Potrivit bugetului de stat pentru 2020, Guvernul prevede finanțarea câtorva proiecte din județul Cluj. Este vorba de continuarea proiectului de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Episcopia Bihor și continuarea lucrărilor la Autostrada Turda-Sebeş. Însă, lipsesc proiectele de finanțare pentru centura sudică a municipiului Cluj-Napoca, de construirea unei variante de ocolire pentru municipiul Dej sau reabilitarea podului de peste râul Arieş din municipiul Turda.

Proiectul Autostrăzii Sebeș Turda este subfinanțat

Pentru autostrada Turda-Sebeș sunt prevăzuți pentru acest an 56.885.000  lei, bani ce ar urma să fie obţinuţi din Fondul European de Dezvoltare Regională. Până acum au fost date în folosinţă loturile 3 şi 4 ale acestui tronson de autostradă. În privinţa lotului 2 dintre Aiud şi Alba Iulia, până acum s-au executat 62 la sută din lucrări, iar la Lotul 1 dintre Alba Iulia şi Sebeş s-au realizat tot 82 la sută din lucrări. Lotul 1 va avea 17 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, iar Lotul 2 va avea 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.

900 de milioane pentru sectorul Câmpia Turzii-Târgu Mureş

Segmentul din Autostrada Transilvania a fost prins în proiectul de buget pentru 2020, fiind prevăzuți 907.255.000 lei. Autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureş este împărţită în patru loturi: Lotul 1, între Ungheni şi Ogra, având o lungime de 10,1 kilometri, Lotul 2, pe porţiunea cuprinsă între Ogra şi Iernut, având o lungime de 3,6 kilometri, Lotul 3, între Iernut şi Cheţani, cu o lungime de 17,9 kilometri şi Câmpia Turzii-Cheţani cu o lungime de 15,6 kilometri. Finanţarea lucrărilor este asigurată în proporţie de 75% prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), iar restul de 25%, de la bugetul de stat. Până acum au fost deschise circulaţiei loturile Ogra – Iernut şi Ungheni-Ogra.

În bugetul pentru 2020 mai sunt prevăzuţi bani pentru realizarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării secțiunii de cale ferată Coșlariu – Cluj- Napoca (5 mil euro ). Totodată se are în vederea electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (156 km).

Ce proiecte mai primesc bani de la Guvernul Orban

În proiectul de buget sunt prevăzuţi bani pentru noua clădire de la Institutul Oncologic din Cluj-Napoca. Pentru noua clădire a spitalului Oncologic vor fi dați 19.655.000 lei. Clădirea va avea regimul de înălțime S+P+3E și va găzdui Secția de Hematologie și un ambulatoriu de specialitate. Soluția propusă asigură 56 de paturi pentru întreaga secție de hematologie: două pentru spitalizarea de zi, 48 în saloane și șase în rezerve. Noua clădire va fi legată de corpul de spitalizare existent și astfel cu toate spațiile din institut, printr-o pasarelă pe două niveluri.

Clădirea Teatrului Naţional ”Lucian Blaga” din Cluj-Napoca, monument istoric de importanţă naţională, va intra într-un proces de reabilitare pe bani guvernamentali.

Citeste si Guvernul Orban a început să împartă cașcavalul. Cluj Napoca a primit bani din fondul rezervă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here