După șapte ani de la anunțarea inițială, proiectul trenului metropolitan din Cluj-Napoca avansează. Primăria a transmis spre publicare în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură feroviară și a lucrărilor auxiliare destinate accesibilizării utilizatorilor.

Contractul are o valoare estimată la 474 de milioane de lei, fără TVA. Trenul metropolitan va acoperi un traseu de 48,8 kilometri, conectând Gârbău de Bonțida, prin Cluj-Napoca și alte localități precum Apahida, Baciu și Jucu. Se estimează că, în 2030, trenul va transporta 7.600 de persoane zilnic, numărul ajungând la 9.500 până în 2050.

Frecvența anunțată este de două trenuri pe oră între 6:00 și 19:00 și un tren pe oră dimineața devreme și seara târziu. Garniturile vor avea o viteză maximă de 150 km/h și o capacitate de 420 de locuri.

În iunie, Primăria Cluj-Napoca va lansa o a doua licitație pentru achiziționarea garniturilor de tren. Proiectul include 23 de stații (8 noi și 5 modernizate), dar și infrastructură suplimentară: pasaje subterane, trotuare, piste pentru biciclete, parcări și stații de autobuz.

2 COMENTARII

  1. Solicitam public a se face cunoscuta data la care proprietarii imobilelor coridorului de expropriere Parc Est isi vor primi banii pentru exproprieri? Nu credeti ca dupa 11 ani de nefolosinta si 1 an de xand ati intabulat terenurile pe UTR Cluj au dreptul la despagubirii? Este necesar sa venim toti in fata Primariei?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.