Mărci auto precum Ferrari, Maserati, Lotus și Daihatsu s-au aflat printre preferințele românilor atunci când a venit vorba despre achiziționarea unei mașini noi, dar și second-hand, în intervalul ianuarie – iunie 2014, reiese din statistica Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, publicată pe propria pagină de Internet.
Conform datelor citate, în primul semestru al anului, au fost înmatriculate cu 75% mai multe Ferrari second-hand decât se consemnaseră în același interval din 2013, respectiv 7 unități. De asemenea, în cazul mărcii auto italiene, între ianuarie și iunie 2014, s-au înregistrat 5 înmatriculări noi, la fel ca în primele șase luni din 2013.
Statistica DRPCIV relevă că, la nivelul primului semestru din 2014, s-au consemnat 4 înmatriculări Lotus second-hand, în timp ce pe segmentul unităților noi nu s-a înregistrat nicio înmatriculare.
Pe lista mărcilor rare noi, înregistrate în primele șase luni ale anului, se mai regăsesc: Jaguar, cu 20 de unități (-33,33% față de S1 din 2013), Maserati — cu 7 unități (+75%) și Bentley — cu 7 unități (+16,67%).
Pe de altă parte, pe segmentul mărcilor rare second-hand, cea mai înmatriculată este Daihatsu (411 unități, în creștere cu 11,9% comparativ cu S1 din 2013), urmată de Jaguar (51 unități,—46,88%), Chrysler (32 unități,—72,41%), Cadillac (9 unități,—35,71%), Maserati (7 unități, +100%) și Bentley (7 unități, +40%).
La nivel general, conform DRPCIV, în intervalul ianuarie — iunie 2014, au fost înmatriculate 31.225 de autoturisme noi (+27,19% față de anul anterior), respectiv 98.633 unități second-hand (-3,05%).
Datele oficiale arată că, la sfârșitul anului 2013, parcul auto național din România ajunsese la aproximativ 5,98 milioane de unități, în creștere cu 4,73% față de aceeași perioadă din anul precedent. Din acest total, aproape 4,7 milioane de exemplare erau autoturisme, iar peste 3,3 milioane aveau motoare pe benzină.
Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto național erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unități aveau un grad de uzură cuprins între 11 și 15 ani. Aproape 1,14 milioane de mașini erau mai vechi de 20 de ani.
În plus, la nivel general, 2,35 de milioane români au preferat mașinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzină.