de la 4 la 6 benzi pe o lungime de 2 km. Pentru a nu afecta traficul și așa chinuit între Cluj și Florești, ar fi trebuit licitate sectoarele de centură care să scoată mașinile din Cluj și din zona metropolitană. Abia ulterior demarate restul lucrărilor”, a spus Molnar.
De asemenea, parlamentarul clujean a amintit de faptul că din cauza lucrărilor, traficul va fi restricționat la o singură bandă pe sens.
„Acum se circulă bară la bară pe 4 benzi, în anumite momente ale zilei. O singura banda pe sens va bloca complet conexiunea Cluj – Florești. Bonus, lucrarea este estimată la 14 luni, ceea ce deja e mult, dar știm cum e cu timpul de implementare în proiectele clujene.
La probleme “secundare” ale proiectului, Horațiu mai remarcă și faptul că în Caietul de Sarcini nu este specificată grosimea straturilor de asfalt din anumite locuri, termenele de verificare și aprobare a documentelor de proiectare sunt nerealiste (15 zile în total pentru inginer, primăria Cluj și CNAIR) și mai există și un plagiat cu tot cu referințe bibliografice, de la Compania de Drumuri.
Concluzia lui este dezarmantă: în alte cazuri similare de documentații neprofesioniste, constructorii serioși nu au participat la licitații. Iar pe perioada contractului problemele, blocajele și litigiile în instanță au fost la ordinea zilei. Acum administrația lui Emil Boc propune un proiect de același fel pe unul dintre cele mai importante sectoare de drum din Cluj”, a mai precizat Radu Molnar.
Reamintim că studiile de fezabilitate trebuiau să fie gata în 2018. Centura ar trebui să aibă 42 de kilometri, la care se adaugă 32 de drumuri de legătură.
Citește și: Revoltă la Beliș. Taxele draconice scot oamenii în stradă