Un nou obstacol major afectează construcția metroului din Cluj: stabilitatea dealului Răzoarelor din Florești, pe sub care trebuie să treacă viitoarea stație „Prieteniei”. Conform expertizei tehnice a profesorului Anton Chirică de la UTCB, alunecările de teren active din zonă amenință siguranța construcției și necesită măsuri de stabilizare independente de stația metroului.
Toodată, Primăria Cluj-Napoca a omis să includă în documentația de licitație informații despre cei 51 de piloți forați în 2018, rămași nefolosiți după abandonarea Centurii de Sud din Florești. În prezent, aceștia blochează traseul săpăturilor și trebuie eliminați, dar responsabilitatea lucrărilor și sursa de finanțare rămân neclare.
Problemele au fost aduse în atenția publicului de activistul Istvan Szakáts pe grupul de Facebook „Clujul Civic”, unde acesta subliniază că timpul scurt rămas până la sosirea echipamentelor de săpare în 2025 și lipsa unei soluții concrete fac proiectul vulnerabil, ridicând îndoieli asupra modului în care Primăria va gestiona această provocare.