Fostul șef SPP, generalul Dumitru Iliescu a scris pe Facebook un text în care face dezvăluiri despre ambasadorul Germaniei la București, Cord Maier-Klodt, despre care spune că ar fi făcut presiuni asupra oficialilor români.
Textul postat pe Facebook de către generalul Iliescu:
“Episodul 1
AMBASADORUL GERMANIEI LA BUCURESTI
Nu este un secret pentru nimeni ca Romania este pusa la zid, de ani buni, de catre mai-marii Europei, care ne acuza, fara rusine, de coruptie generalizata, fara sa vada mega-coruptia din ograda proprie! De ce o fac? Am explicat in detaliu in postarile anterioare, si nu am sa reiau argumentele. Am sa aduc in discutie, acum, doar unul dintre ele, si anume accesul neingradit la bogatiile noastre, la obiectivele economice romanesti, mai mult sau mai putin strategice. Ce legatura are lupta anticoruptie pe care o sustin ei cu surle si trambite, si aceste obiective? Este o legatura puternica!
Daca exista coruptie, exista si lupta anticoruptie, care la randul ei presupune si existenta catuselor. Cei care au catusele, dar mai ales cine ii pastoreste pe cei care le au, pot face orice, pot lua cu japca tot ce doresc din Romania, la preturi mult subevaluate, iar cei care isi permit sa se opuna trec pe sub „FURCILE CAUDINE” ale DNA, care, cu nespusa marinimie, le pun podoabele-bratari la maini. Asa ca feudalii europeni fac ce doresc pe teritoriul tarii noastre. Si acum sa abordam subiectul care m-a determinat sa fac publica aceasta postare, adica AEROPORTUL OTOPENI! Cu totii cunoasteti ca acest obiectiv strategic al Romaniei, ca si multe altele, a fost permanent in atentia HIENELOR EUROPENE, care si l-au dorit cu ardoare transferat propriilor companii. Un demers, puternic sustinut de actualul ambasador al Germaniei la Bucuresti, Cord Maier-Klodt, s-a facut la sfarsitul anului trecut si inceputul acestui an, demers care nu este singurul, si cu siguranta nu este nici ultimul, vizeaza din nou acest obiectiv deosebit de important.
In anul 2016, Ambasada Germaniei la Bucuresti a facut multiple presiuni asupra oficialilor romani sa cedeze catre compania germana Lufthansa Technik un teren de 7000mp pentru construirea unui hangar si a unei platforme de stationare aeronave pentru intretinerea tehnica a acestora. In imediata vecinatate a acestui teren este amplasat spatiul tehnic, Hangarul Tarom, unde se asigura de catre noi intretinerea tehnica a aeronavelor noastre, si nu numai. Multe companii posesoare de aeronave isi aduc avioanele la Bucuresti sa li se faca intretinerea tehnica, avand in vedere specializarea deosebita a personalului tehnic romanesc, si nu in ultimul rand preturile mult mai accesibile ca in alte tari. Datorita acestui lucru, diviziunea tehnica a adus fonduri importante TAROM SA, fiind cea mai profitabila structura a acestuia.
La momentul respectiv am aflat despre intentiile Ambasadei Germaniei, si am informat factorii de decizie politica si administrativa. Urmare a demersurilor, facute din mai multe directii, s-a stopat aceasta actiune paguboasa pentru noi. Daca se aproba construirea Hangarului Lufthansa, Tarom era in situatia de a-si pierde clientii, devenind ineficienta si oferind posibilitatea companiei germane de a o prelua. Va dati seama ca intretinerea aeronavelor romanesti devenea mult mai costisitoare, punand in pericol intreaga companie romana!
La finalul anului trecut si inceputul acestui an, ambasadorul german la Bucuresti, Cord Maier-Klodt, asa cum am precizat mai sus, a reluat demersurile pentru promovarea intereselor companiilor germane, interese care vizeaza obiectivul la care am facut referire anterior. De aceasta data traficul de influenta nu se face doar in favoarea companiei Lufthansa Technic, ci si in favoarea DHL. Deja au fost aranjate si s-au realizat intalniri intre Cord Maier-Klodt si Virgil-Daniel Popescu, ministrul economiei, energiei si mediului de afaceri, care, in luna decembrie, il instiinteaza printr-o Scrisoare, avand numarul de inregistrare 5634/VDP/16.12.2019, despre ceea ce a convenit cu oficialul german, pe Lucian Nicolae BODE, ministrul transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, ulterior avand loc discutii si la sediul acestui minister, dar si la sediul Guvernului Romaniei. Oficialii romani l-au asigurat pe ambasadorul german de toata sustinerea lor. Era si firesc sa fie sustinut, avand in vedere cat de mari sunt comisioanele! Unii sustin ca se ridica la cifre cu sase zerouri, mie insa imi vine greu sa cred ca ministrii nostri penelisti se preteaza la asa ceva… Care este situatia, d-le Orban, ne vaduviti si de acest obiectiv deosebit de important?
Raspundeti romanilor daca este adevarat sau nu, ca vi s-a cerut acest lucru cu tarie si de la Cotroceni! Va rog sa o faceti insa cand nu cantati la mandolina si nu sunteti cuprins de euforia bahica!
Ce va anima asa de puternic d-le ambasador? Cumva argintii promisi? Eu nu cred pana nu imi spune Excelenta-voastra. Nu puteti fi atat de corupt si de aceea ma detasez pana primesc raspunsul dvs moralist, de cei care sustin contrariul…
Stati linistiti! SRI doarme pentru voi!
Dumnezeu sa ne apere de hienele europene si de tradatorii de neam si tara!
Va urma!”