Paris a emis un decret care permite demararea de către Fisc a unui experiment cu durata de trei ani, prin care va avea loc monitorizarea și supravegherea rețelelor de socializare, precum și colectarea de date de pe acestea, transmite Profit, citat de FLUX24.

Scopul ar fi reperarea indiciilor privind posibile fraude fiscale sau neconcordanțe între activele declarate oficial la Fisc de către contribuabilii francezi în scopul impozitării și situația reală a averii lor.

Cele mai simple exemple posibile ar fi detectarea de achiziții costisitoare (cum ar fi casele sau mașinile) nedeclarate autorităților sau de voiaje și excursii scumpe, ce nu concordă cu declarațiile de venituri depuse la Fisc. Potrivit decretului, supravegherea va viza exclusiv datele făcute publice în mod voluntar pe Internet de către contribuabili. Țintele sunt rețelele de socializare și partajare de conținut precum Facebook, Twitter sau YouTube, dar și platforme de tip Airbnb sau BlaBlaCar. Conform surselor Profit.ro, la un astfel de sistem s-au gândit, în urmă cu circa 5 ani, și oficialii români, dar nu l-au aplicat până la acest moment, urmărind să vadă mai întâi ce fac alte state.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.