În urma unei dezbateri care a avut loc marți după-masă, durata acesteia fiind de aproape trei ore, edilul, împreună cu cei din Consiliul Local au pus pe hârtie proiectele care vor fi implementate în 2023.

Edilul a spus că până vineri, primul tronson din centura metropolitană, care începe din Florești și va aduce 6 benzi pe DN 1 până în Baciu ce va aduce descongestionăm Tăieturii Turcului și Grigorescu, va fi postat pe site-ul de achiziții publice pentru licitație. „Va fi înaintat în SEAP primul tronson pentru centura metropolitană. Până vineri vom avea trimis spre licitație acest tronson”, a spus Boc.


Bugetul general al Clujului este de 618 milioane de euro, din care 132 milioane de euro va merge către metrou. Secțiunea de funcționare este în valoare de 286 milioane de euro. Primarul a arătat că, față de 2022, bugetul este mai mare cu 49,94% datorită metroului. Bugetul de investiții, însumând proiecte multianuale, proiecte care se vor finaliza în 2023, proiecte care vor începe anul acesta și vor fi terminate în 2024 sau noi proiecte, este de peste 332 de milioane de euro (din care aproape 40% este destinat metroului).

Proiecte care se finalizează în 2023
Regenerarea urbană a zonei străzilor Calea Moților – Calea Mănăștur – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă (21.216.000 lei); Podul Oașului – Răsăritului (13.989.000 lei); malurile Someșului – Grigorescu (60.000.000 lei); Platoul Sălii Sporturilor Horia Demian și Parcul Armătura (16.000.000 lei); Parcul Feroviarilor (27.691.000 lei); Parcul Observator – Zorilor (8.197.000 lei); Parcul 14 Iulie (20.327.000 lei); Școala Gimnazială Nicolae Iorga (7.138.000 lei); Școala Gimnazială Iuliu Hațieganu (4.138.000 lei); Zona urbană Mihail Kogălniceanu și străzile adiacente (34.500.000 lei); toalete publice automate (1.300.000 lei); Iluminat arhitectural Teatrul Național (555.000 lei).

Proiecte care încep în 2023 și se finalizează în 2024
Puncte gospodărești (insule ecologice) digitalizate supraterane (12.246.000 lei), puncte gospodărești (insule ecologice) digitalizate subterane (5.878.000 lei), centru integrat de colectare prin aport voluntar (centru mare – 23.317.000 lei)
Parcul Primăverii (1.605.000 lei)
Parcul Ion Luca Caragiale (10.150.000 lei)
Parcul coridor Canalul Morii, zona Parcul Rozelor (10.727.000 lei)
Iluminat arhitectural Biserica Calvaria
Crearea unui centru cultural, revitalizarea monumentului istoric – Garnizoana Bulevardul 21 Decembrie 1989 (10.000.000 lei)
Piața Karl Liebknecht (15.649.000 lei)
Adăpost victime violență domestică (178.000 lei)
Hală adaptată pentru servicii sociale, cultural-educative și sportive pentru zona Pata Rât (161.000 lei)

În ceea ce privește proiectele majore de infrastructură, secțiunea străzi, intră în modernizare: Giuseppe Verdi (16.353.000 lei), Valea Seacă (34.242.000 lei) și Valea Chintăului (55.954.000 lei).

Potrivit edilului, programele „Vinerea Verde”, „O masă caldă”, bursele școlare, gratuitățile la transportul în comun sau autobuzele școlare vor continua și în acest an.

Pe ce se duc banii în 2023
Autobuze electrice (30.100.000 lei)
Autobuze cu hidrogen (425.000 lei)
Parcul Est (75.000.000 lei)
Aprobare Masterplan Sopor (2.034.000 lei)
Zona sensului giratoriu din Mărăști (844.000 lei)
Parc și parking zona Expo Transilvania (2.362.000 lei)
Aqua park în complexul Sun (studii, procedura de licitație – 350.000 lei)
Concurs internațional de soluții Liceul Teoretic Lucian Blaga (1.000.000 lei)
Consurs de soluții Liceul cu Program Sportiv și Colegiul de Turism Napoca (400.000 lei)
Concurs de soluții Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu (205.000 lei)
Modernizare iluminat public 99 de străzi (4.387.000 lei)

Programe și proiecte inițiate în 2023
Concurs de soluți pentru modernizarea Colegiului Național Gheorghe Șincai (350.000 lei – studii)
Concurs de soluții mobilitate urbană zona Observator – Gheorghe Dima – Louis Pasteur – Victor Babeș (300.000 lei)
Piste de biciclete: strada Sfântul Ioan, Calea Turzii, strada Observatorului (5.060.000 lei)
Sistem de bike sharing electric (100.000 lei – studii)
Capela cimitirului Crișan (100.000 lei – studii)
Podul Fabricii de Zahară (330.000 lei – studii)

Citește și: Întoarcerea „fiilor risipitori” din PSD Cluj. Liviu Alexa: „Le este foarte greu să stea departe de os. La PRO România și-au mâncat noroiul de sub unghii”

3 COMENTARII

  1. 1. Autobuze electrice! Păi ce sînt troleibuzele? Nici n-au nevoie de reciclarea bateriei, nici de stat la încărcare, sînt muuult mai ieftine, se fac, făceau?, în România
    2. Autobuze pe hidrogen!!!! H2 nu este așa de capul lui, trebuie scos din metan (CH4) sau din apă (H2O). Amândouă procesele consumă mai multă energie decît iasă din H2 produs. Este periculos…uni vor zice, tîmpenia, cu celula de hidrogen, numai că:
    – membrana e cu platină și pitaniu; rare și scumpe
    – nu merg la îngheț
    – eficiență și mai mică
    3. Iluminat arhitectural Biserica Calvaria! Nu știam că trebuie proiect la orașul de canci stele să pună niște becuri.

  2. Da Bocule ai uitat sa mentionezi ca pe Somesul reamenajat , adica betonat si fara iarba o sa curga in continuate , intr-o veselie gunoaiele din amonte , de la prietenul din Floresti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here