Specialiştii care monitorizează lucrările pe cele două loturi rămase în execuţie din autostrada Sebeş – Turda sunt sceptici cu privire la finalizarea şantierelor în 2020. Primul lot ar putea fi deschis doar dacă se va realiza o recepţie parţială.

Chiar dacă lotul 1, între Sebeş şi Alba Iulia, se apropie de 90% stadiu fizic de construcţie, specialiştii Asociaţiei Pro Infrastructură sunt de părere că deschiderea circulaţiei în anul 2020 poate fi posibilă doar printr-o recepţie parţială care să nu includă toate cele şase bretele de la conexiunea cu A1, în zona Sebeş – Lancrăm.  Asociaţia prezintă filmări aeriene cu punctele cele mai importante şi dificile de pe cele două loturi: nodurile rutiere Lancrăm şi Alba Iulia Nord, respectiv supratraversarea căii ferate în apropierea oraşului Teiuş.  

”Tronsonul 1 se apropie de 90% stadiu fizic, mobilizarea constructorului (Pizzarotti) îmbunătăţindu-se semnificativ în ultimele săptămâni. Însă este încă foarte mult de muncă mai ales la nodurile din capete, cel din nord având în continuare stâlpi de înaltă tensiune nemutaţi.

Doar la Sebeş trebuie instalate aproximativ 150 de grinzi de beton şi un tablier metalic, plus armarea, suprabetonarea şi asfaltarea celor 5 structuri de 1,2 km. La Alba Iulia Nord pasajul peste calea ferată este foarte întârziat. Dacă Pizzarotti lucrează la fel de încet ca în ultimii ani, abia vara lui 2021 poate fi un termen de finalizare realist (toate bretelele).

Într-un scenariu optimist, în 2020 se poate deschide circulaţia pe cei 17 km dintre Alba Iulia Nord şi Sebeş, dar numai pe bretelele scurte conectate în sensurile giratorii A1-A10. Pentru asta, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să iasă din zona de confort şi să-şi asume răspunderea unei recepţii parţiale”, susţin cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.  Bretea de legătură la Lancrăm, între A1 şi A10

Despre lotul 2, între Alba Iulia şi Aiud, se susţine că şi o finalizare a lucrărilor în 2021 pune mai semne de întrebare:

„Pe lotul 2, al grecilor de la Aktor, este în continuare haos: se refac terasamente deoarece nu ies testele de capacitate portantă, avem structuri executate de Retter abandonate şi zone asfaltate în stil tablă de şah. Managerii par complet depăşiţi de situaţie şi nici nu-şi plătesc la timp subcontractorii.

Singura veste pozitivă este ridicarea în nodul Teiuş a noilor stâlpi de linii electrice necesari deblocării pasajului peste calea ferată. La un progres fizic chinuit care nu a atins încă 70%, este evident că şantierul nu se poate finaliza în 2020, ba chiar şi 2021 prezintă mari semne de întrebare în condiţiile actuale”.

Recent, premierul Ludovic Orban, aflat în vizită pe cele două şantiere, declara că lucrărilor pot fi gata în noiembrie 2020 dacă va exista o mobilizare adecvată a antreprenorilor. În aprilie 2020, directorul CNAIR estima la 60% probabilitatea deschiderii celor circulaţiei pe cei 41 km din A10, între Sebeş şi Aiud, în 2020.  

Sursa: adevarul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.