Începând cu noul an, persoanele care călătoresc din zonele afectate de închiderea totală sau parțială a liniilor de cale ferată în cadrul lucrărilor de electrificare a traseului Cluj-Bihor vor fi direcționate către transportul cu autocare și autobuze.
Guvernul a aprobat recent o ordonanță de urgență care deschide calea pentru implementarea serviciilor de transport rutier pe ruta feroviară Cluj-Oradea, în lumina lucrărilor ample de reabilitare și electrificare programate pentru linia ferată.
De la începutul lucrărilor de electrificare a traseului feroviar Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, programate să înceapă săptămâna viitoare, din 8 ianuarie 2024, pentru o durată de peste doi ani, călătorii vor fi redirecționați către mijloace de transport auto.
Aceste servicii de autocare sau autobuze, care vor înlocui transportul feroviar de călători, sunt planificate ca curse speciale regulate și sunt destinate să mențină accesul călătorilor care utilizează trenurile în deplasările lor zilnice sau ocazionale, chiar și în zonele în care liniile feroviare sunt total sau parțial închise pentru a permite proiectele de reconstrucție, modernizare sau reparare a căilor ferate din România conform documentației aprobate de Guvern, scrie Zcj.ro.
„Aceste servicii de autocare/autobuze de înlocuire tren de călători, reprezintă curse regulate speciale și sunt menite să asigure continuitatea serviciului de transport către călătorii ce aleg să utilizeze trenurile în deplasările cotidiene sau ocazionale chiar în zonele unde liniile sunt închise total sau parțial pentru a permite implementarea proiectelor de reconstrucție, de reînnoire, de modernizare sau de reparații capitale a căii ferate din România”, potivit documentației aprobate de Guvern.
Începând din acest an, se suspendă total sau parțial circulația trenurilor pe anumite porțiuni ale traseului Cluj-Oradea.
„În baza noilor prevederi legale, Autoritatea pentru Reformă Feroviară şi operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători vor putea să asigure continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj Napoca şi Oradea, acolo unde CFR SA implementează amplul proiect de reconstrucţie şi electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (frontieră) care presupune închideri totale de trafic, pe anumite tronsoane, şi reducerea capacităţii de transport pe altele”, se arată în ordonanța de urgență aprobată de Guvern la finalul lunii decembrie 2023.
În conformitate cu informațiile din documentul menționat, autobuzele și autocarele desemnate pentru a înlocui trenurile vor opera conform unui program similar celor de tren din anii precedenți, respectând orele de plecare și opriri similare.
Citește și: Malurile Someșului – între moloz, noroi și betoane, după o investiție de 150 de milioane de lei