Consiliul Național al Eleviilor susține că în momentul de față structura anului școlar este dezechilibrată și nejustificată. CNE vrea ca anul școlar 2021-2022 să înceapă din 9 septembrie și să se sfârșească în 4 iunie 2022. Continuă să vorbească despre calitatea educției ca fiind prioritară peste prelungirea zilelor de școală. Cercetările din domeniul științei educției arată că nu este nici o legătură între numărul de zile pe care elevii îl petrec la școală cu rezultatele la evaluăriile naționale, de aceea o redefinire a arhitecturii curriculare ar fi cea mai bună opțiune.

„Consiliul Naţional al Elevilor a atras atenţia, încă din luna februarie a acestui an, cu privire la faptul că structura anului şcolar 2021-2022 este dezechilibrată şi nejustificată, fiind aprobată fără un proces de consultare reală a partenerilor de dialog social. (…) Consiliul Naţional al Elevilor îşi menţine poziţia cu privire la structura anului şcolar 2021-2022: cursurile să înceapă pe data de 6 septembrie 2021 şi să se încheie pe data de 4 iunie 2022”, afirmă CNE într-un comunicat remis presei.

Elevii vor o structură mai echilibrată

Potrivit reprezentanţilor CNE, această structură ar fi „mai echilibrată”, atât în ceea ce priveşte numărul de săptămâni, cât şi în ceea ce priveşte numărul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiţi să le petreacă la şcoală în timpul verii, atunci când temperaturile din sălile de clasă „creează un disconfort termic puternic”,  în contextul în care majoritatea unităţilor de învăţământ preuniversitar nu dispun de infrastructură de climatizare.

În ceea ce priveşte prelungirea duratei cursurilor începând cu anul şcolar 2022-2023, CNE consideră că Ministerul Educaţiei „are datoria de a trata cu prioritate, înaintea oricărui alt aspect”, planurile-cadru pentru liceu, care vor „redefini arhitectura curriculară” a întregului sistem.

„Cercetările din domeniul ştiinţelor educaţiei arată că nu există o legătură consistentă şi bine definită între creşterea numărului de zile pe care elevii le petrec la şcoală şi rezultatele pe care aceştia le obţin la testările internaţionale de tip PISA. (…) Este imperios ca, atunci când Ministerul Educaţiei elaborează politici educaţionale, să aibă în vedere cu precădere calitatea actului educaţional (formarea resursei umane, modificarea arhitecturii curriculare etc.), măsurile privind numărul de zile de şcoală fiind subsecvente celor de mai sus”, se mai arată în comunicat.

Citește și: Primăria Cluj-Napoca acordă peste 23.000 de burse elevilor din învățământul preuniversitar în acest an

Sursă: monitorulcj.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here