În primele nouă luni ale anului 2012, autoritatea de reglementare a primit 8.520 de reclamaţii privind serviciile asigurătorilor şi brokerilor, în creştere cu 65% faţă de perioada similară a anului 2011.

„Din acest număr total, 5.421 petiţii se încadrează în segmentul asigurărilor obligatorii RCA şi reprezintă 0,11% din volumul total al contractelor RCA încheiate în această perioadă. Din analiza petiţiilor înregistrate se constată că aspectul cel mai frecvent reclamat este neplata despăgubirilor solicitate, respectiv recalcularea valorii despăgubirilor, a valorilor de răscumpărare pentru asigurările de viaţă. De asemenea, s-au constatat probleme de comunicare între asiguraţi/păgubiţi şi reprezentanţii societăţilor de asigurare”, anunţa în decembrie fosta Comisie de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

Una dintre soluţiile pentru reducerea numărului de plângeri pe segmentul RCA este eliminarea societăţilor care practică tarife joase şi, după momentul daunei, nu achită despăgubirile, a declarat Albin Biro, membru neexecutiv în conducerea Autorităţii de Supraveghere a Asigurărilor (ASF).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.