Potrivit unor filmări cu drona puse la dispoziție de Asociaţia Pro Infrastructură (API) constructorul Impresa Pizzarotti se pare că ar avea probleme în zona nodului Alba Iulia Nord, care parte din lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda.
”Așa cum se poate observa din imagini, stadiul este unul incipient, constructorul fiind nevoit să recupereze întârzierile dacă vrem să circulăm pe acest tronson până la final de 2019.
Secțiunea aceasta, la nord de Alba Iulia, prezintă provocări tehnologice demne de luat în seamă: un versant instabil care trebuie consolidat (min 00:35), pasaj A10 peste DN1 (min 01:15), un alt pasaj A10 peste calea ferată (min 01:40), la care se adaugă relocarea DN1 (vezi hartă atașată).
Diferența de nivel (din deal până la DJ107, la est de oraș) este consistentă și structurile impresionante amintite sunt departe de a prinde formă în teren”, spun reprezentanţii organizației de infrastructură.
Lucrările la nodul Sebeș (celălalt capăt al proiectului) se lasă și ele așteptate, neavând încă autorizație de construire, „după îndelungi negocieri, tergiversări și bâlbe între constructor și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Simplu spus, nu vom circula prea curând pe acest lot. Cerem tuturor celor responsabili să accelereze ritmul de implementare pe partea birocratică, dar și în ceea ce privește lucrările în teren”, subliniază API.
Autostrada Sebeș – Turda:
Lot 1 – 17,0 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio
Cost: 541 mil. lei, fără TVA
Lot 2 – 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.
Lot 3 – 12,5 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA
Lot 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct – Porr Bau
Cost: 470 mil. lei, fără TVA