Euro Construct Trading ’98, constructor al autostrăzii Sebeş-Turda, a intrat în insolvenţă la propria cerere în 13 februarie 2018, după ce mai mulţi creditori iniţiaseră demersuri similare.  Administratorul judiciar provizoriu a publicat recent tabelul preliminar al creanţelor, însă la un asemenea tabel, cu siguranţă insolvenţa se va prelungi mult şi bine.

Compania de construcţii Euro Construct Trading ’98 din Bucureşti a intrat în insolvenţă la propria cerere, potrivit unei decizii din 14 februarie 2018 a Tribunalului Bucureşti.

„Admite cererea debitorului SC Euro Construct Trading ’98 SRL. Califică cererile formulate de creditorii Fraţii Vlaic Prod SRL, Smart Construct şi UTI Grup ca fiind declaraţii de creanţă. În temeiul art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă deschide procedura generală împotriva debitorului Euro Construct Trading ’98 SRL”, se arată în decizia Tribunalului.

Administratorul judiciar pentru Euro Construct Trading ’98 a fost desemnată compania Dinu, Urse şi Asociaţii SPRL, după cum se precizează în decizia Tribunalului. Dinu, Urse şi Asociaţii SPRL se ocupă de 15 ani de soluţionarea procedurilor de insolvenţă, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Pe site nu sunt precizate însă alte dosare de care s-a ocupat compania până acum.

În 4 aprilie, Dinu, Urse şi Asociaţii SPRL a publicat tabelul preliminar al creanţelor, în condiţiile în care în 5 aprilie era convocată prima şedinţă a adunării generale a creditorilor. Dar asta nu e singura problemă. Cei peste 300 de creditori care au solicitat înscrierea în tabel au invocat creanţe în valoare totală de 723.085.769,22 lei. Administratorul judiciar a admis “din prima” doar 223.354.711,83 lei şi încă 221.646.304,98 lei “sub condiţie”.

Dan Urse nu a precizat în tabelul preliminar care sunt motivele pentru care a respins creanţe de milioane de lei, de zeci de milioane de lei… sau chiar de 165.616.671,63 lei în cazul SWIETELSKY BAUGESELLSCHAFT M.B.H. Supervizor.ro scrie că un astfel de tabel pare a fi întocmit, astfel încât să fie votate fără probleme punctele de pe ordinea de zi a Adunării Creditorilor, printre care se află şi confirmarea practicianului şi un onorariu de 7.500 euro/lună şi 3% “din sumele distribuite creditorilor şi/sau din sumele atrase în contul unic de insolvenţă din recuperări de creanţe”.

La un asemenea tabel preliminar, cu siguranţă că vor fi zeci de contestaţii, iar insolvenţa se va prelungi mult şi bine. La 7.500 euro/lună +3%, ne putem gândi că se doreşte o procedură întinsă pe câţiva ani.

Euro Construct Trading ’98, implicată în proiecte şi la Cluj

Compania Euroconstruct Trading ’98 este unul dintre principalii constructori de pe piaţa locală, fiind implicată în construcţia tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, în consorţiu cu firmele PA & CO International (controlată de Costel Căşuneanu), Spedition UMB şi Tehnostrade (ambele deţinute de Dorinel Umbrărescu).

Compania a fost înfiinţată în anul 1998 şi are ca obiect de activitate construcţia de drumuri, autostrăzi, poduri, construcţii civile, instalaţii electrice sanitare, alimentare cu apă, canalizare, execuţii linii de tramvai şi de cale ferată.

Euro Construct Trading ’98 este implicată în proiectul de construcţie a autostrăzii Sebeş-Turda, pentru care a încasat anul trecut 70 mil. lei. Loturile 3 şi 4 din A10 Sebeş-Turda se numără printre tronsoanele de autostradă care ar trebui să fie gata în primul trimestru din acest an.

În 2016, compania a avut afaceri de 257 de milioane de lei, potrivit informaţiilor de pe site-ul propriu, iar numărul mediu de angajaţi a fost în acelaşi an 900. Afacerile au fost în scădere cu 20% faţă de 2015. Profitul companiei în 2016 a fost aproximativ 16 milioane de lei, după cum se arată pe site-ul Ministerului de Finanţe, în uşoară creştere faţă de anul anterior.

Euro Construct Trading ’98 este controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu. Cei doi oameni de afaceri sunt şi patronii restaurantelor Golden Blitz din Capitală. Anul trecut, compania s-a înscris pentru construcţia Centurilor Nord şi Sud ale Bucureştiului, în asociere cu concernul elen Aktor.

Printre contractele semnate de Euroconstruct Trading ’98, se numără şi lucrările de modernizare a liniei de tramvai din Cluj-Napoca pentru circa 25 mil. euro, alături de Swietelsky Baugesellschaft mbH, Astalrom şi Transferoviar Grup.

Euroconstruct Trading, plângere penală împotriva BRD

Firma Euroconstruct Trading ’98 a făcut în decembrie 2017 plângere penală împotriva BRD. Firma de construcţii acuză banca pentru faptul că ar fi fost prejudiciată cu 3,2 milioane de lei, bani care i-ar fi fost scoşi din cont şi daţi altui constructor, firma Tehnologica Radion, în mod fraudulos. Cele două firme au fost asociate în consorţiul care a construit şoseaua Buzeşti – Berzei din Bucureşti.

Euroconstruct Trading ’98 a înaintat o plângere penală la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie împotriva BRD, pe care o acuză de delapidare şi care i-ar fi adus prejudicii de 3,2 milioane de lei.

Primăria Capitalei a atribuit în 2007, în urma unei licitaţii, lucrările la străpungerea Buzeşti – Berzei – Uranus, unui consorţiu de patru firme: Tehnologica Radion, Euroconstruct, Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA şi Via Proiect SRL. Primele două firme aveau, fiecare, câte o cotă de participare de câte 45%, iar liderul asocierii a fost Tehnologica Radion, firmă deţinută de omul de afaceri Theodor Berna, care a intrat ulterior în insolvenţă. Aceasta din urmă reprezenta consorţiul în relaţia cu Primăria, şi tot în contul său, deschis la BRD, urmau să se facă plăţile pentru lucrări.

Consorţiul a trebuit să constituie o garanţie de bună execuţie, de 10% din valoarea contractului. Potrivit plângerii penale, garanţia a fost constituită treptat, pe durata executării lucrărilor. La fiecare factură emisă, Primăria reţinea procentul din garanţie şi depunea banii într-un cont de garanţie deschis la BRD.

Contul a fost deschis pe numele firmei Tehnologica Radion, şi, conform documentului, “virarea către asociaţi a sumelor constituite drept garanţie de Primăria Municipiului Bucureşti se putea realiza numai în baza a două semnături conjuncte, una aparţinând reprezentantului Tehnologica Radion SRL, Berna Theodor, şi cealaltă reprezentantului SC Euro Construct Trading ’98 SRL, Besciu Dan”.

Constructorii, conduşi de Berna, urmau să ia înapoi banii de garanţie în două etape: 70% la terminarea lucrărilor şi 30% după expirarea perioadei de garanţie de cinci ani, doar după ce Primăria notifica băncii acest lucru. Ulterior, fiecare membru al asocierii urma să primească banii după ce semnau Berna şi Besciu. Însă, banii pe care trebuia să-i ia Besciu ar fi ajuns la Berna. Besciu arată în plângerea penală că BRD a transferat de fapt toţi banii de garanţie din cont în contul firmei lui Berna, în baza unor notificări de la Primărie care ar putea să fi fost falsificate

În pofida dispoziţiilor contractuale mai sus menţionate şi a împrejurării că operarea de transferuri din contul de garanţie se putea realiza numai în baza ambelor semnături ale numiţilor Berna Theodor şi Besciu Dan, BRD-Sucursala Militari a autorizat în perioada contractuală virarea din contul de garanţie (…) în contul (…) aparţinând Tehnologica Radion SRL a întregii sume constituite drept garanţie de bună execuţie, în lipsa semnăturilor conjuncte şi în baza unor notificări ale Primăriei Municipiului Bucureşti asupra cărora există indicii temeinice că sunt falsificate”, scrie în plângerea penală.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.