Primarul Emil Boc s-a aflat în aceste zile la Bruxelles unde a participat la o conferință despre siguranța rutieră, locul și rolul autorităților locale și regionale.
Edilul a participat, în calitate de Președinte al Comisiei pentru politica de coeziune teritorială și bugetul UE (COTER) a Comitetului European al Regiunilor, la sesiunea de deschidere „Where do we stand with road safety in 2022” a Conferinței EU Road Safety Results.
„Am subliniat importanța implementării următoarelor aspecte pentru creșterea nivelului de siguranță în trafic pentru toți participanții: Modernizarea infrastructurii, în special construcția de autostrăzi și centuri ocolitoare în țările ce nu au finalizat această faza a infrastructurii. Este și cazul României. În termeni statistici, la nivelul Uniunii Europene, 52% dintre accidentele rutiere au loc pe drumuri din zona rurală, 40% în zone urbane și 8% pe autostrăzi. Construcția de autostrăzi și centuri ocolitoare va diminua semnificativ numărul accidentelor rutiere. Din nefericire, România are cea mai mare rată de accidente rutiere din Uniunea Europeană. Reglementarea strictă a regimurilor de viteză și aplicarea fermă a prevederilor legale”, a punctat Emil Boc.
Printre aspectele solicitate de Emil Boc în Comisia Europeană se numără și: „Actualizarea curriculei școlare pentru educarea tinerei generații privind siguranța rutieră; pietonii, bicicliștii și utilizatorii elementelor de micromobilitate cer o mai mare vigilență; modernizarea spațiilor publice pentru a evita orice deces și vătămare corporală gravă; dialogul direct cu statele membre, autorităţile de la nivel regional și local și cu toate părțile interesate pentru a avea o abordare ecosistemică prin care putem salva mai multe vieți”.
Edilul a afirmat pe pagina sa de Facebook că „Obiectivul Clujului este de a deveni un model de bune practici în materie de mobilitate urbană, siguranță rutieră și eficiența transportului public. Proiectele de infrastructură: metroul, centura metropolitană, trenul metropolitan, park&ride de la aeroport, coridoarele de mobilitate, precum și proiectele de modernizare ale arterelor din oraș au ca scop dezvoltarea rețelei urbane de mobilitate pentru creșterea calității acesteia, dar și a nivelului de siguranță a tuturor participanților la trafic”.
La conferință au participat Henrik Hololei, Director General, DG MOVE, Comisia Europeană, Elena Kountoura, europarlamentar, Comisia TRAN, Parlamentul European și Martin Kupka, ministrul transporturilor, președinția cehă a Consiliului Uniunii Europene.
Primarele mai bine s-ar necăji de tinerii ce n-au nici o șansă de a-și cumpăra un acoperiș și a întemeia o familie în orașul de cinci stele.
Ce n-a amintit din statistică, firesc, actor politic, numai ce-ți convine, este că majoritatea bicicliștilor, motocicliștilor și celor ce umblă pe jos sînt loviți de mașini în orașe. Care-i soluția tov secretar UTC sau ASCR?