În anul 2013, firma Fany a câștigat licitația pentru traseele Cluj-Baia Mare și retur, însă firmele Tours Claus și Feldiberg ce fac parte din grupul Alis au contestat licitația respectivă. În 2019, Înalta Curte de Casație și Justiție a dispus anularea rezultatelor licitației din 2013, însă a decis că cele trei firme de transport trebuie să opereze în sistem de paritate. Problema a intervenit când Autoritatea Rutieră Română (ARR) a decis în mod greșit impunerea executării sentinței, în sensul că firma Fany a primit dreptul de a mai circula doar o zi, în timp ce firmele Tours Claus și Feldiberg au profitat exclusiv de sentința ÎCCJ, chiar dacă instanța a hotărât ca firmele de transport să opereze pe această rută în sistem de paritate. Concret, ARR le-a eliberat firmelor din grupul Alis licența de transport pentru toată luna iunie cu posibilitatea de prelungire până în iunie 2023, iar pentru firma Fany doar pentru o singură zi, respectiv din 30.05.2019 până în 31.05.2019.
Ca urmare a deciziei ARR de a decide preferențial executarea hotărârii judecătorești în favoarea firmelor din grupul Alis, Fany a dat în judecată ARR, iar instanța a admis vineri, 21 iunie, cererea formulată de Fany, astfel că firmele de transport vor opera în sistem de paritate traseele Baia Mare – Cluj-Napoca. Decizia este fără cale de atac!
Urmează Turda!
Mâine, 26 iunie, va avea loc un nou termen în procesul intentat de către firma Fany Prestări Servicii SRL împotriva societății Auto Trust Corporation, a Consiliului Județean Cluj, a Comisiei Paritare (constituită la nivelul CJ), a Autorității Rutiere Române și a ARR – Agenția teritorială Cluj.
Amintim că la sfârșitul lunii noiembrie 2018, Consiliul Județean Cluj a atribuit licențele pentru trei trasee Cluj-Napoca – Turda în favoarea Auto Trust Corporation SRL, deținută de consilierul județean Alin Popovici.
Firma Fany a solicitat anularea licențelor de traseu emise pentru Autotrust Corporation, anularea hotărârii Consilliului Județean și a procesului verbal al comisiei paritare cu privire la traseele menționate și obligarea Consiliului Județean Cluj la reluarea procedurii de atribuire pentru traseele respective. În instanță, societatea Fany aduce argumente potrivit cărora respectivele licențe de traseu au fost atribuite nelegal!
Citește și: Autotrust Corporation ar putea pierde traseul Cluj-Napoca – Turda. Nelegalitățile ies la suprafață!