Amalia Gurzău

Revoltător! De trei luni, directoarea Amalia Gurzău constrânge circa 30 de învățătoare să se ocupe și de curățenia din clase! Gurzău neagă cu nonșalanță acuzațiile, deși informațiile noastre sunt confirmate din mai multe surse independente.

De la începutul anului școlar 2019-2020, învățătoarele de la Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu din Cluj-Napoca sunt responsabile nu numai pentru educația copiilor, așa cum este normal și legal, ci și pentru efectuarea serviciilor de igienă și curățenie în sălile de clasă în care își desfășoară activitatea! 

Inițiativa acestei manevre manageriale uimitoare îi aparține Amaliei Gurzău, proaspăt numită directoare a liceului, fără concurs, fost inspector școlar pentru activități extrașcolare până în vara acestui an. Astfel, la scurt timp după preluarea funcției, aceasta a reușit formidabila performanță de a pasa problema igienei și curățeniei în instituție, din sarcina personalului nedidactic, în sarcina cadrelor didactice! Inițial, au fost vizate toate învățătoarele, iar în prezent doar cele care fac after-school! 

Potrivit informațiilor noastre, în septembrie 2019, Amalia Gurzău le-a solicitat celor peste 30 de învățătoare din unitate “să se descurce” pe cont propriu cu curățenia din clase, până când va fi contractată o firmă de profil. Ceea ce părea a fi o chestiune de zile s-a transformat într-un abuz de durată. 

Pe cont propriu înseamnă că, de trei luni, unele învățătoare din Liceul de Informatică mătură, spală, șterg praful și duc gunoiul din sălile de clasă; altele – că au angajat între timp, din bani proprii, pe cineva care să facă acest serviciu. Pe cont propriu mai înseamnă că, de trei luni, există părinți de „serviciu” care dau cu mopul ori șterg băncile în unele clase! Situația pare ireală, cu atât mai mult cu cât aceste lucruri se întâmplă nu într-o școală din vârf de munte, ci într-un liceu de elită din Cluj-Napoca, unde se intră cu medii peste 9 și unde toți elevii își iau bacalaureatul! 

Sursele noastre ne-au dezvăluit că decizia aberantă a directoarei Amalia Gurzău vine în contextul în care școala nu a reușit, în timp util, să încheie un contract cu o firmă de curățenie sau să suplimenteze, prin angajare directă, numărul de femei de serviciu existente deja în instituție. Nereușita este valabilă și azi, la trei luni de când Gurzău a preluat mandatul. 

Se apropie finalul primului semestru, iar femeile de serviciu ale Liceului de Informatică fac (pseudo) curățenie peste tot, mai puțin în clasele în care se derulează programul after-school! Dacă ținem cont de faptul că, potrivit site-ului liceului, în unitate funcționează un număr de 62 de clase, dintre care 32 la nivelul ciclului primar, rezultă că școala asigură servicii de igienă și curățenie pentru mai puțin de jumătate din clase! De igiena și curățenia claselor din învățământul primar se ocupă învățătoarele, părinții ori diverse persoane din afara școlii plătite din banii cadrelor didactice ori a părinților! În acest ritm, nu e exclus ca, în curând, cadrele didactice și părinții să fie solicitați să igienizeze și grupurile sanitare din școală! Și, de ce nu, să facă și menaj în locuința directoarei Amalia Gurzău! 

Din informațiile noastre, substratul acestei manevre dubioase este oarecum explicabil: programul after-school este la limita legii, deși este răspândit în toată țară, la solicitarea părinților elevilor din ciclul primar! Fiind insuficient reglementat, acest program este mai degrabă tolerat în școli decât susținut și promovat, totul cu știința ministerului și a inspectoratelor școlare. Cu alte cuvinte, programul after-school poate constitui prilej de „șantaj”. 

Dar, dincolo de aceste explicații, este cât se poate de evident că direcțiunea școli este responsabilă pentru asigurarea efectuării lucrărilor de igienizare și curățenie în întreaga instituție! În fiecare clasă! Directorul școlii este cel care are în subordine toate compartimentele, inclusiv compartimentul administrativ, care cuprinde personalul nedidactic din unitate: administrator de patrimoniu, femei de serviciu, electricieni etc. 

Potrivit art. 90 lit. b din Regulamentul de Organizare și Funcționare al Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP), una dintre atribuțiile compartimentului administrativ – subordonat directorului – este “realizarea reparațiilor, care sunt în sarcina unității, și a lucrărilor de întreținere, igienizare, curățenie și gospodărire a unității de învățământ”. 

Firește că nu e treaba profesorilor să facă lucrări de igienizare și curățenie în sălile de clasă! Acestea trebuie realizate de către personalul nedidactic, cu respectarea strictă a unor norme de igienă și sănătate publică, potrivit legii! 

Sursele noastre ne-au declarat că atât profesorii implicați, cât și părinții elevilor din ciclul primar care cunosc situația sunt foarte revoltați. Ei cataloghează atitudinea directoarei ca fiind disprețuitoare, insultătoare și abuzivă. 

Într-adevăr, este inadmisibil ca, de trei luni, un director să pună în pericol sănătatea elevilor și a profesorilor! Este inacceptabil ca un director să insulte zeci de cadre didactice și să disprețuiască sute de copii și părinți! Astfel de practici denotă cel puțin incompetență managerială. 

Contactată telefonic, directoarea Amalia Gurzău spune că instituția asigură servicii de curățenie în toate clasele și că, probabil, învățătoarele care rămân mai târziu în școală le ajută la curățenie pe femeile de serviciu. Declarația acesteia se bate cap în cap cu informațiile noastre care, repetăm, sunt confirmate nu dintr-o sursă, ci din mai multe surse independente: în clasele cu after-school, femeile de serviciu ale școlii nu au mai intrat din luna septembrie 2019, din ordinul său direct. 

Deci, nu se pune problema că învățătoarele le-ar ajuta voluntar pe femeile de serviciu din școală! Dimpotrivă! Învățătoarele au fost puse într-o situație aproape fără ieșire! Au fost și sunt nevoite să curețe clasele ori să angajeze, pe cheltuiala lor ori a părinților, femei de serviciu din exterior. Ce alte opțiuni aveau învățătoarele? Să își desfășoare activitatea în mizerie, riscând apariția unor focare de infecție și punându-și în pericol propria sănătate și sănătatea elevilor? Să refuze să intre la clasă? 

Manager, menajeră, menaj? 

Iată transcrierea conversației telefonice cu Amalia Gurzău, directoarea Liceului de Informatică Tiberiu Popoviciu din Cluj-Napoca: 

Reporter: „De ce se ocupă profesorii de curățenie? 

Amalia Gurzău: Nu este vorba despre a se ocupa profesorii de curățenie, Doamne ferește! Noi, în acest moment, suntem pe o achiziție pe o procedură prelungită în ceea ce privește analizarea serviciului de curățenie, o procedură care este pe rol și nu depinde de conducerea unității de învățământ ca această procedură să aibă timpii de finalizare mai scurți. E pe achiziții publice, e ban public și, știți bine, în ce privește transparența cheltuirii banului public, lucrurile trebuie făcute în temei și conform legii achizițiilor, în momentul acesta, pe tot ce înseamnă spații de învățământ! În Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu tot personalul de care dispunem asigură efectuarea serviciului de curățenie în toate spațiile de învățământ. În egală măsură, am realizat demersurile pentru ca în unitatea noastră să putem avea posibilitatea să angajăm prin concurs, ca urmare a obținerii posturilor pentru acest segment, personal conform normativelor de care școala dispune și are dreptul. 

Reporter: Întrebarea este simplă: profesorii fac sau nu curățenie în unele clase? 

Amalia Gurzău: Nu fac profesorii curățenie! Nu fac profesorii curățenie! 

Reporter: Mă refer la clasele de after-school. 

Amalia Gurzău: Probabil că învățătoarele îi ajută, având în vedere că unele învățătoare desfășoară activități până în jurul orei 16.00 în unitatea de învățământ, astfel că îi ajută pe cei de pe sectorul respectiv la curățenie. Probabil le dau o mână de ajutor, în ideea în care se întâmplă ca în acele săli în care se desfășoară semi-internat să fie nevoie de un anume timp de rezolvare a situației, în sensul de a face curățenie. Și atunci, cum în aceste clase activitățile sunt prelungite mai mult decât în celelalte clase care se eliberează, cu siguranță dau o mână de ajutor. Dar asta este la decizia învățătorilor și este voința lor, nu le-a impus nimeni să facă acest lucru. 

Reporter: Deci, spuneți că școala asigură servicii de curățenie în toate sălile de clasă? 

Amalia Gurzău: Evident! Evident! Cu 1727 de copii, credeți că ne-am putea permite să nu asigurăm acest serviciu de curățenie? Igiena este primul lucru pe care trebuie să-l asigurăm cu privire la derularea optimă a educației și a tot ce înseamnă desfășurarea procesului de educație într-o școală.”  

Vom reveni!

Sursa foto: ziardecluj.ro

44 COMENTARII

  1. Dar doamna asta cum a ajuns directoare?
    De ce se fac inca numiri in psoturi de conducere fara concurs?
    Care sunt calitatile doamnei in afara de numele Gurzau?

  2. Vlad, eu sunt tatăl unui copil de la Liceul de Informatica și reprezentantul părinților, așa că am avut și am tangenta cu personalul de aici, de peste doi ani și te asigur că directoarea Gurzau, de când a venit, este INFINIT mai bună și competenta decât cea de dinaintea ei. Îți pot da exemple concrete, comparativ, ce vreau să spun este altceva, și anume faptul că există la nivel național o lipsă de implicare a învățătorilor și profesorilor în ceea ce privește modelarea caracterului copiilor noștrii. Eu nu văd o problemă în faptul că învățătoarea este chemată să participe la aranjarea băncilor, după semi-internat, dar de ce nu fac și copii asta? În zilele noastre munca este considerata injositoare! Ce exemplu de dascăli avem, atunci? În orice caz, eu cred că directoarea Gurzau este foarte bună în ceea ce face, și este o mare dezinformare această campanie… care doar se dorește imparțiala.

    • De câte ori s-a spălat copilul tău la baie pe mâini, în sezonul rece, cu apa înghețată deoarece în Liceul de Informatică nu este apa calda menajera la băile copiilor, dar d-na director spune ca igiena este primul lucru pe care școală trebuie să-l asigure? În sec XXI, în mijlocul Clujului, suntem aproape ca cei cu toaletă în curte!

    • In Japonia nu exista femei de servici in scoli, elevii si profesorii își păstrează si efectuează curățenia la locul de munca. Nu mi se pare exagerat … cred însă ca pentru multi dintre noi a munci , a da cu mopul e un lucru înjositor…. vai de noi…. vai de poporul nostru …

      • Bine ca vorbiti de Japonia! Si de Finlanda mai vorbesc unii. Dar de Franta de ce nu vorbiti? Dar de Germania, SUA ori Marea Britanie? Ii vezi pe profesorii din occident maturand si spaland prin clasa dupa ore? Daca voiau sa se faca ingrijitori / femeie de serviciu – se faceau! iaca, s-au facut profesori. N-au stiut ce-i asteapta!

    • Domnule Radu, probabil nu înțelegeți ceea ce ați citit, nici nu mă mir. Să vă explic pe limba dumneavoastră ca să pricepeți indignarea învăță toarelor și părinților care sun siliți să facă curățenie în sălile de clasă. Daca spune în articol ca din luna septembrie nu au intrat femeile de serviciu in acele clase, cum spuneți că învățătoarele pot ajuta la aranjarea băncilor prin clasă? Acolo trebuie întâi să se facă curat și pe urmă se aranjează pancile. Cred că sunteți un fals sau un pupi-n ####, altfel, nu înțeleg abordarea aceasta. Directoarea spune clar că s-au facut demersurile pentru angajarea unei firme de curățenie! ” În egală măsură, am realizat demersurile pentru ca în unitatea noastră să putem avea posibilitatea să angajăm prin concurs, ca urmare a obținerii posturilor pentru acest segment” Domnule Radu, ați înțeles despre ce este vorba în acest articol?

  3. Dupa ce anterioara specialista mare directoare a trebuit sa-si ia talpasita cand s-a trezit cu 200 de parinti oripilati de idea ei de-a face loterie din componenta claselor la trecerea din ciclul primar in cel gimnazial si prin urmare nu a depus la timp documentatia pentru licitatia serviciilor de curatenie (scoala nu are suficiente femei de servici pentru activitatea intr-un corp de cladire, daramite doua), noua „numita” a considerat ca asa scapa de o cheltuiala (bugetata de primarie si aprobata) si de o bataie de cap. Nu are nimeni nevoie de confirmarea impricinatei in privinta nerespectarii statutului cadrelor didactice. Este suficient sa treceti la ora 16:20 pe strada Zorilor prin fata cladirii. Toate clasele sunt luminate si in ele invatatoare dau cu mopul si sterg praful. Pentru ca, se pare, ele sunt singure care vad copii si nu 1727 de pozitii in fisierul de statistica. Pana la urma after-school-ul e cerut de parintii care lucreaza in acest oras si platesc taxe ca primaria sa aiba bani pentru scolile ei. Intelegeti cum vine asta stimata directoare ce lucrati se pare pentru Inspectorat nu pentru copii ?

    • Sa intelegem ca din cauza parintilor oripilati fosta directoare, pe cale de consecinta, nu a depus documentele pentru licitatie? 🙂 Poate daca sapati mai mult veti afla si ca nu toti parinti sunt oripilati de impartirea aleatorie a claselor si ca existau persoane din conducere special delegate pentru a se ocupa de achizitii. In rest, este adevarat ca invatatoarele fac munca de menajera, si nu „aranjeaza bancile dimineata’ asa cum spunea mai sus domnul Radu….

  4. Facebook e plin de postări despre cum se face curatenie in școlile din Japonia. Acolo sunt implicați elevii si profesorii. Nouă ne cade perla din coroana?

  5. Buna ziua,
    Sunt invatatoare a Liceului de Informatica. Articolul este țintit in a o denigra pe doamna director. Va asigur ca nu ne-a constrâns nimeni sa facem curățenie. Doamna director Gurzau este o doamna drăguța si finuța, nu e genul care sa constrângă!
    Din pacate, a preluat școala cu niște probleme financiare de la vechea conducere si procedurile de achiziție cu bani publici sunt greoaie. Mi se pare josnic si inuman sa aruncam cu noroi intr-o adevarata doamna, care chiar nu are nicio vina. Ii sunt aduse niște acuze nemeritate, iar acest lucru nu face cinste actului didactic.
    Noi suntem furnizori de educație si de dragoste nu femei de serviciu!

    • Doamna învățătoare, știți bine că mințiți legat de curățenie! Cum puteți fi atât de lingușitoare? Și cum puteți să ridicați în slăvi o directoare care, de patru luni, nu e capabilă nici măcar să angajeze o femeie de serviciu pentru școală? Chiar nu vă simțiți umilită de situația în care sunteți pusă? Dumneavoastră în ce situație sunteți: nu faceți afterschool și atunci școala vă face curățenie în clasă? Sau ați cerut bani părinților pentru curățenie și credeți că e normal? Sau faceți dumneavoastră curat în fiecare zi după 30 de copii și vi se pare în regulă? Să știți că din cauza persoanelor ca dumneavoastră, care au coloana vertebrală îndoită, își permit directorii să vă umilească! Dar eu am întâlnit mult mai mulți profesori demni! Să vă fie rușine că mințiți în ultimul hal!

      • Stimata “doamna”, sinceră sa fiu, sunt siderata de lipsa de respect cu care aduceti jigniri! De unde știți dumneavoastra așa de bine cine minte si cine spune adevarul? Sau daca nu e cum vreți dumneavoastră, clar, e minciună!
        Am avut verticalitatea de a-mi da numele real si cine ma cunoaște știe clar ca nu sunt nici lingușitoare si nici cu coloana “încovoiata”. Dar din cate știu, am dreptul de a avea o părere, fără a fi numita lingușitoare! De asemenea, nu as permite nimănui, vreodată, sa ma umilească, deci, va asigur că, dacă imi purtați atât de mult de grijă, nu sunt nici umilită și in niciun fel, cum ati vrea dumneavoastra sa ma faceți sa ma simt.
        Da, sunt umilita ca oameni ca dumneavoastra vorbesc neadevăruri si exagerări despre mine si colegii mei doar de dragul scandalului.
        Poate ar fi mai frumos si mai moral sa fiti mai rezervată in declarații si să evitați instigarea la răutate si comortamente de stadion!

  6. Buna ziua,
    Sunt invatatoare a Liceului de Informatica. Articolul este țintit in a o denigra pe doamna director. Nu ne-a constrâns nimeni sa facem curățenie.
    Doamna director Gurzau este o doamna drăguța si finuța, nu e genul care sa constrângă! Din pacate, a preluat școala cu niște probleme financiare de la vechea conducere si știm cu toții ca achizițiile cu bani publici sunt greoaie. Mi se pare josnic si inuman sa aruncam cu noroi intr-o adevarata doamna, care chiar nu are nicio vina. Ii sunt aduse niște acuze nemeritate, iar acest lucru nu face cinste actului didactic.
    Va asigur ca noi suntem furnizori de educație, nu femei de serviciu!

  7. Da, invatatoarele fac curatenie in fiecare zi, fiind transformate in menajere de noua directoare. Copiii duc pachete igienice lunar pt curatenie, cantina nu mai functioneaza. Pe scurt, aceasta scoala este un dezastru, iar problemele nu se rezuma doar la curatenie. Ne putem uita la dotari, mobilier platit de parinti, note la admitere, etc.

  8. Voi comentati aspecte gen ” statutul cadrelor didactice , taxe din partea primariei ” etc . Voi munciti si platiti pentru afte-scool . Credeti ca platind , educatia copiilor este rezolvata ? Ati vazut cum se desfasoara o zi scolara in Japonia ? Incercati sa intelegeti si sa aplicati sistemul incepand de acasa si invatati copii sa colaboreze cu invatatorii .Va scrie un bunic plin de bune intentii !

    • Invatatoarele incaseaza banii ptr after school, utilizeaza spatiile scolii si utilitatile, scoala nu are nici un beneficiu de pe urma acestui serviciu. Intrebare, cati dintre dvs la locul de munca aveti posibilitatea sa utilizati 3-4h o sala in scop propriu si personal de pe urma caruia sa obtineti venituri. Este de acord seful, conducerea sa va lase o incapere ptr a o utiliza in scopul obtinerii de venituri personale?

      • 1. Invatatoarele au PFA si platesc impozite.
        2. Legea spune ca personalul nedidactic face curat in scoala, nu profesorii!
        3. Banii aia din care sunt platite femeile de serviciu provin din impozitele tuturor: ale parintilor care-si lasa ori ba copiii la after-school, chiar ale invatatoarelor care fac after-scool ori nu fac, precum si din banii celor care n-au copii.
        4. Părintii cer cu disperare after-school, ca nu au cu cine sa-si lase copiii, deoarece muncesc.
        5. N-are decat femeia de sevriciu sa faca curat la ora 12-13, cand copiii mananca sau sunt la diverse activitati.
        6. Nu toti copiii stau la after-school. Lor cine le face curatenie? Tot invatatoarea?
        7. Scolile pot cere o taxa sau o chirie, la o adica. Ghici cine o va plati, de fapt? Exact. Parintii! Ca va creste pretul la after-school.
        8. Si uite asa discutam discutii.

  9. Oameni buni, vă recomand înainte de a împrăștia prin presă astfel de articole, să vă informați până la capăt. Și eu predau în această școală, și încă nu am fost constrânsă sub nicio formă să fac curățenie în săli. Nu contest faptul că pe anumite sectoare situația e diferită, nici că există un deficit de personal pe partea de curățenie și igienizare. Dar, ați verificat câte demersuri s-au făcut în acest sens, câtă birocrație implică procedura aceasta pentru o școală cu un astfel de efectiv? Atât cât a fost legal, s-a făcut tot ce s-a putut în privința aceasta. De ce e atât de vinovată conducerea școlii că e legislația proastă și că nu interesează pe nimeni ciudata situație creată (înafară de cei care pot găsi un pretext să arunce cu gunoi)?

    • Eu sunt învățătoare la Liceul de Informatică și confirm că tot ce s-a spus în articol este real. Poate dumneavoastră sunteți profesoară, caz în care sunteți privilegiată! Sper să fim de acord că nu e treaba cadrelor didactice să facă curat după elevi! Și că în patru luni situația putea fi rezolvată!

  10. La fel si la Ghibu, copiii sunt obligati de profesori sa faca curat in clase, maturat, dus gunoiul, etc desi au personal propriu la curatenie. E legal?

  11. Sunt mama unui elev de la Tiberiu Popovici str. Zorilor. Clasa în care este copilul strânge lunar 160Ron pt a plăti o doamnă sa facă curat. Unde se certifica ca „învățământul este gratuit”?

  12. CURATENIE LA LOCUL DE MUNCĂ. INVATATOARELE DE CE SA FIE SCUTITE, COPII DE CE SĂ FIE „ÎNVĂȚAȚI” CĂ A MUNCI ESTE O RUȘINE? CU ACEASTĂ OCAZIE CRED CĂ SE IMPUNE O DEZBATERE ȘI UN VOT LA NIVELUL LICEULUI DACĂ SE IMPUNE IMPLEMENTAREA MODELULUI JAPONEZ, SAU O VARIANTA A IRESPONSABILITĂȚII CARE SE PROMOVEAZĂ ÎN ȚARĂ. PUTORILOR DE ÎNVĂȚĂTOARE, CĂ ALT CUVÂNT MAI BLAJIN NU GĂSESC, LE ADRESEZ O SINGURA INTREBARE:CUM MODELAȚI VOI CARACTERUL COPIILOR DACĂ VĂ LIPSEȘTE CHIAR VOUĂ, DIN DOTARE. SOLICIT AȘADAR CONDUCERII SĂ ORGANIZEZE UN REFERENDUM AL PĂRINȚILOR, PENTRU CLARIFICĂRI.

    • Măi nesimțitule, chiar nu ai pic de rușine? Du-te tu și fă curățenie zilnic după 30 de copii! Fă referendum la tine acasă! Pune-ți tu copiii să frece podeaua! Profesorii sunt profesori, nu sunt gunoieri! Ei își fac curățenie acasă! Poți fi sigur că le spun elevilor să-și strângă gunoaiele și să le arunce la coș! Dar nu despre asta e vorba, măi! E vorba despre măturat, spălat și șters praf zilnic! E treabă de femeie de serviciu! Nu e vorba despre biroul profesorului! Nu el face mizerie, pricepi? El e doar unul! Sau vrei să facă părinții curățenie cu rândul, că doar sunt copiii lor!? N-ai decât să te angajezi pe post de îngrijitor!!Sau cine vrei să facă? Să măture și să spele profesorii după copiii voștri? Nu vă e rușine? Azi, mâine o să cereți să-i și ducă acasă și să le dea de mâncare! Voi să-i vedeți doar de sărbători! Auzi la el!

  13. Stimați comentatori,inainte de a lasă comentarii ar trebui sa va informați asupra situației în care a fost găsită această unitate de învățământ la data de 1 septembrie anul curent și apoi sa aruncați cu noroi în toate părțile!
    Dânsa a încercat rezolvarea problemelor existente la acel moment însă din cauza procedurilor greoaie și multiple a fost imposibil!

    • Stimate domn, cat de incompetent poate fi cineva care nu reuseste sa angajeze in patru luni una sau doua femei de serviciu? Problema curateniei la acest nivel nu a existat in anii anteriori din cate stiu eu! N-are bani Primaria? N-are bani inspectoratul? Se fac economii? Nu castiga cine trebuie? Ce e cu scuzele astea domnule Bogdan? Lucrați acolo? Faceti curatenie?

      • Stimată doamnă. Vă informez că a fost demarată de două ori procedura de angajare pe acest sector. În prima etapă cei care și-au depus dosarele le-au depus conținând acte false sau incomplete, deci la verificare nu au putut fi acceptate! S-a reluat procedura de achizitie de la zero! În a doua etapă și-au depus dosare două firme , tot cu documente incomplete! De aceea nu s-a putut face această achiziție până acum! Ar fi bine dacă autorii acestui articol s-ar fi informat corespunzător și ar fi anunțat că problema acestor servicii s-a rezolvat deja și că cei care se ocupă de conducerea școlii au demarat procedura de angajare a încă 4 persoane pe posturi de îngrijitoare!

  14. Cine este Amalia Gurzău?
    Licenţiată în PEDAGOGIE-LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ cu nota 10. O fostă studentă de nota 10. Aveţi în vedere faptul că, PEDAGOGIA este ştiinţa şcolii.
    Cum a ajuns director?
    Datorită capacităţilor sale manageriale. Vă rog să-i comparaţi planul managerial, care este acţiune şi efect formativ cu altele, şi-mi veţi da dreptate.
    Noi am înţeles că, trebuie să trăim într-un mediu sănătos şi curat, aşa că, mai dăm o mâna de ajutor acolo unde ne desfăşurăm activitatea.
    Şcoala este a comunităţii şi trebuie să fie în folosul ei, nu să stea închisă.
    Amalia Gurzău este un profesor minunat şi un manager performant, energic, perseverent, responsabil, altruist, loial instituţiei, inteligent, cult, deschis la inovaţiile în educaţie, capabil să comunice cu cei de la catedră, din bănci sau de acasă.

    • În primul rând, nu am gasit pe internet niciun CV de-al doamnei, vă cred pe cuvânt! Nu am auzit de specializarea aceasta! Unde e? Că nu ține nici de Litere, nici de Științele educației, cel puțin nu la UBB Cluj! E vreo struțo-cămilă la universitățile private în care nu se face serios nici pedagogie, nici română?
      În al doilea rând, faptul că cineva a terminat o facultate cu nota 10 nu înseamnă automat că e un bun manager. Doamna Gurzău nu a dovedit anterior nicăieri că ar fi un bun manager, asta dacă nu cumva susțineți că semnarea prin inspectorat a unor dosare cu excursii ale elevilor ar presupune vreo competență! Doamna este o „profesoară” care a fost ani de zile prin inspectorat pe un post inventat că era nevastă de deputat! I s-a oferit acum, din senin, directoratul uneia dintre cele mai mari și bune școli din Cluj, unde face pe mironosița. O profesoară de română directoare la un liceu de informatică, nici că se potrivea mai bine! Mai este acolo o directoare adjunctă tot de română! Și una de informatică, e adevărat!
      În al treilea rând, dacă doriți să dați o mână de ajutor femeilor de serviciu, este exact problema dumneavoastră personală! Nu vă poate nimeni reține să măturați și să dați cu mopul prin clasă, zilnic! Poate că v-ați greșit meseria, cine știe! Dar trebuie să înțelegeți că una e să faci voluntariat și alta e să fii obligat!
      În al patrulea rând, doresc să vă felicit pentru osanalele pe care i le-ați ridicat doamnei directoare! De mult timp nu am mai auzit asemenea aclamații! Cam de pe vremea conducătorului iubit!
      Sper, totuși, că nu lucrați în învățământ!

      • Specializările unei instituţii de învăţământ superior nu sunt împietrite şi nu vin din negura timpului.
        Nu e nicio struţo-cămilă, domnule Mihai. Au fost specializări ”tari” în cadrul UBB-ului.
        Acţiunile în general, şi cu atât mai mult cele didactice, se fundamentează pe cunoaştere, adică pe acele note de 10. Pentru a vă convinge că e şi un excelent manager şi nu un bun manager, v-am îndemnat să-i analizaţi sau măcar să-i lecturaţi planul managerial pe axa: obiective-acţiuni-indicatori de performanţă. Vă asigur că, n-am văzut multe asemenea planuri manageriale.
        Desconsideraţi activităţile extracurriculare fără să realizaţi că ele contribuie la formarea educatului.
        Doamna a fost o persoană pe propriile-i picioare de la 19 ani de când o cunosc, care citea şi învăţa atât cât îi cereau cei de la Facultatea de Litere de pe Horea şi cei de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei de pe Republicii. În anul IV, am avut obiect de studiu ”Management educaţional”. Vă asigur că nu are şi nu a avut nevoie de nimeni şi de nimic.
        Cuvintele sunt cele care exprimă şi definesc toate ştiinţele.
        Dacă sunt profesor, nu înseamnă că nu trebuie să desfăşor şi activităţi pe care viaţa mi le impune.
        Nu sunt osanale, domnule Mihai, sunt realităţi pe care le-am trait, simţit şi pe care nu pot să nu le exprim când văd măruntaiele de care se preocupă unii.
        Sper că, măcar acum, v-am convins că sunteţi beneficiarul unui manager/profesor excelent.

  15. Aceasta doamna prin pile si relatii a reușit să acapareze aproape toate terenurile sintetice de la școlile din Cluj , unde fratele ei prin Scoala de fotbal Sporting isi desfasoara antrenamentele abuziv si gratis peste tot.
    La fel cum a fost pusă directoare acum , asa a facut prin amenințări la toate școlile din Cluj. E un grup infreacțional în această familie.
    Fratele mai mic încasează bani prin Scoala de fotbal si fac fifti fifti. Si fac multi bani la negru. Din auzite au peste 700 de copii ×200 lei cotizație lunară = încasări de peste 1 miliard lunar.
    Totul pe relații si pile !

  16. Eu ma duc în acest liceu doar când sunt votari.
    Cred că acei care ponegresc această instituţie sun nişte frustraţi, fie că nu au reuşit să îşi facă studiile liceale acolo, fie nu au reuşit să le termine. Pe holul liceului am aflat, şi chiar mi-am şi notat, că doi elevi ai acestui liceu au participat la Campionatul Mondial Microsoft Office Specialist 2019 din New York (în SUA, pentru cei care nu ştiu) şi care au reușit să obțină premii de excepție în cadrul concursului – trofee oferite de organizatori, medalii, premii în bani, dar și echipamente IT:
    Word 2016 – locul 1 mondial – medalia de aur: Adrian Boier, Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu, Cluj-Napoca, a obținut un premiu în valoare de 7.000 USD și un laptop Surface 2.
    PowerPoint 2016 – locul 3 mondial – medalia de bronz: Adrian Muntean, Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu, Cluj-Napoca, a obținut un premiu în valoare de 1.500 USD și o tabletă Surface.

    • Ce treaba au Boier ori Muntean (care au obținut acele medalii în vară) cu lipsa curățeniei în școală de după numirea Amaliei Gurzău ca directoare?

      • Mihai, care-i frustrarea dumnitale, domnule?
        Sincer, d-na directoare este foarte drăguţă. Pentru că înţelegi unele lucruri cam greu, trebuie să îţi explic: doar în poza de mai sus am văzut-o pe d-na Amalia Gurzău, nu am discutat niciodată cu nimeni din conducerea liceului şi, în plus, sunt familist convins.
        Ce “treaba au Boier ori Muntean” ?
        Nu sunt… postac de serviciu. În virtutea prevederilor constituţionale privind libertatea de exprimare mi-am expus punctul meu de vedere, după ce am văzut mai multe comentarii, chiar cu încălcarea legii fundamentale de unii postaci care nu ştiu că libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine.
        Am văzut că te-ai „băgat” şi la alte comentarii. Dacă eşti postacul de serviciu şi primeşti bani, te înţeleg, dar nu şi dacă est doar un… frustrat sau doar să fii băgat în seamă.
        Dacă vrei să fii vedetă, nu mai folosi doar goagălul. Mai treci pe la bibliotecă.
        Dacă nu ai găsit pe internet că nu există nicio prevedere legală ca CV-urile să fie publicate pe internet, îţi spun eu: nu există.
        Nici eu nu ştiu unde este acum sediul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, pentru că nu mă interesează, dar, cu ani în urmă, îşi avea sediul în imobilul din strada Republicii, vizavi (peste drum) de Palatul Copiilor Cluj şi nu-i o „struțo-cămilă la universitățile private”, ci parte componentă a Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca.

  17. știți ce înseamnă a after school ??? și de ce este spus pe limba engleză ??? Deci după terminarea orelor de școală pe limba română înseamnă – ore pentru școlarii , elevii incompetenți să priceapă ceea ce se predă la școală pentru că au trecut anul anterior școlar cu pile și cadouri fără să merite și Nr 2 afer – school ( după orele școare ) este făcut pentru explicații și teme pentru acasă până vin părinții de la serviciu ./ –- Mai există și profesorii incompetenți să predea pe înțelesul elevilor ca să nu mai fie nevoie de after school / Sau se urmăresc bani în plus la salariu / Nr 3 Trebuie început cu părinții care nu au ei școală și educație dar sunt tari în gură și ascultă manele muzică de ultimă speță ( muzică țigănească cântată pe limba română ) dar ei dau explicații la profesioniști și profesori / Nr 4 Aveți bani pentru mai multe femei de serviciu în funcție de numărul de elevi existenți la școli ??? Eu zic că nu

  18. de ce este scris after school în limba engleză și de ce nu este scris în limba română adică după orele de școală și este implementat pentru explicații și făcut teme pentru acasă pentru elevii incompetenți de a pricepe ceea ce se predă la școală . Trebuie început de la părinți care În primul rând ei nu au școală și educație dar au multe comentarii și numărul 2 aveți bani pentru femei de serviciu suficiente pentru numărul de elevi existenți în unitățile școlare ??? Și numărul 3 Cu ce ocazie au trecut copiii dumneavoastră în anul următor fără să fie competenți și bine pregătiți pentru o treaptă mai sus pentru anul superior și următor școlar ???

  19. ȘTIȚI CE ÎNSEAMNĂ AFTER SCHOOL ??? ȘI DE CE ESTE SPUS PE LIMBA ENGLEZĂ ???- DECI DUPĂ TERMINAREA ORELOR DE ȘCOALĂ PE LIMBA ROMĂNĂ ÎNSEAMNĂ – ORE PENTRU ȘCOLARII , ELEVII INCOMPETENȚI SĂ PRICEAPĂ CEEA CE SE PREDĂ LA ȘCOALĂ PENTRU CĂ AU TRECUT ANUL ANTERIOR ȘCOLAR CU PILE ȘI CADOURI FĂRĂ SĂ MERITE SI – NR.2 AFTER SCHOOL ( DUPĂ ORELE ȘCOLARE ) ESTE FĂCUT PENTRU EXPLICAȚII ȘI TEME DATE PENTRU ACASĂ PĂNĂ VIN PĂRINȚII DE LA SERVICIU / – MAI EXISTĂ ȘI PROFESORI INCOMPETENȚI SĂ PREDEA PE ÎNȘELESUL ELEVILOR CA SĂ NU MAI FIE NEVOIE DE AFTER SCHOOL / SAU SE URMĂRESC BANII ÎN PLUS LA SALARIU / – NR3 – TREBUIE ÎNCEPUT CU PĂRINȚII CARE NU AU EI ȘCOALĂ ȘI EDUCAȚIE DAR SUNT TARI ÎN GURĂ DAR EI ASCULTĂ MANELE MUZICĂ DE ULTIMĂ SPEȚĂ ( MUZICĂ ȚIGĂNEASCĂ CĂNTATĂ PE LIMBA ROMĂNĂ ) – ȘI TOT EI DAU EXPLICAȚII LA PROFESIONIȘTI ȘI PROFESORI / –NR4 – AVEȚI BANI PENTRU MAI MULTE FEMEI DE SERVICIU ÎN FUNCȚIE DE NUMĂRUL DE ELEVI EXISTENȚI LA ȘCOLI ??? EU ZIC CĂ NU –– NR.5 – Cu ce ocazie au trecut copii dumneavoastră în anul următor fără să fie competenți și bine pregătiți pentru o treaptă mai sus pentru anul superior și următorul an școlar ???? .

  20. Eu știu că învățătorii predau la clasele 1-4 și se ocupa de toate materiile primare din acești 4 ani. Adică ai o învățătoare care îți preda abecedarul, matematica, caligrafie, etc. La fel știu că din clasa a 5-a sunt diriginți și profesori pentru fiecare materi in parte. Tot profesori și la liceu sau facultate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.