Premierul Boc, “boboc” la MECI. Egalitate de şanse prin biblioteca virtuală. Universităţile, ierarhizate

Proaspătul ministru interimar al Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI), premierul Emil Boc, are ca obiective principale ierarhizarea universităţilor şi  biblioteca virtuală. Boc a declarat vinerea trecută, la Cluj, faptul că, prin înfiinţarea unei biblioteci virtuale, competitivitatea dintre profesori, elevi sau chiar şcoli va fi mult mai ridicată. Această bibliotecă virtuală urmează să ţină cont de preocupările generaţiei actuale, deoarece aceştia sunt familiarizaţi cu informaţia multimedia. În ceea ce priveşte ierarhizarea universităţilor, ministrul interimar consideră că prin demararea acestui proiect, se pun bazele unui cadru legal care să le permită viitorilor studenţi să fie informaţi corect cu privire la universitatea pe care aleg să o urmeze. De asemenea, în planul ministrului figurează şi sancţiunile pentru aplicarea abuzivă a autonomiei universitare. „În plan universitar, în primul rând mă interesează ierarhizarea universităţilor din România, demararea procedurii de diferenţiere şi ierarhizare a acestora. Adică trebuie să ştie fiecare când se duce la o universitate ce valoare are acea diplomă şi dacă merită să mergi la o universitate cu taxă, fără taxă, în funcţie de validitatea şi recunoaşterea acesteia pe plan naţional şi internaţional”, a declarat Emil Boc. Acesta a mai adăugat faptul că, în competiţia universitară, nu se mai poate vorbi de criteriul vechimii ca modalitate de performanţă academică, iar singurele criterii  care vor rămâne sunt lucrările de doctorat, lucrările ştiinţifice publicate la nivel naţional şi internaţional.

Biblioteca virtuală, proiectul lui Miclea

Proiectul bibliotecii virtuale aparţine preşedintelui comisiei prezidenţiale pentru educaţie, Mircea Miclea. Acesta a declarat că accesul la această bibliotecă va fi gratuit şi va asigura egalitatea de şanse. „Scopul bibliotecii este de a crea o şcoală pentru generaţia care a crescut cu calculatorul şi cu internetul, cei care sunt nativi în epoca digitală. Ei interacţionează permanent cu conţinutul multimedia, modul lor de a interacţiona cu informaţia e altul decât al nostru. Cel mai avansat model este cel britanic. Ideea este de a pune în această bibliotecă virtuală toate manualele şcolare, toate conţinuturile prin care se pot construi lecţii de către profesori, toate resursele care maximizează învăţarea. Astfel, elevul are la dispoziţie lecţiile celor mai buni profesori din ţară. Începem să asigurăm, în mod real, egalitatea de şansă. Pe de altă parte, e un lucru bun şi pentru profesori, au modele în bibliotecă. Accesul este gratuit şi nelimitat, pentru toţi elevii şi toţi profesorii. Scopul nu este de a pune taxe, ci de a utiliza încă un mijloc de învăţare pe mintea acestei generaţii digitale. Trebuie să le punem copiilor informaţiile exact acolo unde le caută ei, adică pe internet”, a explicat Mircea Miclea.

Silvia Boncuţiu

1 COMENTARIU

  1. Cine poate raspunde la urmatoarea intrebare: Elevii de clasa a doua sau a trei-a cara in spinare cca 7 kg. de carti, caiete, etc…Sunt ceva norme medicale in acest sens? Se respecta?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.