KIAT işi ia iertaciune de la administraţia judeţeana

Horea Uioreanu a decis sa mai dea o şansa consorţiului condus de KIAT pentru a duce la bun sfarşit contractul pentru modernizarea drumurilor judeţene, care in urma cu o saptamana risca sa fie reziliat. La scurt timp dupa ce preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) a declarat public ca va cere rezilierea contractului incheiat cu turcii, aceştia au trimis o scrisoare in care cereau impacarea cu administraţia judeţeana.

Pana la urma, Uioreanu a cazut de acord cu asocierea KIAT – Tehnic Asis – Damar sa le dea acestora ocazia sa-şi arate buna-credinţa, realizand asfaltarea primilor 40 de kilometri de drumuri judeţene, pe tronsonul Gherla – Geaca – Ţaga – Camaraş, pa care ar trebui sa o finalizeze in primavara lui 2013. Hotararea a fost luata in principal pentru ca, arata preşedintele CJ, o reziliere ar fi dus la amanarea pe termen lung a proiectului deliberativului clujean, dat fiind ca ar fi fost nevoie de lansarea unei noi licitaţii, iar consorţiul ar fi putut deschide o contestaţie in instanţa.
Toate problemele au inceput cand, la un an de la semnarea contractului dintre asocierea condusa de KIAT şi administraţia Tişe, cei dintai nu au reuşit sa prezinte nici macar un proiect tehnic viabil pentru modernizarea drumurilor, care sa respecte prevederile caietului de sarcini. In plus, aceştia au cerut suplimentarea fondurilor pentru realizarea lucrarilor.

40 de km de proba

In urma cu doua saptamani, Uioreanu declara ca, dupa ce o comisie instituita de Consiliul Judeţean a analizat contractul cu asocierea KIAT, Tehnic Asist şi Damar, va propune in şedinţa extraordinara a forului rezilierea contractului. „Noi le-am transmis reprezentanţilor KIAT ca nu putem merge mai departe cu acest contract atat timp cat nu sunt dispuşi sa respecte cantitatea de lucrari şi preţul angajat in licitaţie. Am primit raspunsul lor in care sunt invocate in continuare lucrari suplimentare. Prin urmare, i-am anunţat ca vom trece la procedura de reziliere a contractului”, a declarat preşedintele CJ Horea Uioreanu.
In 10 septembrie, insa, dupa primirea scrisorii de impacare, Uioreanu s-a intalnit cu reprezentanţii firmelor. „ Ne-am inţeles ca vor respecta caietul de sarcini de acum un an. Primul tronson de 40 de km va incepe dupa faza de proiectare, in urmatoarele 30 de zile, iar in aceasta toamna vor fi  asfaltaţi cei 40 de kilometri”, a declarat Horea Uioreanu. „Noi le predam cel mai dificil amplasament, pe tronsonul Geaca – Ţaga – Camaraşu, şi aşteptam sa vedem cum vor evolua lucrarile aici”, a adaugat preşedintele CJ.

Fara costuri suplimentare

„Reprezentanţii Kiat s-au prezentat şi ne-au spus ca sunt dispuşi sa respecte condiţiile tehnice şi cantitatea de lucrari angajate in licitaţia publica pe care au caştigat-o. Acest lucru insemna ca nu se pune problema unei majorari a costurilor iniţiale. Prin urmare am decis ca putem merge mai departe cu acest contract. Este foarte bine ca am ajuns sa ne inţelegem cu reprezentanţii KIAT, avand in vedere ca in modul acesta economisim foarte mult timp. Daca am fi ajuns la varianta rezilierii, atunci proiectul ar fi stagnat mult mai mult”, a spus Uioreanu.
Valoarea contractului este de aproximativ 65 de milioane de euro, valoare cu care consorţiul condus de KIAT a pus mana pe acest proiect masiv de infrastructura. In varianta conceputa de CJ, proiectul este imparţit in doua sub-programe: unul de 424 de km, şi celalalt de 317 km. Pana acum, s-au incheiat nişte contracte-cadru pe o durata de 2-3 ani şi conforma acestora, in funcţie de banii pe care ii avea la dispoziţie bugetul judeţean pentru aceste lucrari, instituţia urma sa lanseze comenzi de execuţie concrete pe diferite sectoare. Pe fiecare din astfel de loturi s-au incheiat contracte potrivit carora caştigatorul licitaţiei sa intocmeasca proiectul şi sa faca execuţia, dupa care CJ face recepţia şi decontarea. In prima etapa s-au incheiat deja cinci contracte subsecvente pe 19 sectoare de drum.

Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.