Puterea de cumpărare din România este printre cele mai mici din Europa, deși a înregistrat un mic salt în București și județele Timiș și Cluj, față de restul țării, dar românii continuă să-și cheltuiască banii în magazine, față de restul europenilor care preferă călătoriile și activitățile recreative. Astfel, afacerile din retailul românesc vor continua să crească și în acest an, după un an 2015 foarte bun, cu un avans de la 7%, peste media europeană de sub 1%, potrivit estimărilor companiei de cercetare GfK.
”Economia a crescut, iar rata șomajului a scăzut în majoritatea țărilor în 2015. Această evoluție se reflectă în puterea de cumpărare care a crescut în Uniunea Europeană cu o medie de 3,7% față de anul precedent. Acest lucru a oferit fiecărui cetățean UE o medie anuală de 15.948 euro pentru consum, chirie, economii și contribuții pentru pensii”, arată un studiu GfK.
Banii disponibili din creșterea veniturilor au fost folosiți de consumatorii europeni în principal pentru servicii, călătorii și activități recreative, mai degrabă decât pentru consum din retail. Cota medie pentru toate țările este de 30%, în scădere.