„ Noi vom face administraţie, adică politica interesului public”

„ Dorim o reîntoarcere într-o normalitate a legalităţii de care judeţul nostru nu a avut parte în ultimii ani”

„ Fără echivoc, sunt pentru restituirea în întregime a acestor terenuri (n.r. din Palocsay) către cei îndreptăţiţi”

 „ Consider că cele cinci acte adiţionale (n.r. de la contractul iniţial cu Iulius Mall) sunt de natură să prejudicieze banul public”

Protocolul dintre Consiliul Judeţean, firma CODEC şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Cluj a fost încheiat din eroare”

 Despre toate acestea, dar şi despre alte subiecte de interes public Alin Tişe a acceptat să vorbească deschis în cadrul unui interviu acordat Gazetei.

 

 

 

Reporter: Consilierii judeţeni au anulat în urmă cu câteva luni protocolul cu societatea Codec privind amplasarea radarelor fixe în judeţul Cluj. Totuşi, aceste radare încă mai funcţionează, firma Codec încasând în continuare bani de pe urma vitezomanilor. Vi se pare normal acest lucru? Care este soluţia legală pentru rezolvarea acestei situatii?

 

Alin Tişe: Protocolul dintre Consiliul Judeţean, firma CODEC şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Cluj a fost încheiat din eroare, Consiliul Judeţean neavând competenţa directă în urmărirea şi monitorizarea traficului rutier. Menţinerea radarelor CODEC pe raza anumitor localităţi este în sarcina primăriilor din acele comune, precum şi a IPJ, care trebuie să accepte aceste radare în conformitate cu prevederile legale. Revocarea şi rezilierea contractelor nu face altceva decât să plaseze Consiliul Judeţean în mod echidistant faţă de orice societate comercială care doreşte să opereze cu astfel de radare, fără a crea un regim privilegiat uneia sau alteia. Dorim, practic, o reîntoarcere într-o normalitate a legalităţii de care judeţul nostru nu a avut parte în ultimii ani.

 

 

 

Rep: În ultimele săptămâni în mass-media au apărut o serie de informaţii conform cărora pământurile din livada Palacsay ar urma să nu mai fie retrocedate vechilor proprietari. Din punctul dumneavoastră de vedere, mai ales că v-aţi ocupat de această problemă pe perioada când aţi deţinut funcţia de prefect al judeţului, credeţi că există vreo  posibilitate ca vechii proprietari ai terenurilor din Palacsay să nu beneficieze de terenurile care l-i se cuvin de drept?

 

A.T.: Si in acest caz trebuie sa ţinem seama, în primul rând de prevederile legii. Dreptul la proprietate este unul din fundamentele Constituţiei României. În cazul Palocsay se face referire la o situaţie, şi aceasta reglementată de lege, care priveşte staţiunile de cercetare. Sigur, este important ca cercetarea să mearga înainte, pentru că noi beneficiem, cu toţii, de roadele ei. În acelaşi timp trebuie găsite soluţii corecte şi pentru despăgubirea celor îndreptăţiţi la reconstituirea unuia dintre drepturile fundamentale. Fără echivoc, sunt pentru restituirea în întregime a acestor terenuri către cei îndreptăţiţi. De altfel, în calitate de prefect, am bătut primul ţăruă pentru punerea în posesie a locuitorilor din Feleac. Interesele imobiliare nu au voie să primeze în faţa legii.

 

Rep.: De asemenea, actualul prefect al judeţului a declarat că a recomandat Ministerului Agriculturii să menţină terenurile din livada pentru cercetare. Consideraţi că în spatele unor asemenea demersuri se află unele grupuri de interese financiare?

 

A.T.: Răspunsul cred că se regăseşte în ceea ce am spus anterior. Dacă nu vor fi stabilite regului foarte clare pentru ca aceste terenuri să rămână exclusiv pentru cercetare riscăm să ne confruntăm cu o adevărată afacere imobiliară.

 

Rep.: Săptămânile trecute aţi sesizat faptul că vechea administraţie a adăugat cinci acte adiţionale la contractul cu Iulius Grup fără ca acestea să fie aprobate de către forul judeţean. În condiţiile acest lucru este ilegal şi aduce prejudicii serioase imaginii Consiliului Judeţean Cluj, ce măsuri veţi întreprinde pentru a remedia respectivele probleme şi pentru a repara imaginea pătată a instituţiei pe care o reprezentaţi?

 

A.T.: Noi, ca şi Consiliu Judeţean, trebuie să ne facem treaba corect, în numele şi interesul celor care ne-au validat prin vot în aceste funcţii. Trebuie să terminăm odată cu solidarităţi de cumetrie, care să acţioneze în favoarea unor grupuri de interes. Referitor la ceea ce dumneavoastră aţi semnalat vom întreprinde măsuri în sensul limpezirii acestei situaţii. Consider că cele cinci acte adiţionale sunt de natură să prejudicieze banul public, acestea fiind încheiate fără avizul comisiei de specialitate al serviciului juridic din cadrul CJ Cluj. După finalizarea anchetei voi demara procedurile legale, mergând până la acţionarea în instanţă, în caz de nevoie, pentru anularea acelor acte.

 

Rep.: Consideraţi că respectivele acte adiţionale au fost realizate cu scopul precis de a favoriza Iulius Mall? Putem să  afirmăm că respectivul contract a fost unul cu „dedicaţie”?

 

A.T.: Rămâne să vedem ce rezultate vor reieşi din verificările pe care le vom întreprinde. Nu pot acum să mă exprim asupra acestor aspecte, nici măcar în nume personal. Le veţi afla la momentul oportun.

 

 

Rep.: De când aţi preluat mandatul de preşedinte al Consiliului Judeţean aţi fost ţinta unor atacuri venite din partea PNL. Cum vă explicaţi această situaţie? Consideraţi că demersul „opoziţiei” blochează bunul mers al instituţiei pe care o reprezentaţi?

 

A.T.: Prin votul acordat, clujenii m-au investit cu o responsabilitate care mă onorează. Din respect pentru concetăţenii mei nu voi lăsa nici o clipă ca acţiunile noastre, care vizează interesul public, să fie perturbate de acţiuni sau atacuri cu substrat politic. Noi vom face administraţie, adică politica interesului public. Dânşii nu au decât să îşi facă campanie electorală cât doresc şi cum doresc. Păcat pentru ei că nu au înţeles acest lucru şi atunci când s-au aflat la putere. Aveau atunci şansa de a rezolva, nu de a lăsa probleme în urma lor. Interesele de grup nelegitime ale celor care au fost în graţiile fostului preşedinte au fost cele care au primat în conducerea judeţului. Cei care au profitat de aceste favoruri trebuie să ştie că acea perioada s-a încheiat. Judeţul şi averea sa nu sunt un SRL în care patronul decide cine valorifică şi cine profită de aceste bunuri. Judeţul va fi administrat în interes public, în care toată lumea va beneficia de tratament egal.

 

 

Augustin Stanciu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.