Ministrul Transporturilor Lucian Şova a declarat, săptămâna aceasta, că din punctul său de vedere la nivelul companiei CFR lucrurile au mers de o manieră destul de anchilozată în raport cu „challenge-urile” pe care această companie le are. „Cred că la nivelul companiei CFR SA, lucrurile au mers de o manieră destul de anchilozată aş spune, în raport cu challenge-urile pe care le au. Multe din lucrurile care ar fi putut fi făcute mai repede poate şi mai bine la nivelul companiei de infrastructură şi a ministerului, vor trebui să se schimbe în sensul de a se perfecţiona. Pe de altă parte, am aşteptări ca şi cei care îşi oferă serviciile, care participă la licitaţii, care câştigă licitaţii, care încep să construiască să se adapteze şi să îşi respecte angajamentele pe care le au, într-o relaţie de colaborare cu autoritatea contractantă şi de ce nu într-o manieră colegială şi faţă de ceilalţi competitori din această piaţă”, a spus Şova.
Ministrul s-a referit şi la lucrările de infrastructură feroviară spunând că speră ca cei care aplică la aceste licitaţii să o facă cu responsabilitate, să o facă în interseul companiilor, cât şi al beneficiarului şi „să eliminăm pe cât posibil acest sport naţional al contestaţiilor care ţin ani în şir proiectele pe loc”. „Nu sunt foarte mulţi cei care pot face lucrări consistente în domeniul infrastructurii feroviare. Sper ca măcar de acum încolo dat fiind că avem o mulţime de contracte pe care statul totuşi le oferă spre licitare, cei care aplică la aceste licitaţii să o facă cu responsabilitate, să o facă în interesul companiilor, cât şi al beneficiarului, să eliminăm pe cât posibil acest sport naţional al contestaţiilor care ţin ani în şir proiectele pe loc, sigur fără a îngrădi dreptul oricui este îndreptăţit să îşi apere în instanţe acest drept, dar pe de altă parte o mai multă responsabilitate cred că ar contribui la deblocarea mai multor proiecte, la construcţia unei pieţe mai ample pentru că este paradoxal există resursă financiară pentru susţinerea acestor proiecte, mă refer la cele care sunt pe fonduri europene, şi pe de altă parte din cauza timpurilor mari de aşteptare până când se semnează un contract şi se dă un ordin de începere, până la urmă are de pierdut şi compania de infrastructură, au de pierdut şi cei care ofertează şi nu în ultimul rând au de pierdut cetăţenii României”, a explicat Lucian Şova.