David Ciceo conduce Aeroportul international Cluj – Napoca înca din anul 1995, ocupând functia de director general. Acesta a acordat pentru Gazeta de Cluj un interviu în care vorbeste despre dezvoltarea mai mult decât spectaculoasa a aeroportului international Cluj – Napoca, despre noua pista de 3.500 de metri si despre noile destinatii de zbor care vor mari de aproape de 10 ori capacitatea Aeroportului international Cluj – Napoca.

Gazeta de Cluj: Putem spune ca avem un aeroport la standarde internationale?

David Ciceo: Da, Aeroportul din Cluj – Napoca este unul la standarde internationale. Anul acesta estimam ca vom atinge cifra de 800.000 de pasageri. Pornind de la 35.000 de pasageri în 1997 si ajungând la 800.000, deja putem spune ca suntem un aeroport european. De asemenea, suntem un aeroport european prin dotari, facilitati, infrastructura, personalul pe care îl avem. Pentru a putea primi niste companii consacrate si de renume cum este Lufthansa, înainte au fost audituri foarte severe. Daca nu am fi îndeplinit standardele europene aceste companii nu ar fi zburat de pe aeroportul international Cluj – Napoca.

Gazeta de Cluj: Legat de Lufthansa, exista în momentul de fata negocieri cu alte firme low cost sau cu altele de renume care ar putea zbura pe viitor de pe aeroportul clujean?

David Ciceo: În momentul de fata suntem în discutii cu mai multe companii aeriene. Speram ca anul urmator sa putem prezenta alte companii si noi destinatii. Deja anul acesta a fost anuntata o noua destinatie Cluj – Napoca – Paris, începând din 18 decembrie cu compania Wizz Air.

Gazeta de Cluj: Când vor fi încheiate toate proiectele aflate în momentul de fata în derulare?

David Ciceo: În ceea ce priveste proiectele importante de infrastructura, suntem în faza avansata cu terminalul de plecari. Referitor la pista de 3.500 de metri suntem în faza de studii si proiecte. În functie de fondurile disponibile si alte lucrari necesare – cum ar fi devierea râului Somes – speram sa putem avansa cât mai repede cu aceste lucrari.

Gazeta de Cluj: Ce ne puteti spune despre fondurile alocate în acest an pentru aeroport?

David Ciceo: Ne-au fost alocate fonduri si avem promisiuni si în continuare. Domnul presedinte de Consiliu Judetean, Alin Tise, sprijina dezvoltarea aeroportului, sprijina continuarea proiectelor. Acest sprijin este absolut necesar, având în vedere cresterea importanta de la 390.000 de pasageri la 800.000 de pasageri. Este cea mai mare crestere din Europa din categoria aeroporturilor de sub un milion de pasageri, o crestere de peste 100%. Este un efort considerabil ca sa gestionam din punct de vedere al infrastructurii, echipamentelor, procedurilor, personalului. Desi este un efort considerabil reusim cu succes sa facem fata acestei cresteri.

Gazeta de Cluj: La începutul acestui an se vorbea foarte mult despre o posibila mutare a aeroportului. Mai este de actualitate aceasta discutie?

David Ciceo: Merita analizata o asemenea varianta. Dezvoltarea proiectelor acestui aeroport vor continua si trebuie sa continue. În cazul construirii unui al doilea aeroport, acest lucru va dura câtiva ani. Între timp traficul de aici va creste si este necesar sa se continue lucrarile si proiectele începute. Va fi analizata aceasta situatie si în functie de fondurile disponibile, de cresterea economica se va lua o decizie.

Gazeta de Cluj: Poate satisface aeroportul international Cluj – Napoca cerintele unui oras în plina dezvoltare în urmatorii 15-20 de ani?

David Ciceo: Pe un termen de 10-15 ani aeroportul clujean va face fata cerintelor unui oras în plina ascensiune. Pe viitor însa va fi necesara construirea unei piste de 3.500 de metri la care momentan analizam proiecte, suntem în faza studiilor si proiectelor. Împreuna cu terminalul nou de pasageri de plecari, cu platforma, cu alte proiecte de infrastructura, aeroportul international Cluj – Napoca este pregatit pentru urmatorii 10 ani.

Gazeta de Cluj: Cum reusiti sa va împartiti între viata de familie si cea de director al aeroportului international Cluj – Napoca?

David Ciceo: Din pacate, în ultima vreme am avut foarte putin timp pentru familie, pentru sotie si copii. Sunt foarte bucuros ca m-au înteles, a fost un efort deosebit din partea lor si sper ca pe viitor sa le pot aloca mai mult timp. Fetita are opt ani jumatate, baietelul sase ani. Au si ei nevoie de timp. Pe plan profesional bineînteles ca avem realizari deosebite, dar care necesita un mare efort. Din partea mea, a colegilor – un colectiv extraordinar.

Gazeta de Cluj: Peste cât timp estimati ca o sa aterizeze un Jumbo jet la Cluj?

David Ciceo: Eu sper ca în 7-8 ani sa vedem si la Cluj un Jumbo Jet. Cred, sincer, ca exista potential pentru zboruri gen Cluj – Napoca – New York, Cluj – Napoca – Montreal, Cluj – Napoca – Beijing. Clujul peste 10-15 ani are nevoie de asemenea zboruri.

“În ceea ce priveste zgomotul emis de avioane, ne preocupa foarte mult aceasta problema. Noile tipuri de aeronave sunt mult mai putin zgomotoase. În alta ordine de idei, la noi exista solutii constructive noi, directia de aterizare fiind preponderant spre Apahida. Ne preocupa foarte mult aceste probleme si încercam sa gasim cele mai bune solutii. În privinta sigurantei nu este nici o problema. Aeroporturile foarte mari din Europa au de asemenea zboruri peste oras. Transportul aerian este cel mai sigur transport din lume.
Dezvoltarea aeroportului a însemnat foarte mult, aceasta dezvoltare fiind strâns legata de dezvolaterea municipiului Cluj – Napoca. Consideram ca ne-am implicat în aceasta dezvoltare. Faptul ca avem destinatii în întreaga Europa ajuta foarte mult la dezvoltarea relatiilor economice, culturale.”

Adina Fartusnic

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.