ANAF s-a lăudat cu cea mai puternică acţiune pe care a realizat-o până acum pe litoral cu ocazia vacanţei de 1 mai, instituţia punând câte un inspector fiscal la casa de marcat, iar sumele fiscalizate au fost de 17,3 milioane lei. Clubul Loft este considerat cel mai popular loc de fiţe de pe litoral, iar unul dintre patroni este ginerele fostului director al SRI, Virgil Măgureanu.
Loft are iz de SRI
Clubul Loft funcţionează pe societatea BDG Import SRL ce a fost înfiinţată în anul 2003 şi se ocupă de comerţ cu ridicata al băuturilor.
În spatele afacerii de mare succes, par a fi oameni cu relaţii alese. Unul dintre aceştia este Andrei Ion Biriş, soţul fiicei celebrului fost şef SRI, Virgil Măgureanu. În firmă mai sunt asociaţi Ovidiu Septimiu Gizdaru, Petru Berciu care mai deţine şi calitatea de administrator şi Cristina Pazara. Cea din urmă este soţia lui Dan Pazara despre care se spune că a făcut de toate în carieră: a fost bancher pe Wall Street, a reprezentat o companie americană de investiţii în România, s-a ocupat, din partea statului, de recuperarea datoriilor bancare şi a coordonat departamentele de comunicare a două dintre cele mai mari companii româneşti, Romtelecom şi Petrom, la ultima lucrând în prezent.
Potrivit Registrului Comerţului, firma BDG Import SRL a înregistrat la finele anului 2016 o cifră de afaceri de 192.168.384 lei, un profit declarat de aproximativ 15.600.000 lei, datorii de 41.500.000 lei şi 100 de salariaţi.
Anul acesta, doar dacă doreai să intri în Loft, accesul pe zi era de 200 lei, iar ca să rezervi o masă costa 500 euro, fără să includă vreo consumaţie. Firma pe care s-au vândut brăţările şi a dat bon fiscal pe consumaţie se numeşte SC Global Drinks International SRL. Acţionarii oficiali sunt: Andrei Ion Biriş, Dan Petre Măluşel, Septimiu Ovidiu Ghizdavu şi Crsitina Pazara.
Inspectorii ANAF, nopţi albe în cluburi
În localurile de lux de pe litoral, inspectorii fiscali au stat de pază chiar la casele de marcat. Locul strategic de unde au putut urmări dacă plăţile clienţilor se şi înregistrează.
În cele mai mari trei cluburi din Mamaia, încasările au fost de 14,3 milioane lei, iar în Loft numai duminică, 29 aprilie, au fost încasări de 1,28 milioane lei. În acţiunea de control de anul trecut, sumele declarate în vacanţa de 1 mai la trei cluburi monitorizate au fost de 1,2 mil. lei. În 2016 au fost şapte cluburi monitorizate cu sume fiscalizate totale de 441.000 de lei, iar în 2015 au fost nouă cluburi monitorizate, cu sume fiscalizate de 1,47 mil. lei.
Toate aceste cluburi sunt doar în Mamaia. Conform ANAF, cea mai scumpă sticlă de şampanie despre care mass-media a scris că s-ar fi vândut într-unul din cluburi cu 100.000 de euro ar fi fost de fapt o acţiune de marketing.
Încasările mai mari au fost determinate atât de faptul că vacanţa a fost mai lungă anul acesta, cât şi de presiunea mai mare exercitată de funcţionarii ANAF, instituţie care are ca misiune anul acesta să colecteze în plus la buget 40 de miliarde de lei faţă de 2017.
Pentru o sticlă de şampanie, de 6 litri, un turist din Turcia, a plătit 50 de mii de lei. Şi nu a fost cea mai scumpă din meniurile cluburilor de fiţe din Nordul litoralului.
Inspectorii antifraudă au dat şi 92 de amenzi. Valoarea lor este de cinci ori mai mică decât cea de anul trecut.
Anul acesta, spun reprezentanţii ANAF, politica a fost bazată pe prevenţie. Întâi avertismente, apoi amenzile.
Presa naţională scria anii trecuţi că este interesant că nici ANAF şi nici DIICOT nu au călcat în trecut pragul Loft, deşi localul ar putea prezenta interes din mai mult puncte de vedere.