Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat luni că a amendat compania de stat Hidroelectrica cu 400.000 din cauză că nu a emis facturi pentru cei 482.638 de clienţi finali din portofoliu şi pentru că nu a răspuns sau a întârziat în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienţi.
Explicațiile ANRE
„În contextul numeroaselor sesizări şi reclamaţii primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acţiune de control la furnizorul în cauză. În urma finalizării acţiunii de control, s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în: neemiterea facturilor aferente cantităţilor de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienţi finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare şi în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceştia; netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienţi; neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condiţiilor de furnizare şi transmiterea documentaţiei necesare de către client”, informează ANRE.
Pentru faptele constatate, furnizorul de energie electrică Hidroelectrica SA a fost sancţionat contravenţional cu amendă maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege.
ANRE precizează că, în cursul anului 2022, a urmărit constant activitatea Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.
„Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în relaţia cu clienţii finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, arată ANRE.
Citește și: Fotomodelul Valentin Avram înșurubat într-o nouă funcție de conducere la Apele Române